2010-11-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag har visat att micro påstår att dottern runkat pappan. Detta saknar micro belägg för.
Du har bevisat nada, tom egna sidan inser det numera.

Fan vad hemskt du ens ger råd till andra när du inte håller ihop själv.

Du är en drama queen och passar ponken i handsken.

Det tragiska är att alla vet vilka ni är, och faller inte ner på samma nivå som er.

HJ och JH ska stå till svars för vad de har gjort, men i övrigt är ni vilsna i era egna teorier.

Jag skulle med all säkerhet kunna gå igenom dina små yttranden i tråden och angripa detaljer och få det till saker, dock är det normalt fastna i ett förhör som ofta är borta från kartan som du har gjort. De sista gångerna är det endast ponkens trupper som tar upp förhöret, inga andra. Ni plockar upp det i tid och otid.
Citera
2010-11-28, 12:41
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag har visat att micro påstår att dottern runkat pappan. Detta saknar micro belägg för.
Micro har inte påstått detta i inlägget du länkade till...hon pratar om vad som beskrivs av annan. Själv säger hon att hon inte vet vad hon ska tro, att hon saknar information för att ta ställning.

Hur får du det till att hon påstår något sådant?
Citera
2010-11-28, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Micro har inte påstått detta i inlägget du länkade till...hon pratar om vad som beskrivs av annan. Själv säger hon att hon inte vet vad hon ska tro, att hon saknar information för att ta ställning.

Hur får du det till att hon påstår något sådant?

En gissning är ju att TheLucky försöker rättfärdiga Joakims hotmejl till micro.

Undrar varför det är okej att TheLucky skriver om detta som alltid annars brukar kritiseras av till ex. CamillaD och Lasse-Majja. Det är väl konstigt?
Citera
2010-11-28, 13:43
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Vad är det för grundlag som garanterar det ponken påstår finns och skyddar på detta sätt?

Jag spekulerade kring detta här:
https://www.flashback.org/sp27143852
Citera
2010-11-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Se bara hur känslig han är för minsta lilla ifrågasättande av andra.

Att ifrågasätta en kvinnas duglighet som mor är mycket känsligare
Vill du se på utbrott så ifrågasätt en mamma
Citera
2010-11-28, 14:05
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Att ifrågasätta en kvinnas duglighet som mor är mycket känsligare
Vill du se på utbrott så ifrågasätt en mamma
Möjligt...och trots det sker inget offentligt utbrott i denna tråden.
Citera
2010-11-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var står det runkrörelser?
Jag anser fortfarande att man måste agera på vad barnet säger och därmed utreda - och hur illa jag än tycker om Joakim på grund av hans gränslösa beteende i alla sammanhang, så tror jag fortfarande inte att han är pedofil.

Sug på den!
Om jag säger att alla barn leker med sina könsorgan (kanske andras könsorgan), tittar på föräldrars könsorgan, kommenterar könsorgan.

Då är jag nog inte så långt ifrån verkligheten

Jag tror det onaturliga är om ett barn INTE visar intresse för könsorgan någon gång.

Den som inte vet detta har ingen erfarenhet av små barn
Citera
2010-11-28, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Möjligt...och trots det sker inget offentligt utbrott i denna tråden.

Ja och utbrott sker ju mot en mamma i tråden. Hela tiden ska mamman beskyllas för än det ena än det andra. Hon beskylls till och med vara en hemsk människa för att hon tog allvarligt på situationen när den fyraåriga flickan började prata om snopplekar där man drar upp och ner i pappas raka snopp. Det ska hon ha skit för.

Joakim ger henne skit för att han som alla andra betalar för sina barns försörjning.

Osv. osv. Ser inte att mamman får några utbrott för det. Hon är cool. Här är det Joakim som står för hysterin och sammanbrottet.
Citera
2010-11-28, 14:11
Bannlyst
Citat:
Om jag säger att alla barn leker med sina könsorgan (kanske andras könsorgan), tittar på föräldrars könsorgan, kommenterar könsorgan.

Då är jag nog inte så långt ifrån verkligheten

Jag tror det onaturliga är om ett barn INTE visar intresse för könsorgan någon gång.

Den som inte vet detta har ingen erfarenhet av små barn

Ett barn har här berättat att det brukar få leka med pappas raka snopp och drar upp och ner i den och att pappa har sagt att det är en hemlighet. Självklart måste det undersökas.

Alla i tråden är nog helt införstådda med att barn är intresserad av könsorgan. Det är inget konstigt med det. Men att man brukar få leka med dem och att det ska vara en hemlighet är en annan sak.
Citera
2010-11-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ett barn har här berättat att det brukar få leka med pappas raka snopp och drar upp och ner i den och att pappa har sagt att det är en hemlighet. Självklart måste det undersökas.
Är det mamman som sagt det?
Ligger mamman och pappan i tvist om vårdnaden?

Vad är straffet för en förälder som anklagar annan förälder för det där med det visar sig att föräldern ljuger?
Citera
2010-11-28, 14:17
Bannlyst
Citat:
Är det mamman som sagt det?
Ligger mamman och pappan i tvist om vårdnaden?

Vad är straffet för en förälder som anklagar annan förälder för det där med det visar sig att föräldern ljuger?

Jag föreslår helt enkelt att du läser tråden. Sen så vet jag inte om ditt sätt att debattera attraherar mig nämnvärt så jag förslår att du inte vänder dig till mig med dina inlägg - för förmodligen kommer du inte att få några svar. Go´middag!
Citera
2010-11-28, 14:24
Medlem
Citat:
Jag föreslår helt enkelt att du läser tråden. Sen så vet jag inte om ditt sätt att debattera attraherar mig nämnvärt så jag förslår att du inte vänder dig till mig med dina inlägg - för förmodligen kommer du inte att få några svar. Go´middag!

jag backade bakåt en del men tråden är rääääääääääääääääääääääääääääääätt låååååååååååååång

Jag kan i alla fall säga att det naturliga beteendet hos en mamma så fått höra från sitt barn att pappa och barnet leker snopplek och mamman får förklarat för sig något som liknar en runkrörelse

Det är att mamman konfronterar pappan och frågar vad det kan bero på.

ALLA normala föräldrar är väldigt noga med barn inte utsätts för sexuella övergrepp av vuxna. Det fattar alla.
De borde då snabbt kunna diskutera igenom, prata med barnet och fråga mer. Jag tror den naturliga reaktionen är att de kanske misstänker någon "annan" för snopplek. Pekar barnet ut pappan så borde en normal pappa ta väldigt illa vid sig om han vet med sig att de inte gjort något dumt, kanske har han inte fattat för som jag skrev tidigare, barn kan vara jävligt intresserade av könsorgan, speciellt pappas snopp eftersom den sticker ut från kroppen.

Om mamman inte gjort så här utan berättat det för sociala eller annat det första hon gjort, då är det hennes beteende som är mycket onaturligt. Om syftet är att få egen vårdnad av barnet så har hon "uppsåt" och det är inte normalt från någon förälder att förhindra barnet att umgås med den andre föräldern.

Det är jävligt onormalt att tycka "det är är mitt barn och barnet skall inte ha kontakt med mamma/pappa som också varit med och producerat barnet"

Normala föräldrar som inte drar jämnt, de är kanske som hund och katt. De borde ändå förstå att de är deras kamp, barnet skall hållas utanför. De måste se till att kunna hålla sams tillräckligt mycket så barnet får träffa båda föräldrarna
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2010-11-28 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in