2010-05-13, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Tack HenrikJ. Nej, det är helt befängt att tillskriva människor såna avsikter när det enda de gör är att ha åsikter om en persons agerande. Ja, debatten är polariserad (vilket ju faktiskt är helt som det ska om man ser till trådens rubrik ), men det är fel av Daddy-förespråkarna att tillskriva den andra sidan känslodriven argumentation när de själva ägnar sig åt sådant.

Det blir väl så när de har svårt att hitta argument för daddy i det som sägs, då får man ge sig på debattören helt enkelt, vilket ju är att visa att de har rätt i och för sig men men...

Jag anset ju att daddy klart har visatt att han tänker lösa alla sina problem genom att ge sig på enskilda på sin blogg.

Nu senast för att det krävs av honom att han som alla andra medborgare ska försörja sig själv. Då skriver han att han ska kritisera försäkringskassan.

Ett barn kan ju inte bo hos en sån person, han kan ju inte ska ha någon insikt i barnets liv alls för att han kan lägga ut allt om detta på bloggen. Han ger sig ju även på barn, bland annat en flicka som tog livet av sig på hans arbetsplats kränker han genom att lägga ut det på bloggen.
Citera
2010-05-13, 12:07
Bannlyst
Citat:
Tack HenrikJ. Nej, det är helt befängt att tillskriva människor såna avsikter när det enda de gör är att ha åsikter om en persons agerande. Ja, debatten är polariserad (vilket ju faktiskt är helt som det ska om man ser till trådens rubrik ), men det är fel av Daddy-förespråkarna att tillskriva den andra sidan känslodriven argumentation när de själva ägnar sig åt sådant.
Jag har tidigare skrivit och varnat för att Daddy har ett suicidialt beteende, men de som främst driver honom till det stupet är de som hejar på honom och som sen inte klarar av att hjälpa honom att vinna de vansinniga kamper de hejar på att han ska driva. De av oss som granskar och ställer oss frågande ställer oss snarare till att han borde besinna sig och backa. Så ska man skylla något på en grupp människor så borde man nog mer kritiskt granska vilka som driver på ett eventuellt framtida överreagerat demonstrativt spektakel.
Citera
2010-05-13, 12:10
Medlem
BogieBabys avatar
Men högst sannolikt har en person med minst två självmordsförsök bakom sig haft en viss kontakt med akutpsykiatrin. Dessutom måste det finnas minst en diagnos, somatisk eller psykiatrisk, som ligger till grund för den långa sjukskrivningen. Nu är det bara att tugga i sig, FK anser inte att det föreligger några fortsatta skäl till sjukbidrag, återstår att återuppta studierna med studielån alternativt söka sig ut på arbetsmarknaden av egen kraft eller med hjälp av AF och FK. Märkligt att människor som i vanliga fall hånar bidragsberoende människor anser att en vuxen man är ett ömkansvärt fall som ska behandlas med bomullsvantar. Jag lider emellertid med de handläggare som fått detta delikata ärende på sitt bord.
Citera
2010-05-13, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det blir väl så när de har svårt att hitta argument för daddy i det som sägs, då får man ge sig på debattören helt enkelt, vilket ju är att visa att de har rätt i och för sig men men...

Jag anset ju att daddy klart har visatt att han tänker lösa alla sina problem genom att ge sig på enskilda på sin blogg.

Nu senast för att det krävs av honom att han som alla andra medborgare ska försörja sig själv. Då skriver han att han ska kritisera försäkringskassan.

Ett barn kan ju inte bo hos en sån person, han kan ju inte ska ha någon insikt i barnets liv alls för att han kan lägga ut allt om detta på bloggen. Han ger sig ju även på barn, bland annat en flicka som tog livet av sig på hans arbetsplats kränker han genom att lägga ut det på bloggen.
Ja, det är helt förfärligt att enskilda människor hängs ut på detta vis. Jag har slutat läsa bloggen för länge sen. Om man tvivlade på att ett konspiratoriskt tänkande låg bakom allt detta så är det väl ingen tvekan om det längre. Vem som helst kan anmäla vem som helst till Försäkringskassan, anonymt om så önskas, för misstänkt bidragsfusk. Men FK gör självklart en utredning om de tycker det är befogat. Naturligtvis sitter de inte och drar in ersättningar för enskilda utan utredning.

