Nedan citat är tagen ur Tyfonens tråd om föreningen stulen barndom, och jag ville kommentera men det passar nog bäst här. Detta är Tyfonens svar till Severiano angående hennes del i den soppan:
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Nej det är inte fel i att stå upp för rättvisa, inte alls. Men det jag vänder mig emot är att du skyller allt på andra ang hotet du lever under (vilket INTE är ok) och inte insåg att din familj blev indragen i något som är din kamp?
Ursäkta, men nu kan jag inte hålla mej...jag blir oerhört förvirrad över vem du talar om, med tanke på senaste tidens händelser skulle detta kunna gälla daddy...
Här är anledningen:
Severanios kamp i sig har inte dragit in hennes familj, kampen har inte rört hennes familj alls. Däremot har hon agerat i sitt eget namn och inte anonymt och det har skett offentligt på nätet.
Visst kan man säga att hon utsatte sig för risker, och med facit i hand utsattes även hennes familj för risker indirekt iom hennes kamp var offentlig. Att på förhand förstå att risken bestod i att bli mordhotad och utsatt för mordförsök var väl inte rimlig, men även om man kunnat förutse det så ligger skulden helt och hållet på de som ligger bakom mordhot och dyl.
Daddys familj har blivit indragna i den kamp som är hans och det är inte meningsmotståndarna som dragit in dem utan daddy själv, vilket är en viktig skillnad. Han utsätter alltså inte bara sig själv för direkt risk utan även familjen utsätts för direkt risk då han för en kamp offentligt med sina egna och barnens personuppgifter öppna.
Det är då hans val att dra in familjen i kampen.
De som valt att stå upp för det de anser är rättvisa utan att utsätta sig själv och sin egen familj för risker och därför för sin kamp eller diskussion anonymt tillåts inte detta, för daddy tar sig friheten att bestämma att de inte får vara anonyma och hänger ut folk offentligt och därmed försätter dem i en riskfylld situation.
Vad som är än värre, hans granskning är inte så noggrann och hittills har åtminstånde hälften av hans identitetsavslöjanden varit felaktiga, därmed har han också utsatt människor som inte ens för den kamp han påstår för risker.
Med tanke på din text till Severiano, kan du se vad det är flera reagerar mot när det gäller daddys sätt att hantera sin kamp - att han utsätter dottern för risker när han borde vara den som skyddar, att hans kamp är viktigare än dotterns bästa?
Nu pratar jag enbart om sättet han valt att kämpa, inte vårdnadstvisten i sig själv.