2010-05-29, 08:12
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Tja, jag gör väl som jag har lust, men skadar det ju inte, men hade jag en blogg som skadade mig och mitt barn skulle jag skaffa mig en annan hobby.
Om du skulle ha ett jobb som skadade de barnen du träffade, skulle du sluta jobba med det då?
Även om du tror på dig själv, men möts av kritik av några stycken?
Citera
2010-05-29, 08:14
Bannlyst
HenrikJ skrev:
Citat:
Meningsmotståndare hängs ut i vad de än inte håller med Daddy om, tyvärr.
Det värsta är att när han hänger ut någon så råkar de ut för trakasserier av allehanda slag, Den senaste månaderna har detta eskalerat i att även meningsmotståndarnas barn råkar illa ut och utsätts. Detta är en mycket ful och direkt olaglig strategi som Daddy stödjer och tillämpar. Jag förstår inte varför om han vill framstå som en trovärdig och lämplig pappa själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Du har maniskt och systematiskt, dygnetrunt vräkt ur dig anklagelser och felaktiga påståenden som irl klart åtalbara, min fråga till dig och det enda jag vill ha svar på är varför?
Att kalla myndighetspersoner för meningsmotståndare som inte får granskas eller menar du de fåtal som agerar som du gör, sprider lögn och förtal, inte heller får granskas?
Du gör ditt agg och förmodade tillkortakommanden till Daddys sak varför?

Men du försöker ju köra samma taktik som många av Daddys fanclub. Alla som inte håller med är lögnare. När t.ex KiaW helt nyligen i denna tråden reviderade sin åsikt efter att hon läst ljudupptagningen av förhöret med dottern så hoppade BTD på henne och kallade henne för lögnare. När hon då länkade till det material han inte trodde att hon hade tillgång till så blev han galen på en annan medlem. Men någon ursäkt fick inte KiaW av BTD för de förhastade och mot bättre vetande anklagelser som BTD vräkt ur sig. Då vändes det till att "meningsmotståndarna" hänger ut Daddys bedrövliga material

Jag skräms inte av denna taktik och jag har på fötterna när det gäller privatpersoner som Daddy hängt ut.
Att Daddy dessutom hänger ut personer i olika ställningar på myndigheter och organisationer känner vi alla till och det var inte det jag skrev om även om det tillvägagångssättet också är en smula osmakligt. Man kan inte kränka och hota till sig en vinst i en vårdnadsutredning eller att få en film nominerad.

Daddy och hans fanclub vräker dygnet runt ur sig påståenden och skuldbelägganden på mamman och allehanda andra personer/organisationer och du ogillar att jag bemöter detta. Du väljer att blunda för Daddy & CO men de som har motargument ska ha fullt strålkastarljus. En bra medborgare är således någon som tyst nickar och bockar till dylikt.

Du vill ha svar på varför jag deltar i denna diskussionstråd rörande Daddys vårdnadstvist. Bortsett från att du anser att jag vräkt ur mig felaktiga anklagelser som skulle vara åtalbara och utan belägg, så kan jag upplysa dig om att du befinner dig på fb och i en tråd Daddy själv skapat som handlar just om hans vårdnadstvist. Det är den och alla påståenden som Daddy & CO kommer med som diskuteras här.

Där ingår Daddys metodik att hänga ut och hota meningsmotståndare. Där ingår också hur meningsmotståndare blir trakasserade och hotade IRL. Det är en rätt väsentlig information att det genom den metodiken även inbegriper att meningsmotståndarnas barn utsätts för obehagligheter.
Det är väsentligt att dottern i en ljudupptagning berättar hur hon får lov att runka sin pappa som låtsas sova.

