Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det kan väl ingen mer än soc själv veta till 100%. Vi andra får göra en sannolikhetsanalys. Själv tar jag det för mycket troligt att socialen (och säkert fler myndigheter, tex personal på dotterns dagis) följer Daddys blogg. Den är trots allt en av de största som handlar om vårdnadstvister och Daddy gör ju allt han kan för att få mer uppmärksamhet och synas i media. Jag har svårt att se varför de inte skulle läsa bloggen, om inte annat av ren nyfikenhet. Och kanske också för att hålla koll på om det är deras tur att behöva schavottera med namn, bild och diverse beskyllningar om familj, yrke, bakgrund, sjukdomar och hur de sköter sitt arbete.
Skönt att det blev lite städat här.
Även om man använder flashbacks formidabla funktion Ignore så blir det ju skitfläckar lite varstans, jag gillar att många av dem nu är bortputsade.
Det är ju självklart att om en sochandläggare har hand om ett problematiskt och infekterat vårdnadstvistsfall, där det klagas på den enes internetaktiviteter, att man kollar upp vad det handlar om. Det blir ju ett yrkesmässigt intresse och kanske till och med ett privat?
Daddy skryter ju till och med på sin blogg och visar besöksstatistik från olika myndigheter, och jag förstår varför myndigheterna blir intresserade både yrkesmässigt och privat.
Sen är det precis likadant för dagis och för föräldrarna till barn på samma dagis, de följer bloggen av ren självbevarelsedrift. Dagisföreståndaren har dessutom blivit ljudinspelad och uthängd på Daddys blogg. Tror ni inte dagisföräldrarna sympatiserar med dagisföreståndaren gällande det tillgreppet från Daddy?
För grannar och annat löst folk är Daddys blogg ett nöje, en såpopera live som är hundra gånger roligare än skvallerkärringarna.
Men för Daddy i hans vårdnadstvist är den destruktiva internetaktiviteten en nackdel, han tappar trovärdighet hos familjerätten och bidrar till att sympatierna svänger till mammans fördel.
På det sätt Daddy angriper meningsmotståndare gör det trovärdigt att han använder liknande metoder i "samarbetet?" med mamman, dvs han förmår inte samarbete. Det håller jag förövrigt också som rätt troligt. Det finns allt för många vittnesmål om den saken.