2011-06-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Brevet handlar om samma oro för att mamman skall skada flickan med sin inställning till pappan och det är denna ogrundade oro som idag i flera utredningar konstaterats ligga bakom problemen. Psykologer och obereonde utredare har gett JR rätt. Familjerätten i Kungsbacka borde tagit denna oro på allvar och utrett den. Det visar facit.

Nej, brevet handlar inte om blå elefanter på Mars. Jag är ledsen, men jag kan omöjligen diskutera dem med dig.

Det är en väldig skillnad på att skada någon i en viss fråga. Det betyder inte alls att barnet skadas på andra vis av mamman.

Kanske har psykologerna sett tecken hos mamman. Jag tvivlar inte alls, men texten måste in i sitt sammanhang.

Vad har psykologerna sagt om pappisen? Vet du verkligen det? Kanske har de sagt att ponken med all sina problem påverkar barnet negativt. Att hans skriverier skadar båda sina barn på nätet?

Texten i sin helhet, borde vara runt 15-20 sidor tung. Vad har vi fått se? Ponkens klipp och klist.
Citera
2011-06-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Ahmenvaaf vaff.

Det handlar väl om rättvisa och möjlighet och precis det som trådstartaren skrev i sitt första inlägg. Visa vem som gör vad.

Eller hur?

Leroy

Tycker du ponken inte har sagt sitt?

Visa vem som gör vad? Nu har du tjatat om det i åratal. Mummla ur skägget någongång människa!
Citera
2011-06-08, 20:46
Medlem
@ Ahmenvaaf faff. Förklara och utveckla hur du menar med ditt svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Som du och jag kanske? För att hon kan?

Jag ser inte att barnets rätt har beaktats av vare sig myndigheter eller de som ställt sig på mammans sida. Utredningar har visat på annat. Att haka upp sig på person i stället för att diskutera sak har en del visat sig vara bra på och det är enklare att påstå eller svmala i stället för att prata klarspråk.

Vilken roll har du valt?

Leroy
Citera
2011-06-08, 20:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du läser rapan i sin helhet så får du fram en novell utan substans när det gäller en orosanmälan.

Det är exakt denna överdrivna oro hos mamman som JR talar om i stt brev som socialens inhyrda familjehem, välmeriterade psykologer och inhyrde expert alla talar om. JR:s oro har visat sig ha all substans i världen.

Familjerätten i Kungsbacka har havererat i det här ärendet, Christina Petterson och de andra handläggarna har grovt misskött ärendet och resulatat är katastrofalt. Yvonne Oliv är förstås medveten om hur det förhåller sig. Du är betydelselös.

Tiden har gått nog. JR skall ha det umgänge med sin dotter de är berättigade till. R skall ha tillgång till sin pappa. Nu. I bästa fall som vi alla hoppas på genom att mamman samarbetar som hon skall. Annars med vite, polishämtning eller LVU. Den här svarta farsen kan ju inte få pågå längre.
Citera
2011-06-08, 20:52
Medlem
Daddy skriver i anmälan 2007 om att mamman förlitar sig på healing, tarot mm. Vidare har nämnts att mormor sysslar med så suspekta saker som eurytmi (Waldorf). Alternativbyn där de bodde sysslade med likartade saker, trumseanser bla.

Det bodde totalt ca 60 familjer i alternativbyn vilket inte är speciellt många. Finns mycket information på deras hemsida med fotografier, det ser ut att vara hippie-stuket på det hela.

Den som då 2007 tog emot hans anmälan hade säkert bilden klar över tillförlitligheten i vittnesmål från 20-tal grannar. Vad jag har läst mig till var alternativbyn känd inom närområdet som ett ställe där lite allt möjligt fanns att tillgå i drogväg.

Höga som hus står det lite varstans om byborna.

I deras stadgar står dock att de avser att följa svenska lagar ang. droger.

Kanske inte rätt ställe att bo på om man behandlats för drogberoende och påstås vara skör, instabil tillsammans med någon har en obehandlad ADHD.

