2010-06-02, 18:32
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Helt riktigt, det kan vara så att det är helt korrekt dömt. När det sker en sådan övervikt ska man nog inte bara säga "det är OK" utan kanske ha en kontinuerlig granskning så att människor inte far illa i systemet. Utredningen pekar på en del andra saker, som att en del tingsrätter litar helt och fullt på utredningen trots att det framkommit att de inte på långa vägar har rätt utbildning/kompetens eller ibland ens förutsättningar för att göra ett bra jobb.

Att man i en del fall tar hänsyn till anmälningar som sedan inte kan styrkas genom varken bevis eller fakta tyder ju på att man kan svartmåla en annan människa som sedan inte kan två sig ren från dessa anklagelser, åtminstone inte när det gäller vårdnadstvister är för mig en riktigt skrämmande tanke.

Delad vårdnad 47.5 %: Mamma 40.0 %: Pappa 12,5 %.

Jag håller med, med dom siffrorna har nog tingsrätterna inte fattat att det handlar om människor som inte kan samarbeta och där det ofta ligger våld och tragedier bakom dom fall som står framför dom och ber om hjälp att slippa.

Man borde verkligen lyssna bättre på parterna och på det som HD faktiskt berättade för rätterna 2007. Det handlar trots allt om att barn ska få växa upp i en trygg miljö och inte slitas söner mellan dom vuxna.
Citera
2010-06-02, 18:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Men din siffra som pekade på att en stor del inte svarat eller varit nåbara vad gäller frågan ifall de anser sig diskriminerade var ju för mig sekundärt. Det var utfallet i domarna som var riktigt intressant. Sen att alla de som svarade på ifall de anser sig blivit diskriminerade svarade ja är ju en mindre fråga då man isf måste granska varje fall för sig och se vad det var som gjorde att de anser så. Det ger ju bara lite extra tyngd till frågan ifall man borde granska hela utredningsprocessen och ifall de som utreder gör ett bra och korrekt jobb, och att de inte lägger mer vikt vid vad den ena parten säger som inte kan styrkas med fakta och bevis.

Om "bara" 31,6% svarar på en undersökning om de blivit diskriminerade tycker jag är märkligt. De första sakerna jag tänker på är:
1. De som inte svarar känner sig tydligen inte diskriminerade.
2. Av någon anledning så orkar de sig inte om att svara.
3. De vill inte riva upp gamla sår.
Av dessa tror jag att 1 och 3 kan anses vara de troliga orsakerna.

Om man ser till Skåne så är det ju så att i 60% av de fall som redovisas är pappan med i vårdnadsbilden. Dessutom kan man anta det är 10-20% av alla seperationer så går till tings ev. ännu lägre.
Citera
2010-06-02, 18:34
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om "bara" 31,6% svarar på en undersökning om de blivit diskriminerade tycker jag är märkligt. De första sakerna jag tänker på är:
1. De som inte svarar känner sig tydligen inte diskriminerade.
2. Av någon anledning så orkar de sig inte om att svara.
3. De vill inte riva upp gamla sår.
Av dessa tror jag att 1 och 3 kan anses vara de troliga orsakerna.

Om man ser till Skåne så är det ju så att i 60% av de fall som redovisas är pappan med i vårdnadsbilden. Dessutom kan man anta det är 10-20% av alla seperationer så går till tings ev. ännu lägre.
Bra analys.

Det är knappt 10% som går till tings. Det handlade ett rekordår (har för mig att det var 2008) om 3800 eller 3600 fall.

Det inkluderar givetvis dom fall som hänger kvar från tidigare år och tar ny vända i rätten och fall gällande vårdnaden där barnet fötts utom äktenskapet och mamman per automatik får vårdnaden vid födseln dvs även där parterna aldrig sammanbott osv osv.
Senast redigerad av Logga-ut 2010-06-02 kl. 18:46.
Citera
2010-06-02, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag har svårt att tro att en 44-årig person som har så fatalt grova gränsöverskridande problem på internet skulle kunna fungera normalt i verkliga livet vid en meningsskiljaktighet.
Det är både skrämmande och samtidigt intressant att stilstudera beteendet.

