2010-05-20, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Hur tror du denna familjerättsutredare skulle ställa sej till hans charmiga glömska och uppenbara slarv med barnens säkerhet om dom skildes och hon inte kunde vara med och se till att dom blev omhändertagna på rätt sätt?

Jag gissar att det fanns risk att skrattet fastnade i halsen på dom båda då, allra helst på honom som helt klart skulle befinna sej underläge mot någon som vet vad ett föräldraskap faktiskt ställer för krav och hur man driver en process.

Som vanligt så missade du poängen men samtidigt förtydligade du vad jag menade, ibland är det hysteriskt roligt att tala med personer som inte tänkt klart....
Citera
2010-05-20, 15:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Så du menar att dokumenten förlorar kraft om man tar bort alla personuppgifter?

Vad är det som är så märkligt med just personuppgifter i sig? Om vi hade diskuterat öga mot öga, så hade du vid närmsta dator snabbt kunnat kartlägga större delen av mitt liv, om du bara fått reda på mitt namn. Det är en skenuppfattning att vi är anonyma i samhället. Att försvara en rätt till att vara anonyma på nätet och att andra människor inte får reda på saker om oss är en chimär.

Visst hade Daddy kunnat maska personuppgifter och det hade varit en lämplig eftergift åt god sed och moral. men glöm inte att uppgifterna om dottern i alla händelser hade varit offentliga. Hade du ringt domstolen hade du fått ut de omaskade uppgifterna.
Citera
2010-05-20, 15:37
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Om man är offentligt utpekad som en misstänkt pedofil som begår sexuella övergrepp på sin egen dotter så är det onekligen svårt att själv offentligt motsäga detta utan att berätta vem man är!
Hur blev han offentligt utpekad av någon annan än sej själv?

Mamman skrek väl inte ute det på torget? Det publicerades väl inte med namn och bild i tidningen? Var han med på Efterlyst?
Berätta? Vad har jag missat?
Citera
2010-05-20, 15:40
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Fast visst görs det kontroll på deras lämplighet. Som nybliven mamma eller föräldrar följs man väl hela tiden upp under dom första åren i form av olika kontroller. Barnen släpps inte bara vind för våg hem.

Jaså? Lite belägg vore på sin plats.
Citera
2010-05-20, 15:40
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Som vanligt så missade du poängen men samtidigt förtydligade du vad jag menade, ibland är det hysteriskt roligt att tala med personer som inte tänkt klart....
Vad var poängen då?

Att berätta att din vän inte var en stabil förälder och eftersom hans inte anmälde honom så sköter hon inte sitt jobb?

Eller

Att eftersom hon inte anmälde honom så borde alla andra som inte heller stabila föräldrar också få ta hand om barn för det är mest rättvist mot dom?

Eller

Hon borde få sparken?

Vad var poängen?
Citera
2010-05-20, 15:41
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Moderator har nu strukit 176 inlägg som främst rör Stulen barndom och olika påstådda kopplingar mellan grupperingar på nätet och om hot och uthängningar. Det är en intressant debatt, men den hör inte hemma här. Detsamma gäller alla långtgående diskussioner om allehanda rykten i kommentarorsfältet på Daddys blogg. Det får också diskuteras någon annan stans. //Mod
Citera
2010-05-20, 15:43
Bannlyst
Citat:

Mamman skrek väl inte ute det på torget? Det publicerades väl inte med namn och bild i tidningen? Var han med på Efterlyst?

Sidospår och egentligen helt irrelevant i frågan då det är så självklart att alla människor har rätt att bli offentliga när de försvarar sig. Ställ denna petitess mot det faktum att man kan anklagas för vad som helst absurt och den som anklagar har en vinst i detta. Inga bevis behövs utan allt är byggt på tyckande från den anklagade, rättssäkert?

Mamman har också ett ansvar här, hon kan ju välja att avbryta striden.
Citera
2010-05-20, 15:44
Medlem
beheadeds avatar
Citat:

Du vet, skvaller. Sådant existerar även utanför Flashback...
Citera
2010-05-20, 15:47
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Jaså? Lite belägg vore på sin plats.
Alla jag känner som har fått barn har dels fått hembesök från BVC efter hemkomsten. Dom har sedan fått gå till BVC ungefär en gång i veckan i början och väga och mäta barnet och visa upp det, sen har det glesat ut till en gång i månaden, sen en gång i kvartalet och så vidare.

