2010-06-24, 09:21
Medlem
Fosforera

Daddy har tagit sitt förnuft till fånga och tagit bort alla "bevis" på sin blogg. Men ni verkar ju vara polare så be honom skicka ljudfilen. Försök inte inbilla mig att jag inte hört inspelningen både en och två ggr.

Haka inte upp dig på skitdetaljer. Berätta för oss hur 4-åringar fungerar, då. Bevisa för mig att min erfarenhet av barn i alla åldrar inte stämmer.

Nej! Barn kan inte bestämma allt om sig själva när de är 4 år. Så om vi ponerar att barnet nu sagt detta, med egna ord så kan inte ett så litet barn bestämma så´na saker. Det finns ju en anledning till att myndighetsåldern är 18-år.

Dessutom fattar jag inte riktigt vad du surrar om?

Citat dig:

Ursprungligen postat av forforera
Nix. Flickan säger inget om att "pappa ska prata med domaren". Det är mammans ord under samarbetssamtalet 2009-01-25. Det var alltså under detta samtal som mamman sa att dottern bett henne att "säga till domaren att [dottern] får vara hos pappa mer". Detta samarbetssamtal står även omnämnt i ANSÖKAN OM STÄMNING till Varbergs tingsrätt 2009-03-31, även det ett dokument som kom till innan förhöret med barnet 2009-07-06.

Ja men är det inte bra då? Mamman för barnets talan och är ärlig i barnets önskan. Vad i ligger din kritik mot mamman i detta? Återigen ett bevis för att mamman nog inte är så knepig som ni "Daddyister" påstår. Eller?
Citera
2010-06-24, 09:25
Medlem
PV

Fakta på mammans sjukdom.

Fakta på att mormor inte är engagerad i sitt barnbarn.
Citera
2010-06-24, 09:33
Medlem
fosforeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Om inte annat så kan barnet sörja det som aldrig blev och den stora risken med att inte ha någon kontakt alls (Även om det kanske ibland är det enda tänkbara) är att barnet får måla upp en helt fiktiv person med de risker för allvarliga besvikelser som kan komma den dagen de träffar en helt vanlig människa och ingen kung eller hjälte. Hur liten kontakten än är så behöver barnet veta sitt ursprung för sin egen skull OCH det behöver få veta det positiva om sina föräldrar om det sedan bara handlar om att morsan är fantastisk på att baka bullar, sjunga eller gå på lina och att farsan kan spela gitarr. Det är utifrån sådana kunskaper som barnet skaffar sig en självbild och den som förnekar det vet väldigt lite om barn och barns utveckling!

Jag läste någonstans att barn som lever som daddys dotter gör skapar en fantasibild tex att pappan är stålmannen (som kan låta oskyldigt) men som gör att barnets självbild, JAGET och indentitetskänsla blir skadat.
Jag kom att tänka på det när jag läser ditt inlägg här.
Skall se om jag under dagen kan hitta det jag läste så jag kan styrka det.

Ja, Severianos ord om detta är raka och sanna, och fulla av insikt som vanligt.

Annika Rejmer, forskare och rättssociolog vid Lunds Universitet (hon som uttalade sig 2008 i artikeln i Fokus där JR medverkade) citerades så här i vintras i en artikel på nt.se där hon kritiserade just handläggningen av vårdnadstvister och pekade på den komplexa problembilden som uppstår när barn drabbas av umgängessabotage:

Citat:
- De barn och föräldrar detta handlar om är övergivna av samhället. Ofta rör det sig om en förälder som inte har förmågan att se barnets eller den andre förälderns behov. Och barn har behov av båda sina föräldrar, dels för att skapa en identitet, själva jaget, dels som kompletterande omsorgsgivare och resurser.

- Föräldrar i djup konflikt lämnas åt sitt öde i dag. Det finns inte någon instans som fångar upp dem och hjälper dem att lösa konflikten på ett konstruktivt sätt. Det kartläggs inte ens vilken hjälp och vilket stöd de skulle behöva. Problembilden är komplex, ofta handlar det om föräldrar som genomgår parallella livskriser. Vad som måste till från samhällets sida är adekvat, professionell hjälp. Här finns mycket att göra och det brådskar.
Citera
2010-06-24, 09:41
Medlem
Fosforera

Oj! Vad förvånad jag inte blev. Inga svar på frågorna.

Det finns faktiskt inskrivet i SOl att man har rätt till samtalshjälp, som ska vara anordnad av oberoende terapeuter.

Problematiken med människor som Daddy är ju att det aldrig går att föra diskussionen framåt. Ett evigt ältande, försök till psykningar eller ovilja att förstå ur andra människors perspektiv gör det stört omöjligt att ens tänka samarbetssamtal.

Det är fruktlöst, lönlöst och suger energi.

För att samarbetssamtal ska vara framgångsrika så måste båda parter vara lika inriktade på barnen. Lika inriktade på att ge och ta och ha en inneboende vilja att lösa situationen.

Jag har full förståelse för att Daddy inte fungerar i det sammanhanget. Han har inte förmågan och inser det inte.
Citera
2010-06-24, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
DingaLinga

Ja, det kan man ju lugnt påstå att han uttrycker sin syn på mamman.

Men har vi fakta på att det stämmer överens med sanningen? Källa på det isf.