Just det här där Daddy skriver : ”HenrikJ skriver på FB att jag inte är hans fiende, och hur det är med det får han själv grubbla på. Men han är definitivt min, den saken är alldeles klar.” och ” Efter den lögn och smutskampanj mot mig och mina barn, som framförallt dessa NN sjuka individer har gjort sig skyldiga till så kommer jag inte att vila förrän jag hittat dom.

Det är ju rätt grova hot och då undrar jag hur han behandlade mamman och de personer som ingrep vid misstankarna om sexuella övergrepp på dottern? Är verkligen den misstanken enda anledningen till att Daddy endast får övervakat umgänge med dottern?

Jag tror nämligen att det finns fler anledningar till den umgängesformen och jag tror starkt att svaret finns i Daddys egna problem att hantera verkligheten och upplevda oförrätter.
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Daddy-o stoppar inte vid någonting uppenbarligen. Nu skriver han själv att han tagit reda på vem som är pappa till /kändistjejs/ barn och har ur det blå ringt upp denne och börjat fråga ut honom om en nätpersons IRL-identitet.

Jag tycker personligen inte att det är ett beteende som kan ses som sunt eller friskt och jag undrar också på vilket sätt Daddy anser att det här hjälper honom i hans vårdnadstvist. Som väl ändå är det som han kämpar för... eller nåt. Men just den biten känns mer och mer avlägsen bland kamperna som Daddy för.

Han blir mer och mer oberäknelig och obahaglig i hur han agerar och det är en sån person som jag helst håller mig långt ifrån. Jag skulle nog inte ens våga hälsa på honom om våra barn gick i samma klass, än mindre låta mitt barn ha något som helst samröre med Daddys barn.
Om ungarna skulle komma ihop sig om något på skolgården så är det väl min unge, jag, min fru och resten av min familj som skulle hängas ut och få schavottera i Daddys blogg härnäst. Jag ryser vid blotta tanken.

Daddy börjar mest av allt likna en galen mc-gängsmedlem som ingen vågar byta luft med för det lär bara leda till missförstånd, hot och otrevligheter förr eller senare. Undrar om det var det han tänkt sig uppnå med sin blogg?
Precis det obehag du känner efter att ha betraktat hans beteende på internet känner också många av föräldrarna till barn som går på samma dagis som dottern. De har inte kunnat undgå hans framfart och föräldrarna pratar med varandra om det.
Skulle deras barn av någon anledning komma ihop sig med Daddys dotter och Daddy upplever det som att personalen i sin konfliktlösning inte skulle hålla med dottern så skulle Daddy förmodligen uppleva det som en personlig oförrätt.

Vi vet ju alla vad som händer med personer som Daddy har fantiserat ihop personliga oförrätter till. Det startas, från Daddys håll, en hämndaktion som består av djupgrävning i den/de personernas liv och sen hängs allehanda påstådda snaskigheter ut, helst med bild, namn, bostadsort, telefon, mailadress, ja även personnummer.
Barn/syskon till dagis/skolbarnen skulle stalkas i jakt efter kommentarer de skriver på kompisars bloggar, eller ännu bättre om de har en egen blogg där han kan finna bevis för sina sjuka teorier.

Jag tycker att dessa föräldrar har belägg för sin oro och jag tycker, det tycker de själva också, att den ska tas på allvar. De vill varken själv eller att deras barn ska schavotteras på hans blogg eller genom hans försorg på internet överhuvudtaget.

Synd att Daddy inte respekterar det och inser hur hårt han drabbar sin dotters sociala nätverk, hela hennes grupp vill inte ha för mycket med henne att göra, med all rätt, tack vare hennes disfunktionabla pappa som för vansinniga raseriutbrott på internet.

