Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Har nu läst inlägget som
BankTheDrum länkade till:
http://daddys.blogg.se/2010/march/ve...om-kranks.html
Då jag aldrig någonsin hört talas om den här händelsen förut så är det helt nytt för mig.
Har endast läst blogginlägget ovan och grundar mina åsikter därefter.
Får en känsla av att det är Daddy ensam kämpades mot "världen" dvs att han har exakt alla emot sig utan någon direkt anledning. Blir självklart väldigt frusterad när jag läser allt skit han varit med om. Men samtidigt så tar jag det med en nypa salt, man får inte alla emot sig bara sådär "hux flux" det
måste finnas bakomliggande orsaker. Hela texten består av en massa rättsliga övergrepp, falska anmälningar och trakaserier likt en diktatur på 60 talet. Visst sker rättsliga överträdelser ibland men av att döma i den här texten så består hela utredningen endast av en massa fel. Det låter självklart tämligen otroligt,
ingen som har mer information om det här Daddy som person? Jag tycker synd om både Daddy och hans föredetta fru men mest om deras gemensamma dotter, fattar inte att dom kan utsätta henne för det här.
Lite intressanta stycken från blogginlägget ovan som jag reagerade på:
Jag ska ge dej lite korta svar, men har själv tagit ställning i fallet och kan inte ge dej en opartisk utläggning av hela fallet.
Citat:
Enligt utredningen så var hon mest lämplig (trots brottsregistret), känns som att han inte riktigt vill inse det och bortförklarar det genom att kritisera utredningen. Man kan inte bara utgå från en persons brottsregister och besluta därefter. Läse någonstans att han hade psykiska problem, stämmer det? han verkar inte heller ha något direkt fast jobb, stämmer det?
I vårdnadsdomen 2008 så bedömdes båda föräldrarna lika lämpliga, mamman fick vårdnaden för att dom inte kunde samarbeta och flickan bodde hos henne.
Mamman har inget brottsregister alls. Inte ens snatteri.
Citat:
Ingen nyhet att mödrar ibland anklagar sina föredetta män för sexualbrott för att få ensam vårdnad, har är varken första eller sista personen som kommer att vara med om det.
Barnet uttalar att hon får leka med pappans penis, mamman tar upp det med socialtjänsten som anmäler det hela. Innan dess har pappan ett fungerande umgänge med flickan.
Då har han haft det sedan sommaren 2008. Före dess har bara umgänge med kontakperson varit på grund av pappans problematik.
Citat:
Det framgår inte tydligt om han var med på förhöret men antar att han inte var det, isåfall undrar jag hur han kan veta allt detta? Har det gått till såhär så är det självklart ett grovt tjänstefel och långt ifrån tillräckligt för att användas vid en eventuell rättegång. Skulle passa med lite mer information gällande detta.
Han har läst ett förhörsprotokoll. Det finns utlagt här i forumet på sidorna 38 eller 39.
Citat:
Ännu ett tjänstefel, hade han det skriftligt på att förhöret skulle hållas med Daddys försvarare närvarande? Låter skumt att man skulle/kan göra såhär.
Daddy åkte ner till det första förhöret i syfte att förhindra att det hölls det kan mycket väl vara anledningen till att man inte meddelade tiden för det andra förhöret. Försvaret, inte den misstänkte, kan närvara om den som leder utredningen inte anser att det kan förstöra utredningen. Det alltså alltid i sista hand ett beslut som fattas av åklagaren.
Citat:
Du är oskyldig till motsattsen har bevisats, en anklagelse får inte ligga till underlag för en dom. Om jag har fel så får valfri person rätta mig.
Det är inte en dom det är ett beslut gällande ett barn, åklagarens beslut är om att lägga ned ärendet är överklagat och tingsrätten beslutar om en utredning konsekvenser och risker som föreligger vid olika alternativ för boende, umgänge och vårdnad. Beslutet är interimistiskt och gäller under utredningen och när den är klar ska ett riktigt beslut fattas.
Tingrättens beslut 2009,
Citat:
Som socialnämndens barnavårdsutredning pekar på föreligger emellertid alltjämt en viss oro kring vad Rxxxx uppgett. Även om en förälders beteende och agerande kring sitt barn inte kan anses som ett övergrepp mot barnet kan samma beteende ändå vara sådant att det bör betecknas som ett med hänsyn till barnets ålder olämpligt gränsöverskridande beteende. Tingsrätten anser därför att umgänget tills vidare bör ske i närvaro av kontaktperson.
Citat:
Ännu ett fel, mer information?
Den överklagan jag sett överklagar inte själva domen utan klagar på att det saknas motiveringsbeslut i tingsrättens och hovrättens beslut.
Citat:
Skulle vilja veta vad arbetsgivarens anledning var gällande uppsägningen, sen så är du fortfarande oskyldig till motsattsen har bevisats.
Han missbrukade alkohol när mamman lämnade honom. Vilket han själv har uppgett både på bloggen och i utredningar. Troligen var det det som arbetsgivaren, ett behandlingshem för unga, hade svårt att visa förståelse för.
Dessutom kollas man inte mot misstankeregistret när man söker jobb, så han har naturligtvis inte nekats något arbete på den grunden heller. Jo, om han har sökt till SÄPO eller Polisen så då kan han ha nekats arbete.
Citat:
Om han hade bevis för att han redan hade betalat underhållsavgiften (kvitto?) så är det klart att han inte skulle ha behövt betalt det och därmed hamnat hos kronofogden. Varför han väljer att vägra betala det istälelt för att lämna in en anmälan nu när han har bevis förstår jag inte? Annars verkar han ju inte ha några problem med att anmäla hit och dit.
Här kan jag bara hålla med dej.
Citat:
Låter helt otroligt att ansökan skulle ha avslåtts om han hade råkat ut för allt detta som han skriver om.
Nej, här kan han ha rätt, regler är regler och anstånd ges efter regelboken så dom kan nog vara tuffa.
Citat:
Med tanke på vad han är anklagad för och vilken situation som han befinner sig i så är det ju inte så konstigt. Sen varför han vill ha reda på vart dom bor när han ändå inte får träffa dom är ett annat mysterium.
Han har umgänge med kontaktperson och har under nästan ett år fram tills "snoppleken" haft obevakat umgänge, sen bröts det under utredningen och nu har han umgänge med kontaktperson igen.
Men självklart lämnar man inte ut en sekretesskyddad adress för att någon kommer med ett papper och berättar en sorglig historia. Det vore rätt så poänglöst med sekretess då.
Dessutom tog man bort sekretessen för mamman vid en tidpunkt i tron att den inte behövdes längre, en vecka senare fick hon tillbaka sin sekretess.
Citat:
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om jag ska vara ärligt, det är en mängd anklagelser som han kommer med utan några direkta bevis för det. Det är även mycket saker som utelämnas samt att jag vet allt för lite om både han och fallet. Skulle vilja veta lite mer om han som person och hans förflutna drogmissbruk, sjukdomar, yrke, störningar?
Person och störningar, där tycker jag bloggen talar bättre än jag, eftersom jag är färgad.
Alkohol har han själv medgett att han använt sej av när han mår dåligt.
Självmords försök, dåliga nerver, kan inte äta, sova, brister ut i gråt osv, står ju på bloggen.
Stalkar och förföljer människor osv, det ser du ju på bloggen.
ADHD diagnostiserad som han medicinerar för.