Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
@Sev + Bagarn.
Jag vet inte hur det ser ut, vem Tyfonen är, vad som har utspelat sig.
Min länk om att psykiska problem kan visa sig fysiskt försvann dock, lyfter den därför åter.
Då fler funderar kring mående, handling och konsekvens.
:
http://www.tjejjourenmiranda.se/bra-att-veta/skada-sig-sjlv/
Men det är oftast ett rop på hjälp och uppmärksamhet, ett sätt att känna att man lever. Man gör det genom att utsätta sig och känna smärta.
Leroy
Jajaja - det där har jag hört tusen gånger, jag snyftar högt varje gång - samtidigt så vet jag att en del av de där tjejerna är så satans bortskämda och vana vid att få uppmärksamhet att de gör vad som helst för att få lite till. Det bedrövliga med många behandlingshem är att kommer det in en med anorexi, en med självskadeproblematik och en med drogproblem så sitter snart alla tre och har alla problemen samtidigt - smittorisken är stor!
När det gäller Daddy så. Frågor jag ställer mig:
Varför gör han som han gör? Varför hänger han ut folk som inte gjort honom något. Två svar kan jag tänka mig: Antingen är han bara jävligt elak eller så befinner han sig i kaos och fattar inte vad han ställer till med.
Sedan undrar jag varför alla påhejare låtsas som att de inte ser alla dessa negativa sidor. Vad ska det vara bra för? Man kan väl mycket väl stötta någon, när det gäller vissa saker och ändå tala om för vederbörande då den gör fel? Är det inte det vänner är till för - att bromsa när någon löper amok?
Fattar inte ni att det är väldigt lätt att tänka att om Daddy beter sig så här mot mig eller någon annan, så blir sannolikheten också större för att han faktiskt behandlat sitt ex illa? Allting kan väl inte vara acceptabelt bara för att det är Daddy som agerar?
Jag har tidigare uttryckligen talat om att jag tycker att flera av Daddys "fiender" här i tråden går alldeles för hårt fram, men min kritik mot er på andra sidan är att ni försöker sopa allt under mattan istället och det är lika illa! Inte hjälper ni Daddy med det! Och inte någon annan heller!