Det är väsentligt eftersom allt detta i Daddys beteende påverkar att dottern anses behöva övervakning under de umgängen hon har med Daddy.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-05-29 kl. 08:19.
Citera
2010-05-29, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Att framställa sig själva som offer för, att ingen ska se att det är man själv som är förövare är väl ganska populärt på sina ställen. Folk orkar ju sällan sätta sig in i vad som egentligen är vad, utan den som skriker högst och gråter mest får sympatierna - de verkliga övergeppen missar man. Och ett antal reklampelare på nätet är ju perfekt för sådant - man vädjar till de lägsta drifterna hos människan och ingen behöver ta något ansvar. Det anonyma våldet kan man nog kalla det, nätets motsvarighet til det oprovocerade våldet på gator och torg.
Att framställa sig själv som ett offer är en skyddsmekanism när man inte vill inse sina egna brister och man vill på alla möjliga sätt motarbeta att andra ska upptäcka dem. Det är en metod att söka sympatisörer genom att alla andra är bara dumma och "sparkar på någon som redan ligger", "se på stackars knäckta mig" snyft
Men sen i nästa andetag är personen uppe i det blå, STOR och STARK som få, slåss den mot sina djävulska belackare Detta också för att värva sympatisörer, människor som har verkliga problem. Då får han någon att identifiera sig med fastän fallet i verkligheten inte är applicerbart.
Det är många sådana som i begynnelsen sympatiserat med Daddy men efter närmare granskning dragit sig ur. En del har skänkt pengar till den stackars kraken Daddy, de känner sig tämligen lurade nu då Daddy inte är villig att reda ut sin situation utan fortsätter skylla sin situation på allt och alla i hans omgivning som inte stryker honom medhårs.
Citera
2010-05-29, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Att framställa sig själv som ett offer är en skyddsmekanism när man inte vill inse sina egna brister och man vill på alla möjliga sätt motarbeta att andra ska upptäcka dem. Det är en metod att söka sympatisörer genom att alla andra är bara dumma och "sparkar på någon som redan ligger", "se på stackars knäckta mig" snyft
Men sen i nästa andetag är personen uppe i det blå, STOR och STARK som få, slåss den mot sina djävulska belackare Detta också för att värva sympatisörer, människor som har verkliga problem. Då får han någon att identifiera sig med fastän fallet i verkligheten inte är applicerbart.
Det är många sådana som i begynnelsen sympatiserat med Daddy men efter närmare granskning dragit sig ur. En del har skänkt pengar till den stackars kraken Daddy, de känner sig tämligen lurade nu då Daddy inte är villig att reda ut sin situation utan fortsätter skylla sin situation på allt och alla i hans omgivning som inte stryker honom medhårs.

Sanningen brukar ju komma i kapp dem till slut, men då brukar de lipa över det också...stygga, stygga sanning...jag spyr åt rättshaverister nu och även åt dem som går på deras amsagor måste jag säga!
Citera
2010-05-29, 09:06
Bannlyst
Citat:
Sanningen brukar ju komma i kapp dem till slut, men då brukar de lipa över det också...stygga, stygga sanning...jag spyr åt rättshaverister nu och även åt dem som går på deras amsagor måste jag säga!
Sanningen brukar förr eller senare göra nedslag i verkligheten.
Sen de som går på Daddys amsagor är inte alla riktiga sympatisörer, de gillar bara förnedringsTV helt enkelt. De gillar att vältra sig i människor som är korkade, det är därför de hejar på dem att fortsätta.
Daddy är så dum att han går på det för han behöver verkligen stöd för sina sjuka konspirationer/teorier och sitt klena försvar över de gränsöverskridande dumheter han begår både på nätet och mot sin dotter och mot dotterns mamma.
Nu har bakslagen börjat komma och hans fartblindhet över att han inbillat sig att han skulle kunna agera hur som helst har hunnit ifatt. Hur sjutton ska han vrida sig ur detta?
Tja man kan ju skylla på en misshandel till att börja med, det kan ge en tidsfrist att tänka ut nästa dimridå?
Citera
2010-05-29, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Sanningen brukar förr eller senare göra nedslag i verkligheten.
Sen de som går på Daddys amsagor är inte alla riktiga sympatisörer, de gillar bara förnedringsTV helt enkelt. De gillar att vältra sig i människor som är korkade, det är därför de hejar på dem att fortsätta.
Daddy är så dum att han går på det för han behöver verkligen stöd för sina sjuka konspirationer/teorier och sitt klena försvar över de gränsöverskridande dumheter han begår både på nätet och mot sin dotter och mot dotterns mamma.
Nu har bakslagen börjat komma och hans fartblindhet över att han inbillat sig att han skulle kunna agera hur som helst har hunnit ifatt. Hur sjutton ska han vrida sig ur detta?
Tja man kan ju skylla på en misshandel till att börja med, det kan ge en tidsfrist att tänka ut nästa dimridå?

Ja påhejarna är ju i ett slag för sig. Frossandet i detaljer, frånvaron av intresse för sakfrågor. "Feed me, feed me" låter det då flaxar de runt från freakshow till freakshow!
Citera
2010-05-29, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ja påhejarna är ju i ett slag för sig. Frossandet i detaljer, frånvaron av intresse för sakfrågor. "Feed me, feed me" låter det då flaxar de runt från freakshow till freakshow!
Det är just här jag tycker synd om Daddy som inte förstår det utan fortsätter mata "frossarna".
Jag tror inte att Daddy i hjärtat är ett ondsint monster, det är "frossarna" som bidrar till att han framstår så då de ivrigt hejar på och kräver mer.
Det står ju tämligen klart att Daddy har problem och även stora problem att inse det.
"Frossarna" gör allt de kan för att debattera för att detta skulle vara helt normalt och att Daddy skulle vara utsatt för konspirationer från feminister och att han är orättvist behandlad av rättsstystemet och att allt detta till syvene och sist skulle handla om en jämställdhetsfråga och Daddys mänskliga rättigheter!

