2011-05-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Du är alltså för polishämtning och flyttning till pappan?
Hur hämtningen går till spelar väl ingen roll. Men att hon ska vara kvar hos en galen morsa när hon har en farsa verkar grymt.
Citera
2011-05-31, 22:41
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Vakna!

Du har bara läst det en gång. Vem har ifrågasatt det?

Jag har den uppgiften från den här tråden.
Det har du INTE! Plocka fram det då.
Citera
2011-05-31, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Medling skulle säkert fungera, om mormodern höll sig någon annanstans under tiden

Jaja!

Lugna ner dig!

Är man något så när vuxen så spelar det ingen roll om mormodern är med. Men sitta i samma rum tycker jag inte att hon ska göra.

Kanske medlingen ska ske i separata rum även för föräldrarna?

Tror du man skulle kunna få till ett "mål" som föräldrarna ska uppnå på lång sikt?

Enkel tanke som jag har:

Pa skrivet ner önskemål

Ma skriver sina.

Medlaren ger respektive den andres plan.

Medlaren är alltid den som ska ha sista ordet om föräldrarna inte kan enas.

Pa säger varannan helg.

Ma säger inget umgänge.

Medlaren fixar till ett avtal om att barnet ska ha bevakat umgänge varannan helg 6-10 h pappan reser varannan gång och mamman den andra.

Nästa del av avtalet; sova över natten.

Man gör upp om hur länge detta ska fortgå och vilket det slutliga målet ska vara. Tex varannan helg, 5 veckors semester var.

Osv, osv

Ja ni fattar!

Kan något sånt vara en lösning? Jag tror inte att det är så enkelt i detta fall, men polishämtning är inget alternativ, anser jag.

Inga stora förändringa är heller aktuella. Föräldrarna litar inte alls på varandra längre. De måste bygga upp det från grunden. Inte börja mitt i.

Inte vet jag?
Citera
2011-05-31, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
Hur hämtningen går till spelar väl ingen roll. Men att hon ska vara kvar hos en galen morsa när hon har en farsa verkar grymt.

Nej det spelar väl ingen roll. Kan du för en oinsatt beskriva på vilket sätt morsan är för galen för att ta hand om barnet?
Citera
2011-05-31, 22:48
Medlem

Problem 1: Denna medling spelar ingen roll för i slutänden är mormodern där ändå och påverkar. Har hon inte kunnat backa hittills så varför skulle hon kunna det nu?
Och att de inte litar på varandra längre tror jag inte ett dugg på. Det var ju på gång att de skulle fira flickans födelsedag och ville få ett slut på hela den här tvisten men då ryckte ju mormodern in, igen.
Citera
2011-05-31, 22:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det hade de ju visst, i båda fallen försökte de inte fly och berättade aldrig för någon om att de var kidnappade. Kampuch började ju gråta när hon hörde att kidnapparen tagit livet av sig,
Vad hade de visst? Utnyttjats sexuellt ja. Fått utvecklas åldersadekvat - nej. Hade sin primära trygghet där nej.

Vad vill du ha sagt med att dra upp hennes tårar -- att du inte har någon som helt tankeverksamhet, saknar bildning och aldrig har hört talas om trauma, normalisering och Stockholmsyndromet.

Inget av det kommer som någon överraskning.

Citat:
OK, så om R inte får sina behov tillgodosedda eller inte kan utvecklas åldersadekvat hos mamman så bör hon tas därifrån?
En omplacering är något man tar till för att skydda barnet

2 § Vård skall beslutas om det på grund av fysisk eller psykisk misshandel, otillbörligt utnyttjande, brister i omsorgen eller något annat förhållande i hemmet finns en påtaglig risk för att den unges hälsa eller utveckling skadas. Lag (2003:406).
Citera
2011-05-31, 22:50
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Var det alltså mormodern som häntade mamman?

Det skrevs ju i den här tråden om att de börjat prata med varandra och att de börjat samarbeta av en användare som redan våren innan skrivit att hon ansåg det bästa vore om flickan helt slapp sin mamma. Du tror inte att mamman kan ha läst det och tagit illa upp att Joakim släpper information om deras föräldrasamarbete till en sådan person och skriva ut vad hon gör och inte gör i den här tråden. Dessutom hade ju mamman någon dag innan sagt att hon avskydde den här tråden. Borde inte Joakim ha behållit för sig själv vad som hände i föräldrasamarbetet och inte låta någon som är så negativ till mamman öppet visa att hon får veta allt vad som händer och meddela det med alla som har interent?

Jag förstår uppriktigt sagt inte varför Joakim inte fokuserade på föräldrasamarbetet och lät den här tråden vara under den tiden. Är det barnet som är det viktiga eller tråden här på Flashback? Mamman hade ju sagt att hon avskydda tråden också.