Och om det nu saknas källa: Är det okej att låta sitt barns andra förälder chavotera som en psykiskt sjuk galning på nätet. Är det lämpligt för barnen att få läsa i framtiden?

Jag vet ju inte, men hela Daddys uppenbarelse försöker lämpa över sin egna personlighet på mamman. Ja, inte bara, detsamma gäller ju hans meningsmotståndare. Alla har ju diagnoser, alla är ju peddosar, alla är ju intelligensbefriade. Och alla ingår i någon slags konspiration mot Daddy.Och alla ska "göras ned" på Daddys blogg.

Vem är det som egentligen äger problematiken? Knappast mamman, knappast meningsmotståndarna.

Jag frågade även om du tror att en person med en sådan problematik visar upp den för socialen och domstolen?
Jag är nyfiken på din syn på detta.
Citera
2010-06-24, 09:46
Medlem
fosforeras avatar
Citat:
Dessutom fattar jag inte riktigt vad du surrar om?
Citat dig:
Ursprungligen postat av forforera
Nix. Flickan säger inget om att "pappa ska prata med domaren". Det är mammans ord under samarbetssamtalet 2009-01-25. Det var alltså under detta samtal som mamman sa att dottern bett henne att "säga till domaren att [dottern] får vara hos pappa mer". Detta samarbetssamtal står även omnämnt i ANSÖKAN OM STÄMNING till Varbergs tingsrätt 2009-03-31, även det ett dokument som kom till innan förhöret med barnet 2009-07-06.

Ja men är det inte bra då? Mamman för barnets talan och är ärlig i barnets önskan. Vad i ligger din kritik mot mamman i detta? Återigen ett bevis för att mamman nog inte är så knepig som ni "Daddyister" påstår. Eller?

Det är lönlöst att diskutera med dig om du saknar förmåga att förstå nåt så enkelt som att man inte ljuger och skarvar om vad som står i just det förhöret som er lilla grupp dryftar dag in och dag ut och som Logga-ut dessutom tydligen gjort sig till självutnämnd expert på att tolka. Sorry Ahmenvafan, du får frottera dig med dina daddyistfixerade polarnick istället. Ni sjunger ju så stiligt och samstämt i er lilla kör, och det trots att en av er till och med är en renodlad joddlare.
Citera
2010-06-24, 09:46
Medlem
Ahmenvafan:
Det framgår av hennes agerande. T.ex. att hon inte drar sig det minsta för att allvarligt skada dotterns för sina egna lustars skull.

Det vet jag inte, utan jag sa att mormodern inte var inblandad i fallet.
Citera
2010-06-24, 09:50
Medlem
Citat:
DIngaLinga

Glömde, hur menar du att en så psykiskt sjuk människa som Daddy beskriver skull kunna undvika att "visa sitt rätta jag". Psykisk sjukdom är ingen man fejkar.

Titta på Daddys sjukdom. Den har ju så tydligt lyst igenom så att soc inte medger annat än bevakat umgänge. Psykisk sjukdom visar sig i en eller annan form under utredningen.

Dessutom tycker jag "peddomormorn" , verkar mycket mån och engagerad i sitt barnbarn. Skulle hon tillåta flickan leva i misär i någon slags hämdaktion mot Daddy. Isf hur tänker du att hon resonerar?

Dessutom har ju Daddys egen mamma bett Daddy att lugna ner sig och låta barnet och mamman vara. Hur tänker du runt det? Är hon också psykiskt instabil?

Du..det är skillnad på att ha en störning och att vara allvarligt psykiskt sjuk...
Att mamman har sin mamma kanske är tur,det kanske är därför hon kan ha kvar sin dotter...vad vet jag
Citera
2010-06-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fosforera
Det är lönlöst att diskutera med dig om du saknar förmåga att förstå nåt så enkelt som att man inte ljuger och skarvar om vad som står i just det förhöret som er lilla grupp dryftar dag in och dag ut och som Logga-ut dessutom tydligen gjort sig till självutnämnd expert på att tolka. Sorry Ahmenvafan, du får frottera dig med dina daddyistfixerade polarnick istället. Ni sjunger ju så stiligt och samstämt i er lilla kör, och det trots att en av er till och med är en renodlad joddlare.

lönlöst diskutera? projicera inte över din egen egen förmåga att skarva på andra.
Citera
2010-06-24, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
Det framgår av hennes agerande. T.ex. att hon inte drar sig det minsta för att allvarligt skada dotterns för sina egna lustars skull..
Skärp dig nu, det finns ingen i barnets närmaste omgivning, varken på fritiden, på förskolan eller på barnavårdscentralen som upptäckt någon skada på barnet.
Lilltjejen är en glad, harmonisk unge som utvecklas helt normalt.
Citera
2010-06-24, 09:55
Medlem
Ahmenvafan, Logga-ut, m.fl:
Om ni TROR att daddy skulle ha gjort det som mamman påstår och att detta kan utläsa av handlingarna, varför LJUGER ni då om handlingarna hela tiden?
Citera
2010-06-24, 09:57
Medlem
HenrikJ:
Jo det gör det och när förskolan anmälde oro så flyttade mamman och tog henne ur förskolan. Psykologutredningen uttrycker också oro för barnet som jag förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in