HenrikJ skrev:
Citat:
Meningsmotståndare hängs ut i vad de än inte håller med Daddy om, tyvärr.
Det värsta är att när han hänger ut någon så råkar de ut för trakasserier av allehanda slag, Den senaste månaderna har detta eskalerat i att även meningsmotståndarnas barn råkar illa ut och utsätts. Detta är en mycket ful och direkt olaglig strategi som Daddy stödjer och tillämpar. Jag förstår inte varför om han vill framstå som en trovärdig och lämplig pappa själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Du har maniskt och systematiskt, dygnetrunt vräkt ur dig anklagelser och felaktiga påståenden som irl klart åtalbara, min fråga till dig och det enda jag vill ha svar på är varför?
Att kalla myndighetspersoner för meningsmotståndare som inte får granskas eller menar du de fåtal som agerar som du gör, sprider lögn och förtal, inte heller får granskas?
Du gör ditt agg och förmodade tillkortakommanden till Daddys sak varför?
Men du försöker ju köra samma taktik som många av Daddys fanclub. Alla som inte håller med är lögnare. När t.ex KiaW helt nyligen i denna tråden reviderade sin åsikt efter att hon läst ljudupptagningen av förhöret med dottern så hoppade BTD på henne och kallade henne för lögnare. När hon då länkade till det material han inte trodde att hon hade tillgång till så blev han galen på en annan medlem. Men någon ursäkt fick inte KiaW av BTD för de förhastade och mot bättre vetande anklagelser som BTD vräkt ur sig. Då vändes det till att "meningsmotståndarna" hänger ut
Daddys bedrövliga material
Jag skräms inte av denna taktik och jag har på fötterna när det gäller
privatpersoner som Daddy hängt ut.
Att Daddy dessutom hänger ut personer i olika ställningar på myndigheter och organisationer känner vi alla till och det var inte det jag skrev om även om det tillvägagångssättet också är en smula osmakligt. Man kan inte kränka och hota till sig en vinst i en vårdnadsutredning eller att få en film nominerad.
Daddy och hans fanclub vräker dygnet runt ur sig påståenden och skuldbelägganden på mamman och allehanda andra personer/organisationer och du ogillar att jag bemöter detta. Du väljer att blunda för Daddy & CO men de som har motargument ska ha fullt strålkastarljus. En bra medborgare är således någon som tyst nickar och bockar till dylikt.
Du vill ha svar på varför jag deltar i denna diskussionstråd rörande Daddys vårdnadstvist. Bortsett från att du anser att jag vräkt ur mig felaktiga anklagelser som skulle vara åtalbara och utan belägg, så kan jag upplysa dig om att du befinner dig på fb och i en tråd Daddy själv skapat som handlar just om hans vårdnadstvist. Det är den och alla påståenden som Daddy & CO kommer med som diskuteras här.
Där ingår Daddys metodik att hänga ut och hota meningsmotståndare. Där ingår också hur meningsmotståndare blir trakasserade och hotade IRL. Det är en rätt väsentlig information att det genom den metodiken även inbegriper att meningsmotståndarnas barn utsätts för obehagligheter.
Det är väsentligt att dottern i en ljudupptagning berättar hur hon får lov att runka sin pappa som låtsas sova.
Det är väsentligt eftersom allt detta i Daddys beteende påverkar att dottern anses behöva övervakning under de umgängen hon har med Daddy.