Det betyder att om dom har någon som hela tiden pratar med om barnet och kontrollerar att barnet växer som det ska och ser ut att må bra. Min ena kompis barn växte inte ordentligt och då reagerade dom direkt med att börja undersöka vad det var. Det visade sig sen vara ett hjärtfel och inget fel som hon gjorde.
Citera
2010-05-20, 15:48
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Vad är det för risker du har identifierat?
Det blir onekligen arbetsamt att diskutera och upprepa sig för varje gång någon väljer att hoppa in mitt i, det var Tyfonen som såg risker och mitt svar kommer här:
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nedan citat är tagen ur Tyfonens tråd om föreningen stulen barndom, och jag ville kommentera men det passar nog bäst här. Detta är Tyfonens svar till Severiano angående hennes del i den soppan:
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Nej det är inte fel i att stå upp för rättvisa, inte alls. Men det jag vänder mig emot är att du skyller allt på andra ang hotet du lever under (vilket INTE är ok) och inte insåg att din familj blev indragen i något som är din kamp?
Ursäkta, men nu kan jag inte hålla mej...jag blir oerhört förvirrad över vem du talar om, med tanke på senaste tidens händelser skulle detta kunna gälla daddy...

Här är anledningen:
Severanios kamp i sig har inte dragit in hennes familj, kampen har inte rört hennes familj alls. Däremot har hon agerat i sitt eget namn och inte anonymt och det har skett offentligt på nätet.
Visst kan man säga att hon utsatte sig för risker, och med facit i hand utsattes även hennes familj för risker indirekt iom hennes kamp var offentlig. Att på förhand förstå att risken bestod i att bli mordhotad och utsatt för mordförsök var väl inte rimlig, men även om man kunnat förutse det så ligger skulden helt och hållet på de som ligger bakom mordhot och dyl.

Daddys familj har blivit indragna i den kamp som är hans och det är inte meningsmotståndarna som dragit in dem utan daddy själv, vilket är en viktig skillnad. Han utsätter alltså inte bara sig själv för direkt risk utan även familjen utsätts för direkt risk då han för en kamp offentligt med sina egna och barnens personuppgifter öppna.
Det är då hans val att dra in familjen i kampen.

De som valt att stå upp för det de anser är rättvisa utan att utsätta sig själv och sin egen familj för risker och därför för sin kamp eller diskussion anonymt tillåts inte detta, för daddy tar sig friheten att bestämma att de inte får vara anonyma och hänger ut folk offentligt och därmed försätter dem i en riskfylld situation.
Vad som är än värre, hans granskning är inte så noggrann och hittills har åtminstånde hälften av hans identitetsavslöjanden varit felaktiga, därmed har han också utsatt människor som inte ens för den kamp han påstår för risker.

Med tanke på din text till Severiano, kan du se vad det är flera reagerar mot när det gäller daddys sätt att hantera sin kamp - att han utsätter dottern för risker när han borde vara den som skyddar, att hans kamp är viktigare än dotterns bästa?
Nu pratar jag enbart om sättet han valt att kämpa, inte vårdnadstvisten i sig själv.
Därefter har jag gjort ytterligare kommentarer och svarat på frågor, men är du intresserad så får du läsa några sidor tillbaka.

Poängen är att daddy anser att han utgör hot mot vissa grupper som enligt honom konspirerar, förföljer och hotar...enligt honom är det han gör riskfyllt.
Citera
2010-05-20, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Ho ho ho? Kvinnor håller ihop? Har du arbetat på en kvinnodominerad arbetsplats? Det tar en kvart så är kärringarna i luven på varandra, vilket oftast tar sig uttryck genom skitprat och backstabbing och sabotage. Någon större lojalitet mellan kvinnor just för att de delar kön har då jag aldrig upplevt.

Jo, det har jag märkt. I rent kvinnliga enkönade miljöer så tenderar det att bli infighting. Men det är för att det inte finns några män. Finns det det så håller man ihop mot männen. Inte sällan aggressivt.
Jag tror den här faktorn finns mot män som slåss för vårdnaden. Alltså kvinnor som håller ihop mot män. Socialen och försäkringskassan är i princip helt kvinnligt enkönade miljöer.
Citera
2010-05-20, 15:49
Bannlyst
Citat:
Vad var poängen då?

Att berätta att din vän inte var en stabil förälder och eftersom hans inte anmälde honom så sköter hon inte sitt jobb?

Eller

Att eftersom hon inte anmälde honom så borde alla andra som inte heller stabila föräldrar också få ta hand om barn för det är mest rättvist mot dom?

Eller

Hon borde få sparken?

Vad var poängen?

Alla här inne fattar poängen utom du Logga ut, försök igen snälla.

Vem är det som bestämmer vem som är en vettig förälder?
Varför är det bara viktigt med utredningar vid en skilsmässa då kvinnan inte behöver mannen längre?
Vilka ligger bakom dessa lagar som gör att de som bestämmer vem som ska få vara förälder ser ut som dom gör?

Har du sett en vårdnadsutredning någon gång? Det finns nämligen några ord eller uttryck som återupprepas i dem och de brukar vara:
- mamman säger, mamman säger, mamman säger

Så mycket för barnens bästa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in