(Och är det sen så att man har för avsikt att skriva en bok så är det inget som FK ska subventionera.)
Senast redigerad av Berengar 2010-05-13 kl. 12:13. Anledning: korrfel
Citera
2010-05-13, 13:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nu är du där igen och antyder att folk som inte delar Daddys åsikter och som har kritik mot hans agerande önskar livet ur honom. En sån vilja att skada kan jag inte se hos nån i den här tråden även om tonen bitvis är hätsk.

Ingen som tänker på barnen tror jag inte ens tänker tanken långt mindre har en vilja att något sådant ska hända.

Samtidigt är det naturligt att JFC försöker plantera sådana tankar i debatten enär det ökar hans status som offer.

Om en förälder (oavsett vem) gör självmordsförsök så finns risken att det bygger upp en skuldkänsla hos barnen eftersom de har en benägenhet att se sig själva som orsaken till det skedda.
Citera
2010-05-13, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ja, det är helt förfärligt att enskilda människor hängs ut på detta vis. Jag har slutat läsa bloggen för länge sen. Om man tvivlade på att ett konspiratoriskt tänkande låg bakom allt detta så är det väl ingen tvekan om det längre. Vem som helst kan anmäla vem som helst till Försäkringskassan, anonymt om så önskas, för misstänkt bidragsfusk. Men FK gör självklart en utredning om de tycker det är befogat. Naturligtvis sitter de inte och drar in ersättningar för enskilda utan utredning.
(Och är det sen så att man har för avsikt att skriva en bok så är det inget som FK ska subventionera.)
Om du tar FK i sin förlängning så är det ju faktiskt vi som jobbar som skjuter till de medel som FK senare betalar ut. Jag vill då definitivt inte bidra till Daddys arbetsskygghet.
Jag orkar inte heller läsa hans ordbajseri och konspirationsteorier i den bloggen, det är inte friskt. Och det är inte hälsosamt för hans lilla dotter att utsättas för den uthängning på internet som han drabbar henne med. Jag tycker att mamma och dotter borde söka skydd med tanke på hans tvivelaktiga aktiviteter, detta är inte bra för deras säkerhet.
Citera
2010-05-13, 13:30
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BogieBaby
Men högst sannolikt har en person med minst två självmordsförsök bakom sig haft en viss kontakt med akutpsykiatrin. Dessutom måste det finnas minst en diagnos, somatisk eller psykiatrisk, som ligger till grund för den långa sjukskrivningen. Nu är det bara att tugga i sig, FK anser inte att det föreligger några fortsatta skäl till sjukbidrag, återstår att återuppta studierna med studielån alternativt söka sig ut på arbetsmarknaden av egen kraft eller med hjälp av AF och FK. Märkligt att människor som i vanliga fall hånar bidragsberoende människor anser att en vuxen man är ett ömkansvärt fall som ska behandlas med bomullsvantar. Jag lider emellertid med de handläggare som fått detta delikata ärende på sitt bord.

Vänta bara, det kommer att dröja två veckor, sedan är Daddys läkare, handläggare på FK samt FKs egen läkare uthängda med namn, bild, diagnoser samt deras eventuella engagemang på nätet kartlagdad och sammanfogade och imaginärt ihoplänkade med feminizterna, Annica Tiger, Illuminati och NWO.
Citera
2010-05-13, 13:39
Medlem
Berengar!

Där slog du huvet på En spik!

Det var väl just det, att det var en halv debatt som fördes på familjerätten återigen som var orsak till tråden.
Det som hände när man återigen bara lyssnade till en part. Hur rätten resonerat men ändå dömde annorlunda. Hur det etablerade umgänget åter bröts som blev orsak till att han här ville föra en diskussion kring rimligheten att det skall behöva gå till så här under så lång tid och barn hamnar i kläm och inte får tillgång till bägge sina sociala baser.

För övrigt.

Angående internet eller livet.