Kan mamman ha blivit stressad av att Joakim delade information med folk i den här tråden som suttit sen över ett halvår och skrivit att mamman inte borde få träffa barnet alls? Kan något sådant ha bidragit till ett sammanbrott?
Jag utgår från att det är mormodern som hämtade mamman och barnet, den enda som påstår annat är Ahmenvaafaan.
Jag kan hålla med dig om att det var dumt av pappan att visa sig för sin dotter i det läget, bättre hade varit att han hade hållt sig ur synhåll och hade varit nöjd med att veta var hon var. Jag tror däremot inte att det var en önskan från hans sida att dottern skulle få en traumatisk upplevelse. Jag tror att han var så glad över att det gick framåt och det var drivkraften i att han ville delge det som nu skedde, tyvärr gick det inte så bra. Det är lätt att få uppfattningen att mormor kom stövlandes och drog sin dotter från utredningshemmet efter ha läst i denna tråden. Men det betyder inte att det är så som jag fått uppfattningen om.
Citera
2011-05-31, 22:51
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Nej det spelar väl ingen roll. Kan du för en oinsatt beskriva på vilket sätt morsan är för galen för att ta hand om barnet?
Personligen tror jag inte mamman är galen. Däremot tror jag hon står under starkt inflytande av sin moder och hon slits mellan att vilja lösa detta och stark påtryckning från modern.

Men det kvittar, sitta här och spekulera och kasta skit tar inte detta någonstans. Det som är viktigt är hur man ska gå vidare för barnets bästa. I min värld innebär det att
1. Barnet ska ha rätt till kärlek och umgänge med båda sina föräldrar
2. Det ska lösas omgående
3. Med så lite stress som möjligt för barnet.

Uppenbarligen är det ett önsketänkande i nuläget efter 2 och 3 inte fungerar på grund av mammans inställning, och därutav är 1 inte lösbart.

Jag antar det är denna inställning i nuläget tagit och därför hamnar det hela i någon form av moment 22.

Men det räcker inte, det det måste dras vidare. J säger sig inte ha någon annan stans att gå, utredningen kommer ingenstans eftersom mamman inte vill mer utredning.

Vems är ansvaret nu, vilken myndighet ska gå in och hjälpa, och det djävlaranamma fort! för det har barnet rätt till! Ett barn ska inte behöva vänta sähär länge för att få rätten till sina föräldrar, när inget i några utredningar pekar på att någon förälder är olämplig!

Trots det står det hela och trampar vatten... Hur kommer detta sig*?
Citera
2011-05-31, 22:52
Medlem
Citat:
Bland annat har hon ju tagit ifrån barnet hennes pappa och bror bara för att hon blev sur på pappan, bara det är ju galet så att det förslår.
Men sen har vi ju det som står på daddys blogg nu att hon flyttat och lurat den nya kommunen att gömma barnet genom att ljuga för dem.
Hon drar från familjehemmet mer än en gång.
Hon lär barnet osanna historier som hon ska dra för personalen på familjehemmet.
Hon "kollapsar".
Hon hittar på sexuella övergrepp och förevisar på flickan med en majskolv hur det ska ha gått till.
R får uttåtagerande beteende för att tillfredställa mamman.
Hon skadar barnets integritets- och personlighetsutveckling och barnets hälsa och utveckling generellt.
Citera
2011-05-31, 22:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Jag utgår från att det är mormodern som hämtade mamman och barnet, den enda som påstår annat är Ahmenvaafaan.

Sluta utgå från det då, även Joakim tycks ha just den informationen.

Citat:
Nu skriver "Ahmenvafaan" i FB tråden att det minsann inte alls var mormor utan pojkvännen som hjälpte C att avvika från Boda en andra gång. Den informationen fick jag av C på mötet den 2 Maj. Det var första gången jag hörde det.

Den information han har fått är således att det var sambon, och vad vi klart kan konstatera är att ingen tycks i alla fall VETA att det var mormodern.
Citera
2011-05-31, 22:55
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Okej.. Så nu blev det hotfullt att jag hade ett tips. Kanske helt förkastligt men du eller de andra har ju inte preserat något bättre.

Sluta fiska i vad jag har för insyn. Den som hängt med ett tag kan det här. Du kanske är ny i soppan?

Lugn! Du lär dig!
Men pappan bekräftar ju att han den 2 maj, fick veta att det var sambon som hämtade mamman på sin blogg nu. han har inte skrivit eller sagt det till någon, så uppgiften kommer inte från honom. När läste du det på denna tråden? Du kanske skulle ta en titt på hans senaste inlägg.
Citera
2011-05-31, 22:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Bland annat har hon ju tagit ifrån barnet hennes pappa och bror bara för att hon blev sur på pappan, bara det är ju galet så att det förslår.
Men sen har vi ju det som står på daddys blogg nu att hon flyttat och lurat den nya kommunen att gömma barnet genom att ljuga för dem.
Hon drar från familjehemmet mer än en gång.
Hon lär barnet osanna historier som hon ska dra för personalen på familjehemmet.
Hon "kollapsar".
Hon hittar på sexuella övergrepp och förevisar på flickan med en majskolv hur det ska ha gått till.
R får uttåtagerande beteende för att tillfredställa mamman.
Hon skadar barnets integritets- och personlighetsutveckling och barnets hälsa och utveckling generellt.
Det fetade visar ju på vilken nivå du befinner dig.

Du är i alla fall klart skadad i din personlighetsutveckling, det kan vi alla konstatera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in