Vad som framkommer var det en mycket turbulent period i alternativbyn dessa år, med inre schismer, ekonomiska oegentligheter, maktkamp mellan olika grupper, tunga arbetsscheman för de boende.
Citera
2011-06-08, 20:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det är exakt denna överdrivna oro hos mamman som JR talar om i stt brev som socialens inhyrda familjehem, välmeriterade psykologer och inhyrde expert alla talar om. JR:s oro har visat sig ha all substans i världen.
Nej, det är inte exakt den oro som mamman i dag hyser som Joakim talar om - eftersom de misstankarna inte förelåg vid den tidpunkten. Det är det till och med det som Joakim själv påstår i bloggen - misstankarna om övergrepp dök upp efter hans "orosanmälan".

Citat:
Familjerätten i Kungsbacka har havererat i det här ärendet, Christina Petterson och de andra handläggarna har grovt misskött ärendet och resulatat är katastrofalt. Yvonne Oliv är förstås medveten om hur det förhåller sig. Du är betydelselös.
Ärendet är inte skött bra på flera sätt - det är vi överens om. Du är för övrigt inte ett dugg betydelsefull för ärendet du heller. Inbillar du dig det?

Citat:
Tiden har gått nog. JR skall ha det umgänge med sin dotter de är berättigade till. R skall ha tillgång till sin pappa. Nu. I bästa fall som vi alla hoppas på genom att mamman samarbetar som hon skall. Annars med vite, polishämtning eller LVU. Den här svarta farsen kan ju inte få pågå längre.
Ja, umgänge skall R ha med Joakim, det anser jag också. Det jag vänder mig emot är de som ropar på omplacering till Joakim som lösning - det vore förödande för barnet. Inte nog med att hon skulle omplaceras till en i princip främmande farbror - det handlar dessutom om en farbror som för henne är i dagsläget är förknippad med ångest givet alla turer. Samtidigt som hon skulle förlora den viktigaste personen hon har i tillvaron - i en annars fungerande tillvaro - sin mamma.
Citera
2011-06-08, 21:00
Medlem
Ahmenvaaf. vaf

(Long time no see...)

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Tycker du ponken inte har sagt sitt?

Visa vem som gör vad? Nu har du tjatat om det i åratal. Mummla ur skägget någongång människa!

Ja, jag tycker synd om barnen som inte får...

Menar du att du inte laggt dig i andras tvister eller skickat e-post eller skrivit om andra som ser den orättvisa du förneka,r du eller andra här nte har försökt outa personer på andra bloggar?

Kanske känns elinalena@.... igen av en del av de sjuka individer som här agerat för att försöka vinna fördel hos myndigheter för de gillade inte att jag önskade att våra döttrar fick vara med sina pappor och fiska krabbor få en chans att bilda sig egna uppfattningar.

Låt barnen bilda sig egna uppfattningar....

Låt pappan och barnet få en chans och möjlighet sluta själv obstruera att möjlighet ges.

Det du skriver säger mer om dig själv och din inställning och att du heldre ser din rätt bir beaktad än att man lyssnar til barnen.

För vems skull skriver du egentligen?

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2011-06-08 kl. 21:24.
Citera
2011-06-08, 21:05
Bannlyst
Citat:

Nej, Joakim hade sin kris när barnet var litet och han missbrukade alkohol och hade obehandlad ADHD. Mammans oro hade en grund.

Sen ordnade det sig, och Joakim hade fungerande umgänge. Joakim började hänga ut mamman på sin blogg efter det. Skrev ner henne och mormodern om sånt som hade hänt tidigare och ältade det. Här börjar han förfölja mamman på internet. Och det har fått mamman tokig till slut, självklart.

Efter det så duschade Joakim med dottern och hon undersökte hans snopp. Hon berättade om snopplekar och följderna av det vet vi. Hans bloggande om detta har inte hjälpt honom något alls.

