Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag har svårt att tro att en 44-årig person som har så fatalt grova gränsöverskridande problem på internet skulle kunna fungera normalt i verkliga livet vid en meningsskiljaktighet.
Det är både skrämmande och samtidigt intressant att stilstudera beteendet.
Just det här där Daddy skriver : ”HenrikJ skriver på FB att jag inte är hans fiende, och hur det är med det får han själv grubbla på. Men han är definitivt min, den saken är alldeles klar.” och ” Efter den lögn och smutskampanj mot mig och mina barn, som framförallt dessa NN sjuka individer har gjort sig skyldiga till så kommer jag inte att vila förrän jag hittat dom.”
Det är ju rätt grova hot och då undrar jag hur han behandlade mamman och de personer som ingrep vid misstankarna om sexuella övergrepp på dottern? Är verkligen den misstanken enda anledningen till att Daddy endast får övervakat umgänge med dottern?
Jag tror nämligen att det finns fler anledningar till den umgängesformen och jag tror starkt att svaret finns i Daddys egna problem att hantera verkligheten och upplevda oförrätter.
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Daddy-o stoppar inte vid någonting uppenbarligen.

Nu skriver han själv att han tagit reda på vem som är pappa till /kändistjejs/ barn och har ur det blå ringt upp denne och börjat fråga ut honom om en nätpersons IRL-identitet.
Jag tycker personligen inte att det är ett beteende som kan ses som sunt eller friskt och jag undrar också på vilket sätt Daddy anser att det här hjälper honom i hans vårdnadstvist. Som väl ändå är det som han kämpar för... eller nåt. Men just den biten känns mer och mer avlägsen bland kamperna som Daddy för.
Han blir mer och mer oberäknelig och obahaglig i hur han agerar och det är en sån person som jag helst håller mig långt ifrån. Jag skulle nog inte ens våga hälsa på honom om våra barn gick i samma klass, än mindre låta mitt barn ha något som helst samröre med Daddys barn.
Om ungarna skulle komma ihop sig om något på skolgården så är det väl min unge, jag, min fru och resten av min familj som skulle hängas ut och få schavottera i Daddys blogg härnäst. Jag ryser vid blotta tanken.
Daddy börjar mest av allt likna en galen mc-gängsmedlem som ingen vågar byta luft med för det lär bara leda till missförstånd, hot och otrevligheter förr eller senare. Undrar om det var det han tänkt sig uppnå med sin blogg?
Precis det obehag du känner efter att ha betraktat hans beteende på internet känner också många av föräldrarna till barn som går på samma dagis som dottern. De har inte kunnat undgå hans framfart och föräldrarna pratar med varandra om det.
Skulle deras barn av någon anledning komma ihop sig med Daddys dotter och Daddy upplever det som att personalen i sin konfliktlösning inte skulle hålla med dottern så skulle Daddy förmodligen uppleva det som en personlig oförrätt.
Vi vet ju alla vad som händer med personer som Daddy har fantiserat ihop personliga oförrätter till. Det startas, från Daddys håll, en hämndaktion som består av djupgrävning i den/de personernas liv och sen hängs allehanda påstådda snaskigheter ut, helst med bild, namn, bostadsort, telefon, mailadress, ja även personnummer.
Barn/syskon till dagis/skolbarnen skulle stalkas i jakt efter kommentarer de skriver på kompisars bloggar, eller ännu bättre om de har en egen blogg där han kan finna bevis för sina sjuka teorier.
Jag tycker att dessa föräldrar har belägg för sin oro och jag tycker, det tycker de själva också, att den ska tas på allvar. De vill varken själv eller att deras barn ska schavotteras på hans blogg eller genom hans försorg på internet överhuvudtaget.
Synd att Daddy inte respekterar det och inser hur hårt han drabbar sin dotters sociala nätverk, hela hennes grupp vill inte ha för mycket med henne att göra, med all rätt, tack vare hennes disfunktionabla pappa som för vansinniga raseriutbrott på internet.
Detta beteende gynnar inte hans dotters utveckling och jag vill påstå att det är direkt skadligt för henne att få ett så starkt reducerat socialt nätverk på grund av hans beteende. Det påverkar självklart vårdnadsutredningen och hans möjligheter till obevakat umgänge.
När det gäller min gammelsvåger så är det ursjukt om Daddy verkligen ringt upp honom och frågat om fb-medlemmen HenrikJ. Han gör bara bort sig själv dock.