Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, i själva verket har Daddy hittat på att det finns en vårdnadstvist. Han har i själva verket haft hand om dottern varannan vecka och han har inte blivit anmäld till socialen av sitt ex och han har inte blivit anmäld av henne för sexuella övergrepp och hon har bönat och bett om att han skall ta sig an ungen åtminstone en helg i månaden. Hon vill att han och dottern skall ha en fin och nära kontakt och hon har varit god som guld i alla deras relationer. Ingenting är i själva verket fel och allt fungerar finfint. Det är därför socialen är inblandad och det är därför vi fortfarande har domstolsprocesser och det är därför far och dotter inte haft någon kontakt på över ett år. Det är därför Daddy tvingas av sitt ex och socialen till förnedrande övervakade umgängen, trots att de inte kan bevisa något överhuvudtaget och Daddy bedöms av både en utomstående granskare och modern till hans andra barn som en alldeles OK far. Medan både de och TR däremot instämmer i att mamman till dottern inte gjort vad som ankommer på henne när det gäller samarbete. Men den externe utredaren har ju gudbevars inte försett dig med datum.
Är du nöjd nu när du lyckats bevisa att Daddy blivit riktigt behandlad genom att kräva datum? Tycker du själv att det är en intelligent och rimlig inställning?
Varför i helsike får han inte träffa sin dotter på ett normalt och rimligt sätt på, om allt är så frid och fröjd och mamman inte önskar något högre än ett fungerande samarbete? Varför blir han anmäld för sexuella övergrepp? Varför blir han anmäld till socialen? Varför nekas han av modern att också han vara förälder till sitt barn? Varför samarbetar hon helt enkelt inte och lämnar över ungjäveln varannan vecka eller varanna helg som normala människor? Till dess får hon väl finna sig att inte få hålla på att konstra ostörd, utan bli diskuterad på Internet. Hon har ju ett val att lägga ner anmälningar och oro och sätta sig ner för samarbetssamtal med fadern och sedan är allt frid och fröjd. Daddy går säkert med på en kompromiss i det här läget. Men det verkar hon av allt att döma inte beredd att göra. Man kan dock hoppas, till barnets och skattebetalarnas fromma.
Visst borde man kunna säga vilka perioder detta gällt, att modern hindrat umgänge?
Att slänga ur sig svepande att hon förhindrat umgänge men inte kunna säga när gör mig misstänksam. Dessutom så bör man ha något fog för att säga att hon förhindrat det. Far och dotter bör alltså inte ha träffats. Har de träffats så kan man inte i mitt tycke säga att hon förhindrat något umgänge. Du för fram att hon inte varit glad. Det tycker jag inte räknas riktigt faktiskt.
Jag tror det är så att varken du eller någon annan törs ens säga en period för det finns orsaker till att de inte träffats vissa perioder som inte kan anföras på mamman och under andra perioder har de faktiskt träffats och då går det ju inte heller att ta upp det som en tidsperiod. Jag tror helt enkelt inte att det finns någon tidsperiod som är så pass lång att man kan tala om umgängessabotage.
Du anför här att mamman har saboterat för att hon reagerar när dottern berättar om att hon lekt med pappans majskolv eller penis. Om du tycker det är umgängessabotage så håller jag inte med dig. Jag tycker man ska reagera och agera vad gäller sånt. Men man kan tycka olika där.
Jag tycker att OM man ska kasta ur sig anklagelser som många gör här, bör man ha på fötterna så pass att man vet NÄR modern skulle ha umgängessaboterat samt ATT det verkligen är vad hon gör.
Att dottern själv är människa får vi väl utgå ifrån. Därför kan det hända att hon har en egen uppfattning om umgänget ibland. De som vill påstå att mamman har påverkat barnet får ta fram BEVIS på det. Att falskanklaga mamman är hemskt. Bevis får man framföra om man ska anklaga någon för något.
Annars så ska ni INTE klaga på om någon skriver ut att de är övertygade om att Joakim låtit dottern leka med penisen vid ett flertal gånger. Får man kasta ur sig anklagelser om det ena så bör det gälla det andra också. Det är bara att välja hur man beter sig. Man kan inte ha olika regler för pappor och mammor. Man kan inte säga att det ska finnas bevis när man uttalar sig om pappan men när det gäller mamman så kan man sitta och säga vad som helst utan att ha något som talar för det, utan att ens kunna uppge vilken period det gäller. Det håller inte.
HusvagnSvensson, att du säger att mamman inte varit glad är inte ett bevis på att hon umgängessaboterat. Jag föreslår att du slutar slänga anklagelser omkring dig mot kvinnor på detta onyanserade vis.
Falskanklaga inte!