Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Mina barns andra förälder och dess familj är och kommer alltid förbli en viktig del i barnets liv, då är det min skyldighet som god förälder att setill att det även är så i framtiden, annars så ska jag inte ha ha vårdnaden om mitt barn.
Om jag blir sambo med en förälder som har barn sedan tidigare så har jag även ett vuxenansvar gentemot dessa barn att tillse att de har en fortsatt bra relation till sin andra förälders familj.
Jag anser att den förälder/vuxen som inte kan sätta ett barns bästa i första rummet är olämplig.
Varför kan inte JR tahand om barn enligt dig?
Nej! Verkligen inte. Att vara mamma är ingen garanti för att man är perfekt. Ingen kräver det heller? Eller tror väl att det är så? Och i din "Tabitaverklighet" så kanske det ser ut så? Vad vet jag?
Sakta, tänk på att du har överdoserat ditt vitt-tänk. Citat:Nej, och alla mammor är INTE som PP heller, det vill säga ser till barnets bästa, all HEDER åt PP!
Knarkar du ofta?
Jag tycker PP har löst det bra för sitt barn. Men hon kanske måste sluta "navelskåda" och titta på hur verkligheten ter sig. Då kanske debatten blir mer nyanserad.
Du tycker si om barnens bästa och du tycker så. Sa jag inte att just att det, är det enas kring vad som är barnets bästa.
Absolut ska alla ansvara för att barnen blir en del av alla familjer. Jätteviktigt att hela tiden låta barnen älska, alla utan skam och skuld.
Först och först? du ger dig i kast med innebörden av barnens bästa. Jag har hört riktigt vidriga tolkningar av den och avstår dansen.
JR Stalkar mamman och deras barn Det är väl inte så lämpligt då?
Han har knappt ett hem ju. Inte alltid så har han mat. Och han "uppvisar ett moraliskt förfall" i största allmänhet. Vad tycker du, har som gör honom till en iaf tillräckligt bra förälder?