Och efter det har Joakim och mamman kommit överens om att Joakim inte skulle blogga. Han trixade sig förbi det här och läckte ut information i den här tråden via vänner som meddelade om utvecklingen vilket kan vara anledningen att mamman lämnade då hon mår dåligt av tråden som Joakim meddelade tråden via AngelintheSky.

Har Joakims bloggande hjälpt honom? Inte ett dugg, snarare har det knäckt mamman och i slutändan så kanske barnet blir omhändertaget och får växa upp hos andra vuxna.

Men snälla Husvagnen försök inte låtsas som om det från början var ett problem från mammans sida för det var det inte. Joakim hade problem. Sen har Joakim förvärrat det för sig själv.
Citera
2011-06-08, 21:06
Medlem
Vite kan väl bara utdömas om det står i en dom, då måste det väl till en ny stämning angående umgänge?
Citera
2011-06-08, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Daddy skriver i anmälan 2007 om att mamman förlitar sig på healing, tarot mm. Vidare har nämnts att mormor sysslar med så suspekta saker som eurytmi (Waldorf). Alternativbyn där de bodde sysslade med likartade saker, trumseanser bla.

Det bodde totalt ca 60 familjer i alternativbyn vilket inte är speciellt många. Finns mycket information på deras hemsida med fotografier, det ser ut att vara hippie-stuket på det hela.

Den som då 2007 tog emot hans anmälan hade säkert bilden klar över tillförlitligheten i vittnesmål från 20-tal grannar. Vad jag har läst mig till var alternativbyn känd inom närområdet som ett ställe där lite allt möjligt fanns att tillgå i drogväg.

Höga som hus står det lite varstans om byborna.

I deras stadgar står dock att de avser att följa svenska lagar ang. droger.

Kanske inte rätt ställe att bo på om man behandlats för drogberoende och påstås vara skör, instabil tillsammans med någon har en obehandlad ADHD.

Vad som framkommer var det en mycket turbulent period i alternativbyn dessa år, med inre schismer, ekonomiska oegentligheter, maktkamp mellan olika grupper, tunga arbetsscheman för de boende.

Självklart har mammans oro en grund i hur Joakim var på den tiden, alkoholmissbruk och obehandlad ADHD. Och han borde inte ha bloggat illa om henne för att hon flyttade ihop. Och att han sen undervisade barnet om snoppen var ju olyckligt och hur det sköttes sen var inte bra. Men hur man nu får allt detta till mormors fel förstår jag inte. Det är ju först nu på senare tid han kommit fram till det. Hon är antagligen också rejält stressad av hans bloggande. Han ställer då till det för sig.
Citera
2011-06-08, 21:21
Medlem
JanH!

Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Självklart har mammans oro en grund i hur Joakim var på den tiden, alkoholmissbruk och obehandlad ADHD. Och han borde inte ha bloggat illa om henne för att hon flyttade ihop. Och att han sen undervisade barnet om snoppen var ju olyckligt och hur det sköttes sen var inte bra. Men hur man nu får allt detta till mormors fel förstår jag inte. Det är ju först nu på senare tid han kommit fram till det. Hon är antagligen också rejält stressad av hans bloggande. Han ställer då till det för sig.

Vad kommer du in och svamlar om och försöker påstå och hävda och för vems skull skriver du och agerar egentligen?

LEROY
Senast redigerad av Leroy1 2011-06-08 kl. 21:25.
Citera
2011-06-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming

Mamman kanske var lättpåverkbar vid tiden för när Daddy och hon levde tillsammans, mormodern uttrycker att hon inte var bekväm med hur hennes dotter påverkades av Daddy när barnbarnet var baby.
Eftersom hon har haft drogproblem så är det inte helt omöjligt att hon under tonåren som så många andra tonåringar lätt påverkades av andra, speciellt om personerna är någon som är lite tuffare, lite mer världsvan, lite spännande. Daddy var ju en vuxen man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in