2010-11-27, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Jag gör ett tillfälligt besök på tråden, vilken dessutom har spårat ur mer än någonsin.

Jag har precis pratat med Jocke, han och exet har nu börjat att kunna samtala.
Jocke frågade henne om hon visste vad som skrevs på flashback och hon visste om det, vilket hon mår väldigt dåligt av. Hon är förtvivlad över vad som skrivs om deras dotter, hon är orolig för hur det som skrivs här kan påverka flickan. Jag ber er alla, lugna ner er. Visa henne och dottern den respekten även om några av er skulle kunna gå genom eld för att ge Jocke på "truten".

Jag kan inte mer än att vädja till er att tänka på flickan i varje ord ni skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Jag slutade, jag var tydlig. Men när jag pratade med Jocke och han sade detta ville jag delge er mammans oro för sitt barn genom denna tråden.
Jag gjorde ett långt uppehåll, men inte fan slutade du skriva då, eller någon av de andra.
Jag har gjort två långa uppehåll, men tråden lever vidare. Jag tänker inte ge mig in i tråden igen för den får mig att må illa.

Så nu får vi se om det stämmer som du skriver, om jag slutar följer ni efter. Vi får väl se.
Jag slutar nu.

AITS hur känns det nu med tanke på att Joakim i dag på sin blogg skriver:

Citat:
Så för er som vill ha en direkt och rätt otrevlig inblick i den sortens galenskap jag och min dotter fått utstå under hela hennes 6 åriga liv behöver bara uppsöka tråden om mig på Flashback. Jag är inte den första pappan som drabbats av detta. Det är bara en del av det vi tyvärr ofta tvingas utstå om vi försöker stå upp mot den här sortens människor.

Där han skickar folk till att läsa i den här tråden. Du inser nu att det att han skulle bry sig om att mamman är ledsen för det som skrivs i tråden bara vara lurendrejeri, precis som musikpriset. Likaså att han skulle bry sig om att folk läser saker om hans dotter, det skiter han också i för nu ska han ta på sig offerkofta och skilsmössa och då skiter han högaktningsfullt i dottern och mamman och mormodern.
Citera
2010-11-27, 17:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Bjästafallet diskuteras enligt tidigare meddelande inte i denna tråd, utan på annan plats. //Mod
Citera
2010-11-27, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vad han säger på sin blogg beaktas inte i vårdnadstvisten. Dessutom är det så här: du tycker att han skriver smörja eftersom du hatar honom. Det spelar liksom ingen roll vad han än säger så är det fel enligt dig. Så lågt har inte rättsväsendet sjunkit och lyckligtvis rådfrågar man inte dig i detta ärende.

Där har du helt fel. Joakim har till och med lagt ut länkar där bloggandet tas upp under de muntliga förhandlingarna och där hör man att de ska ta upp dem i TR.

Och de diskuterar detta bloggandet rätt ingående nu på utredningshemmet.
Citera
2010-11-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vad han säger på sin blogg beaktas inte i vårdnadstvisten. Dessutom är det så här: du tycker att han skriver smörja eftersom du hatar honom. Det spelar liksom ingen roll vad han än säger så är det fel enligt dig. Så lågt har inte rättsväsendet sjunkit och lyckligtvis rådfrågar man inte dig i detta ärende.
Är detta din mening som mailande juristlekman?
Du har ett önsketänkande lilla lyckobringaren.

Innerst inne inser du att ponken öppnat upp för mycket att diskutera om honom, varför inte te det med honom själv.

Du anser inte att barns ord har någon betydelse i misstankar om övergrepp, så vem tror du litar på ditt ord?
Citera
2010-11-27, 18:31
Bannlyst
[quote=JanHemming]Där har du helt fel. Joakim har till och med lagt ut länkar där bloggandet tas upp under de muntliga förhandlingarna och där hör man att de ska ta upp dem i TR.

Och de diskuterar detta bloggandet rätt ingående nu på utredningshemmet.[/QUOTE]

Vad får dig att tro det ? Och om du nu gissar rätt, är du säker på hur de tänker ?
Citera
2010-11-27, 18:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Där har du helt fel. Joakim har till och med lagt ut länkar där bloggandet tas upp under de muntliga förhandlingarna och där hör man att de ska ta upp dem i TR.

Låter ju väldigt spännande, så du får direktrapporter alltså?

Konstigt utredningshem som skickar information rent allmänt på det viset.
Gäller inte sekretessen för dem?

//Reimer
Citera
2010-11-27, 18:33
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det är inte tyckande, utan fakta. Daddy har skarvat rätt mycket och utelämnat fakta i sin argumentation.