Vem fan vet vad som finns kvar om ett par år?

Lev nu.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-05-13 kl. 13:42.
Citera
2010-05-13, 13:39
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Anser du att Joakim Ramstedt uppfört sig exemplariskt så FK är helt ute och "fiskar krabbor"? Det är slående att det mesta runt Joakim Ramstedt tenderar att bli märkligt. Han måste vara född med otur.

Jag menar kunde Joakim Ramstedt gjort på något annat sätt enligt dig?

Que? Jag skiter i Joakim. Jag känner honom inte. Nej, han har inte uppfört sig exemplariskt. Har jag sagt det? Det är saken han tar upp som är viktigt, för det är något som vi tystar ner i samhället idag.

Jag har inte läst exakt vad det är han gjort, och som sagt, det är mindre viktigt i det stora hela.
Citera
2010-05-13, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Vänta bara, det kommer att dröja två veckor, sedan är Daddys läkare, handläggare på FK samt FKs egen läkare uthängda med namn, bild, diagnoser samt deras eventuella engagemang på nätet kartlagdad och sammanfogade och imaginärt ihoplänkade med feminizterna, Annica Tiger, Illuminati och NWO.
Du beskriver det normala förfarandet och här är säkert FK korrumperade också med Uppsala Kvinnojour och en mängd andra aktörer samt medlemmar på Flashback.
Citera
2010-05-13, 13:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Nu hänger Daddy ut tre kvinnor som han påstår sig ligga bakom SoD och att det är de tre som anmält honom till Fk. Han verkat inte inse att hans beteende är så skruvat att faktiskt vem som helst, som är helt anonym, skulle kunna ha gjort det. Och förmodligen också gjorde det. Man måste inte vara engagerad i någon "kvinnosak", ej heller rabiat manshatare, för att tycka att Daddys sjukskrivning nog inte är helt befogad.
I dagens samhälle känner väl många av oss människor som är sjuka på riktigt men ändå har svårt att bli tagna på allvar. Att då se den här sjukskrivne parasiten sitta vid datorn och vräka ur sig text och hänga på bloggar och debattforum många timmar om dagen samtidigt som han säger att han är för sjuk för att kunna arbeta, är riktigt provocerande.

Det är inte Joakim Ramstedt som skriver så utan en signatur i kommentatersfältet.

Intressant att se hennes källhänvisning :Här finns mer information om du vill läsa hur det gick till redan år 2000.
Citat:
Fyra barn har nyligen dödats i två familjetragedier.
Jag vet inget om bakgrunden till dessa fall, förutom det jag har läst i tidningarna.

Dessa fall diskuteras lämpligen på siten svenskamord.se.

Read more: http://daddys.blogg.se/2010/may/

Intressant att Joakim Ramstedt tycker att man ska diskutera dessa fall i "lillebrorstråden". Kan man förvänta sig ett inhopp där?
Citera
2010-05-13, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Berengar!

Där slog du huvet på En spik!

Det var väl just det, att det var en halv debatt som fördes på familjerätten återigen som var orsak till tråden.
Det som hände när man återigen bara lyssnade till en part. Hur rätten resonerat men ändå dömde annorlunda. Hur det etablerade umgänget åter bröts som blev orsak till att han här ville föra en diskussion kring rimligheten att det skall behöva gå till så här under så lång tid och barn hamnar i kläm och inte får tillgång till bägge sina sociala baser.

För övrigt.

Angående internet eller livet.

Vem fan vet vad som finns kvar om ett par år?

Lev nu.

Leroy
Jag tycker inte att du ska skrika åt mig, Leroy. Det fanns orsaker till att det umgänge som fungerat inte längre gjorde det och att i stället för ett samarbete en formlig krigssituation konstruerades. Om du blir så illa berörd av att människor kan ha kritik mot hur Daddy har agerat och agerar tycker jag att du ska starta en pro-Daddyblogg. Gör den helmodererad så kan du själv styra vad som skrivs där. För övrigt kan man inte leva utifrån att jorden kan gå under närsomhelst, då skulle ingen mening finnas med att upprätthålla skrivna och oskrivna lagar längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in