Detta beteende gynnar inte hans dotters utveckling och jag vill påstå att det är direkt skadligt för henne att få ett så starkt reducerat socialt nätverk på grund av hans beteende. Det påverkar självklart vårdnadsutredningen och hans möjligheter till obevakat umgänge.

När det gäller min gammelsvåger så är det ursjukt om Daddy verkligen ringt upp honom och frågat om fb-medlemmen HenrikJ. Han gör bara bort sig själv dock.
Citera
2010-06-02, 18:55
Medlem
HenrikJ

Om dottern är så drabbad som du menar är det, rent ut sagt för jävligt. Hur kan hennes pappa utsätta henne för det?

Ärligt sagt undrar jag vad flickans släkt, på Daddys sida, finns i detta? Varför sluter de inte upp runt barnet och skyddar henne? Får Daddy "stöta på patrull" på nära håll har han inte tid med andra. Därmed kanske han slutar, trakassera barnet och mamman i deras vardagliga liv.

Usch! Vilken fruktansvärd situation för alla inblandade. Ja inte Daddy då!
Citera
2010-06-02, 19:32
Medlem
Kimbo7s avatar
Inlägget av Henrik J som innehåller detta tycker jag att Flashback omedelbart ska ta bort: "hela hennes grupp vill inte ha för mycket med henne att göra, med all rätt, tack vare hennes disfunktionabla pappa". För det första, ingen vet om det är sant och i så fall hur Henrik J vet detta, för det andra, reagerar folk på flickans dagis på det viset gör de det inte "med all rätt" utan bör skämmas öronen av sig för en sådan feghet och mobbing av en redan utsatt flicka, för det tredje finns det ingenting i den kommentaren som tyder på någon större välvilja hos Henrik J.
Det är helt enkelt hårresande.
Citera
2010-06-02, 19:32
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Precis det obehag du känner efter att ha betraktat hans beteende på internet känner också många av föräldrarna till barn som går på samma dagis som dottern. De har inte kunnat undgå hans framfart och föräldrarna pratar med varandra om det.
Skulle deras barn av någon anledning komma ihop sig med Daddys dotter och Daddy upplever det som att personalen i sin konfliktlösning inte skulle hålla med dottern så skulle Daddy förmodligen uppleva det som en personlig oförrätt.

Vi vet ju alla vad som händer med personer som Daddy har fantiserat ihop personliga oförrätter till. Det startas, från Daddys håll, en hämndaktion som består av djupgrävning i den/de personernas liv och sen hängs allehanda påstådda snaskigheter ut, helst med bild, namn, bostadsort, telefon, mailadress, ja även personnummer.
Barn/syskon till dagis/skolbarnen skulle stalkas i jakt efter kommentarer de skriver på kompisars bloggar, eller ännu bättre om de har en egen blogg där han kan finna bevis för sina sjuka teorier.

Jag tycker att dessa föräldrar har belägg för sin oro och jag tycker, det tycker de själva också, att den ska tas på allvar. De vill varken själv eller att deras barn ska schavotteras på hans blogg eller genom hans försorg på internet överhuvudtaget.

Synd att Daddy inte respekterar det och inser hur hårt han drabbar sin dotters sociala nätverk, hela hennes grupp vill inte ha för mycket med henne att göra, med all rätt, tack vare hennes disfunktionabla pappa som för vansinniga raseriutbrott på internet.

Detta beteende gynnar inte hans dotters utveckling och jag vill påstå att det är direkt skadligt för henne att få ett så starkt reducerat socialt nätverk på grund av hans beteende. Det påverkar självklart vårdnadsutredningen och hans möjligheter till obevakat umgänge.

När det gäller min gammelsvåger så är det ursjukt om Daddy verkligen ringt upp honom och frågat om fb-medlemmen HenrikJ. Han gör bara bort sig själv dock.