Det är synd att Daddy inte har verkliga vänner som tycker om honom och vågar säga ifrån när han spårar ur. Om jag förstår rätt från det han själv skrivit i sin blogg så har han haft sådana vänner men efterhand han drev sin strid mot väderkvarnar på nätet så har de inte orkat med hans negativa utveckling utan vänt honom ryggen.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-05-29 kl. 09:30.
Citera
2010-05-29, 09:47
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Om du skulle ha ett jobb som skadade de barnen du träffade, skulle du sluta jobba med det då?
Även om du tror på dig själv, men möts av kritik av några stycken?

Jag vet att du int efrågade mig, men...

Hur menar du här? Vad skulle det vara för jobb och vilka barn menar du?
Ens egna eller bara barn i allmänhet?

Du får gärna förtydliiga.
Citera
2010-05-29, 09:51
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Det är rätt märkliga typer, det märkligaste är att de som kritiserar och tydligt förkastar "uthängning" på bloggen, själv postar ut polisförhör med flickan, det efter att JR valt att radera detta från bloggen.
Ja dessutom går det att läsa att denna postare är en av dom som ivrigast har kritiserat pappan för att posta ut förhöret och krävt att han skall ta bort den från bloggen, men vad spelar det för roll om denna människa själv sprider den.
Jag förstår inte tankegången alls.
Om jag kritiserar och har åsikter om en som kör rattfull kan jag ju inte köra rattfull själv, då faller hela min trovärdighet. Påstår jag mig dessutom värna om andra oskyldiga medtrafikanter och sedan begår denna handling själv kommer mina åsikter inte att tas på allvar då jag inte är en person att lita på.
Det är ett val jag gör själv.
Citera
2010-05-29, 09:56
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Håller med, man får intrycket av att det är något maniskt som ligger bakom alla inlägg och hur man drar upp gamla saker om och om och om igen.
Det är precis detta som ligger bakom dessa svåra vårdnadstvister i allmänhet. Man fastnar, kommer inte vidare och stannar kvar i det förgågna. Barnen dras in i detta och deras beroendeställning gentemot den ena eller båda föräldrarna kommer att ligga till grund för deras överlevnadsstrategi.
Barnen tvingas göra val och det i sin tur kommer att påverka deras sociala liv.
Risken är mycket stor att barnen växer upp och blir socialt handikappade, vilket inte hade behövt ske om de vuxna hade kunnat skilja på det som handlar om de vuxnas konflikt och det som är barnens känslor.
Citera
2010-05-29, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Ja dessutom går det att läsa att denna postare är en av dom som ivrigast har kritiserat pappan för att posta ut förhöret och krävt att han skall ta bort den från bloggen, men vad spelar det för roll om denna människa själv sprider den.
Jag förstår inte tankegången alls.
Om jag kritiserar och har åsikter om en som kör rattfull kan jag ju inte köra rattfull själv, då faller hela min trovärdighet. Påstår jag mig dessutom värna om andra oskyldiga medtrafikanter och sedan begår denna handling själv kommer mina åsikter inte att tas på allvar då jag inte är en person att lita på.
Det är ett val jag gör själv.

Precis så! Om man utan vidare och helt samvetslöst hänger ut helt oskyldiga människor på sin blogg så får man f-n i mig ta konsekvenserna av det! Inte komma och lipa efteråt! Eller vad tycker du? Det handlar nämligen inte bara om barnet och mamman utan om helt andra människor som inte gjort Daddy ett enda något, men du tycker kanske att dessa människor bara ska sitta tysta och titta på?
Citera
2010-05-29, 10:03
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag vet att du int efrågade mig, men...

Hur menar du här? Vad skulle det vara för jobb och vilka barn menar du?
Ens egna eller bara barn i allmänhet?

Du får gärna förtydliiga.
Jag menar att om man jobbar med barn, där mitt jobb innebär att barnens liv kan vara beroende av det jag kommer fram till. Det kan vara inom socialtjänsten, sjukvården, polis, dagis osv osv.
Om det visar sig att jag får mycket kritik och ifrågasättande inom det yrket jag har (för all del även i föräldrarskapet) måste jag ta till mig det och fundera på vad det är som kritiseras dvs utvärdera mig själv. Om jag kommer fram till att jag faktiskt skadar barnen borde jag byta yrke om jag inte har förmågan att ändra mig. Komma till en självinsikt och vara kritisk till sitt eget beteende. Helt enket omvärdera och utveckla mig själv.
Kanske har jag varit utsatt för någon form av övergrepp som barn och därmed är jag rädd att det skall hända andra barn och därför medvetet eller omedvetet gör att jag inte är objektiv.
Hänger du med på hur jag tänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in