Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Jag tycker inte att de har agerat rätt. Hade barnen blivit skrämda hade det funnits föräldrar som fått höra dessa barn berätta hemma om nån farbror som kom till deras dagis som uppträdde otäckt. Finns det belägg för att såna berättelser kommit fram?
Undrar du om deras föräldrar lagt ut sådana historier på internet? Inte vad jag vet, men vad får dig att tro att barnen inte skulle ha kunnat bli oroade bara för det -- eller för det faktum att personalen blev oroad kanske.
Att personalen blev skärrad bekräftas ju, att han upplevdes som ovårdad och forcerad bekräftas, och att uppfattningen att barn blev skrämda förnekas inte i inlägget.
Om sedan barn verkligen blev skrämda kan inte jag bedöma, men det är inget som förnekas av rektorn i alla fall.
Min reflektion handlade dock mest om att HenrikJ:s påstådda lögner helt plötsligt blev förankrade i verkligheten av Joakim själv -- och det är ju lite ironiskt.
Hur anser du att förskolan skulle ha agerat? Borde de ha lämnat ut ett barn utan att de informerats om hämtning innan? mot uttrycklig tillsägelse?
I så fall hur trygga skulle barn då vara på förskolor.