Ja, det är ju exakt så han gjort med ett antal människor på sin blogg så det är väl inte så långsökt att tro att han kommer att fortsätta i samma stil. Jag förstår helt att människor som kommer i kontakt med honom på något sätt, eller hans barn, väljer att hålla sig undan så mycket det bara går.
Det är ju bara synd att det är hans egna barn som drabbas av att även de blir sedda som några som andra människor inte vill eller vågar ha samröre med.
Undrar om Daddy själv är nöjd med situationen han skapat.
Citera
2010-06-02, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Inlägget av Henrik J som innehåller detta tycker jag att Flashback omedelbart ska ta bort: "hela hennes grupp vill inte ha för mycket med henne att göra, med all rätt, tack vare hennes disfunktionabla pappa". För det första, ingen vet om det är sant och i så fall hur Henrik J vet detta, för det andra, reagerar folk på flickans dagis på det viset gör de det inte "med all rätt" utan bör skämmas öronen av sig för en sådan feghet och mobbing av en redan utsatt flicka, för det tredje finns det ingenting i den kommentaren som tyder på någon större välvilja hos Henrik J.
Det är helt enkelt hårresande.
Vad menar du? Ska föräldrarna till sina barn på samma dagis som Daddys dotter med ett fett facit i sin hand över Daddys internetaktiviteter, som har benägenhet att hänga ut olika människor och upplevda oförrätter på internet, offra sina barn och sin egen familj att riskera att också hängas ut i Daddys blogg på internet på grund av Daddys fantasier om fiender och väderkvarnar?
Skulle du själv gjort det?
Det säger ju sig självt och dina fantasier om mobbing här är helt befängt, det handlar om ren självbevarelsedrift och den rår ingen annan än självaste Daddy för.
Jag förstår helt klart att dessa föräldrar ser om sitt eget hus, Daddy får själv ansvara för sin egen disfunktionablitet, tyvärr drabbar den hans dotter. Men det finns ingen annan än han själv som måste ta ansvar för den biten.
Citera
2010-06-02, 21:07
Bannlyst
Citat:
Vad menar du? Ska föräldrarna till sina barn på samma dagis som Daddys dotter med ett fett facit i sin hand över Daddys internetaktiviteter, som har benägenhet att hänga ut olika människor och upplevda oförrätter på internet, offra sina barn och sin egen familj att riskera att också hängas ut i Daddys blogg på internet på grund av Daddys fantasier om fiender och väderkvarnar?
Skulle du själv gjort det?
Det säger ju sig självt och dina fantasier om mobbing här är helt befängt, det handlar om ren självbevarelsedrift och den rår ingen annan än självaste Daddy för.
Jag förstår helt klart att dessa föräldrar ser om sitt eget hus, Daddy får själv ansvara för sin egen disfunktionablitet, tyvärr drabbar den hans dotter. Men det finns ingen annan än han själv som måste ta ansvar för den biten.

Har dagis polisanmält? Har föräldrar framfört sin oro till dagis och har den oron vidarebefordrats till soc?
Citera
2010-06-02, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
HenrikJ

Om dottern är så drabbad som du menar är det, rent ut sagt för jävligt. Hur kan hennes pappa utsätta henne för det?

Ärligt sagt undrar jag vad flickans släkt, på Daddys sida, finns i detta? Varför sluter de inte upp runt barnet och skyddar henne? Får Daddy "stöta på patrull" på nära håll har han inte tid med andra. Därmed kanske han slutar, trakassera barnet och mamman i deras vardagliga liv.

