2009-06-30, 10:06
Medlem
Handlade med mitt Visa kort på Lidl förra veckan.
Köpet gick på 143,8kr
När jag loggar in på banken idag så ser jag att 143,96kr har dragits.
Varför är det så?

När man handlar med kort så borde det väl vara exakta beloppet som köpet gick på som ska dras, dvs 143,80kr i det här fallet eller alternativt 144kr exakt så att det blir samma villkor för folk som handlar med kontanter.
Men 143,96???
Citera
2009-06-30, 10:10
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Handlade med mitt Visa kort på Lidl förra veckan.
Köpet gick på 143,8kr
När jag loggar in på banken idag så ser jag att 143,96kr har dragits.
Varför är det så?

När man handlar med kort så borde det väl vara exakta beloppet som köpet gick på som ska dras, dvs 143,80kr i det här fallet eller alternativt 144kr exakt så att det blir samma villkor för folk som handlar med kontanter.
Men 143,96???

Kan det vara någon avgift för att handla med visakortet? Den första tanken som slog mig i alla fall.
Citera
2009-06-30, 10:40
Medlem
Knappast. Det finns en del skumma restauranger och tobaksaffärer som tar betalt av folk som handlar med visa. Ica, hemköp, Lidl etc tillhör inte dom och det skulle aldrig handlat om 4 eller 16öre då i så fall.
Citera
2009-06-30, 10:45
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Knappast. Det finns en del skumma restauranger och tobaksaffärer som tar betalt av folk som handlar med visa. Ica, hemköp, Lidl etc tillhör inte dom och det skulle aldrig handlat om 4 eller 16öre då i så fall.

Dom gör allt för att vända lågkonjukturen. Nej men allvarligt talat så låter det ju väldigt skumt. Skicka ett mail till Visa och fråga. Om nu 4 öre är så mycket att haka upp sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in