2011-06-06, 01:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Jag tycker inte att de har agerat rätt. Hade barnen blivit skrämda hade det funnits föräldrar som fått höra dessa barn berätta hemma om nån farbror som kom till deras dagis som uppträdde otäckt. Finns det belägg för att såna berättelser kommit fram?
Undrar du om deras föräldrar lagt ut sådana historier på internet? Inte vad jag vet, men vad får dig att tro att barnen inte skulle ha kunnat bli oroade bara för det -- eller för det faktum att personalen blev oroad kanske.

Att personalen blev skärrad bekräftas ju, att han upplevdes som ovårdad och forcerad bekräftas, och att uppfattningen att barn blev skrämda förnekas inte i inlägget.
Om sedan barn verkligen blev skrämda kan inte jag bedöma, men det är inget som förnekas av rektorn i alla fall.

Min reflektion handlade dock mest om att HenrikJ:s påstådda lögner helt plötsligt blev förankrade i verkligheten av Joakim själv -- och det är ju lite ironiskt.

Hur anser du att förskolan skulle ha agerat? Borde de ha lämnat ut ett barn utan att de informerats om hämtning innan? mot uttrycklig tillsägelse?
I så fall hur trygga skulle barn då vara på förskolor.
Senast redigerad av micro113 2011-06-06 kl. 02:00.
Citera
2011-06-06, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är C och SL:s lögner, förtal och brott mot tingsrättsdomar som gjort att Pappan träffat dottern så lite. Okey, för dig är det okey syssla med sådant. Vi andra 99.99 procent tycker inte det.

Varför kan du inte tolka text som vanliga människor? Eller är du så jävla dum att du tror att om jag skriver "jag tycker om äpplen". Så har jag egentligen sagt att "jag inte gillar bananer"?
Citera
2011-06-06, 02:01
Medlem
Citat:
Det är bra att du är så tydlig med vad du tycker. Lögn, förtal och annat är alltså helt okey enligt dig.

Va?

Nej! Jag tycker inte alls att det är bra att ponken ljuger, förtalar och annat. Absolut inte.
Citera
2011-06-06, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Vad har du misstänkt?

Det tar jag inte med dig eftersom det är en fråga för adm här.
Citera
2011-06-06, 02:05
Medlem
Dogrusts avatar
Angående: #16544

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med hänsyn till att mamman faktiskt är den primära tryggheten, den viktigaste personen (se klippen) i barnets liv och hennes fasta punkt - den som alltid funnits där, så är det knappast jämförbart.

Vilka klipp menar du? Jag har nu frågat dig ett antal gånger, men du vägrar svara.

Angående: "Det tar jag inte med dig eftersom det är en fråga för adm här."

Varför då ens ta upp det offentligt? Helt galet!
Citera
2011-06-06, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Nu förstår jag inte. Du vill att vi tar upp de dokument som styrker det vi vill få fram och du undrar var de finns och du får svaret att det finns både i den här tråden och i bloggen i form av anteckningar från personalen.
Varför kan du inte göra samma sak då? Står det att läsa nånstans det du säger nu om flickan?

Det är inte dokumenterat någonstans att det enda problemet är mormodern. Om ni säger att det är så så har ni väl dokumentation på det.
Citera
2011-06-06, 02:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Varför kan du inte tolka text som vanliga människor? Eller är du så jävla dum att du tror att om jag skriver "jag tycker om äpplen". Så har jag egentligen sagt att "jag inte gillar bananer"?

Jag tolkar rätt, precis som de allra flesta. Ärligt talat gör du och Micro det också. Skillnaden är att ni tycker att det är okey med förtal och lögner varvid ni bortser från det uppenbara.
Citera
2011-06-06, 02:14
Medlem
Citat:

Vilka klipp menar du? Jag har nu frågat dig ett antal gånger, men du vägrar svara.

Sluta blanda ihop mina och Mickros inlägg. Var och en står helt på egna ben. Och uttrycker helt sin egna åsikt.
Citera
2011-06-06, 02:15
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Va?

Nej! Jag tycker inte alls att det är bra att ponken ljuger, förtalar och annat. Absolut inte.

Du vet att vi talar om C och SL och du skrev nyss att du bryr dig inte om han hade hamnat i fängelse för dessa lögner. Eller för att nämna Micro: "Hon lär väl glömma, komma över, anpassa sig, osv.. till hans frånvaro som till allt annat" Det är så där förövare resonerar om sina offer.
Citera
2011-06-06, 02:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jag har svarat, klippen ligger på bloggen - du får läsa in dig där. Klarar du inte av det - så avstå. Jag kan inte bry mig mindre faktiskt.

Citat:

Vad pratar du om här?
Citera
2011-06-06, 02:17
Medlem
Citat:
Det är inte dokumenterat någonstans att det enda problemet är mormodern. Om ni säger att det är så så har ni väl dokumentation på det.

Vadå om? Jag har sagt otaliga gånger till dig att det finns anteckningar som bekräftar mormoderns evinnerliga petfingrar i den här tvisten och som inte kan hålla sig borta för gud nåde, om flickan får vara med sin pappa!!!!!
Citera
2011-06-06, 02:18
Medlem
Citat:
Jag tolkar rätt, precis som de allra flesta. Ärligt talat gör du och Micro det också. Skillnaden är att ni tycker att det är okey med förtal och lögner varvid ni bortser från det uppenbara.

Det uppenbara är att ingen annan än ponken och hans gäng får ljuga och förtala.

Och vad har de allra flesta med det här att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in