Usch! Vilken fruktansvärd situation för alla inblandade. Ja inte Daddy då!
Jag tycker också att det är för jävligt, jag vet att Daddys mor protesterat men inte hur långt det gått in. Hon har ju också tydligen agerat destruktivt på internet så jag kan inte helt lita på den informationen.
Jag tror inte att Daddy har så bra kontakt med sin släkt, han har ju sociala problem och det kan såklart spela in.
Vad jag förstår så finns de med genuint intresse av relation till dottern på moderns sida, Daddy har ingen etablerad kontakt med sina släktingar och därför saknas intresse från dem för Daddys "avkommor".
Daddy står ensam med sin konfliktörsthet och ingen vill helst ha närmare samröre med honom att göra.

Han använder sin dotter i striden för andra pappor i papparörelsen och de granskar inte närmare hans kvalité, det passar honom utmärkt.

Det finns många pappor inklusive mig själv som skäms över detta, det är inga papparörelser jag vill förknippas med. Han skämmer ut och sänker förtroendet för att det finns riktiga pappor som bedöms felaktigt.
Citera
2010-06-02, 21:12
Bannlyst
Citat:
Jag tycker också att det är för jävligt, jag vet att Daddys mor protesterat men inte hur långt det gått in. Hon har ju också tydligen agerat destruktivt på internet så jag kan inte helt lita på den informationen.
Jag tror inte att Daddy har så bra kontakt med sin släkt, han har ju sociala problem och det kan såklart spela in.
Vad jag förstår så finns de med genuint intresse av relation till dottern på moderns sida, Daddy har ingen etablerad kontakt med sina släktingar och därför saknas intresse från dem för Daddys "avkommor".
Daddy står ensam med sin konfliktörsthet och ingen vill helst ha närmare samröre med honom att göra.

Han använder sin dotter i striden för andra pappor i papparörelsen och de granskar inte närmare hans kvalité, det passar honom utmärkt.

Det finns många pappor inklusive mig själv som skäms över detta, det är inga papparörelser jag vill förknippas med. Han skämmer ut och sänker förtroendet för att det finns riktiga pappor som bedöms felaktigt.

Har Daddys mor agerat destruktivt på nätet? Hur då? Är det något du vet eller bara något du hört? Och likadant att Daddys släktingar inte bryr sig om Daddys barn? Något du vet? Eller något du tror?
Citera
2010-06-02, 21:24
Medlem
@Henrik

Här måste jag nog hålla med Kimbo och Ahmenvafan i sina slutsattser. Jag var inne på detta i går i de kommentarer som raderades eftersom Kimbo och jag hade en diskussion kring vad man bör skriva och inte.

Jag ifrågasätter så klart på vems råmaterial du sitter och hur du fått möjlighet att ta del av det. För du verkar mer vara ute efter person och skiter i de andra inblandade. Du verkar skita i barnet, modern och pappan, vilja att barnet skiljs från pappan till varje pris, du påstår att föräldrar och barn tar avstånd på dagis. Jag frågade igår om det beror på vilken historia som dom fått möjlighet att få berättad eller om personalen inte klarar av att hjälpa till att klara ut problematiken, de har ju en viktig roll i utredningen. Daddy har själv talat om att han utelämnat en del detaljer för att han inte vill outa modern. Utredaren har ju dessutom visat på att personalen reagerat på att barnet förändrats trotts faderns frånvaro.

Du skulle lika gärna kunna ifrågasätta dig själv eftersom du outat din gammelsvåger som har barn med ..., på samma sätt som du kritiserar Daddy och utmålar bilder och skriver slutsattser du själv drar, skulle nog en del tänka likadant kring ditt skrivande och de slutsattser diagnoser och uthängande på Internett du kritiserar men själv fastnat i.

Daddy bor inte ens på orten där dagis finns, han har inte haft möjlighet att hämta eller lämna, han har åkt 20 mil t o r. för ev. övervakat umgänge med kontaktperson.

Inget barn skall hamna i kläm. Vare sig i tvist eller på dagis.

Adjö 3

Leroy

Ps. Sev. Vaket och bra.
Senast redigerad av Leroy1 2010-06-02 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in