Det är inte en avhandling han sysslar med utan artiklar som är avsedda för en blogg. Att han då väljer fel sorts fakta enligt dig är inget bevis för att han är världens uslaste människa.
Senast redigerad av TheLucky 2010-11-27 kl. 18:39.
Citera
2010-11-27, 18:34
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming

Har man i tingsrätten fastställt att bloggandet påverkar jockes trovärdighet som förälder?
Citera
2010-11-27, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Är detta din mening som mailande juristlekman?
Du har ett önsketänkande lilla lyckobringaren.

Innerst inne inser du att ponken öppnat upp för mycket att diskutera om honom, varför inte te det med honom själv.

Du anser inte att barns ord har någon betydelse i misstankar om övergrepp, så vem tror du litar på ditt ord?

Jag vet inte vad Lucky tänker här men jag vet att ditt påstående är fel, barnets ord har icke icensatt det du beskriver, det är vuxna som oroat sig, vilket har visat sig grundlöst. Det är lagt till historien, har du glömt det, eller skall HJ & JH smutkastnings kampanj vara grund för VT?
Citera
2010-11-27, 18:36
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Du anser inte att barns ord har någon betydelse i misstankar om övergrepp,

Var säger jag detta?
Citera
2010-11-27, 18:37
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Låter ju väldigt spännande, så du får direktrapporter alltså?

Konstigt utredningshem som skickar information rent allmänt på det viset.
Gäller inte sekretessen för dem?

//Reimer
VA?? Sitter det någon på utredningeshemmet och ger ut information som kan spridas på bla denna tråden? Detta borde daddy anmäla å det bestämdaste. Så får det INTE gå till.
Citera
2010-11-27, 18:42
Medlem
micro113s avatar
Efter att ha haft en lånedator i ett par veckor så fick jag i dag tillbaka min egen dator, och kunde då ladda ner min egen e-mail.

Jag möts då av två mail som jag tänker delge er andra. Detta har menar jag i allra högsta grad med den här tråden att göra, eftersom de visar hur Joakims verklighetsuppfattning ser ut -- och hur han agerar mot moståndare som inte böjer sig för hans vilja.

Mail 1 inkom 2010-11-25 Kl.19:25
Citat:
Fundera på detta länge och noggrant innan du svarar

Vem tror du att du lurar? Jag vet vem du är och var du fått dina uppgifter ifrån, ni är uppenbarligen lika kliniskt galna bägge två. Socialtjänsten är informerad om vem / vilka du är, vad du har skrivit och vems ärenden du springer. I morgon kommer materialet även att lämnas till polisen. Om jag skall stämma dig får tiden och dina kommande handlingar att utvisa.
Du kan inbilla dig att du bara är en oskyldig debattör hur mycket du vill. Ingen normal människa kommer dock att hålla med dig om det för det är du inte. Du är sjuk, och det du gjort är sjukt, äckligt, vidrigt och brottsligt.

För övrigt ska jag nu vara hygglig nog att ge dig två val. Även om det är mycket mer än du förtjänar.

1. Göra en snygg och omedelbar sorti med alla dina gamla och nya nicknames och därmed åtminstone inte förvärra saken för dig och den du har bakom dig.

2. Fortsätta med din ljugande stalker terror på husmors uppdrag. Då kan jag dock garantera att du kommer att få skylta med inte bara ditt namn och bild tillsammans med dagliga smakprov från dina sjuka alster. Jag kommer också att vända upp och ner på hela ditt liv, vända på varenda sten och gräva fram varenda litet smutsiga dammkorn som finns att få reda på om dig. Sedan kommer jag att publicera ut allt. Du vet att jag kan. Jag kommer att hamra på dig, förudmjuka, och skämma ut dig offentligt tills du är fullständigt tillintetgjord. Du kommer att få äta din egen medicin, om än i tiodubbel dos. Du vet att jag kan. Du kan då fortsätta skriva din dynga för ett 20 tal läsare av Flashbacktråden, medan ditt patetiska liv och alla i det kommer att vändas ut och in på inför 25 000 läsare om dagen. Jag kommer att göra dig berömd. Och vad gäller dom vars ärenden du tror du springer så kommer dom inte att tacka dig då tro mig. Du försöker rida på människors vilja att skydda barn. Fundera då ett tag på vad dom kommer att tycka om dig, då jag i inlägg efter inlägg berättar vad du gjort mot mitt. Du kommer inte ens att kunna gå till ICA affären utan papperspåse på huvudet.

Rxxxx kommer ändå tack vare dig din sjuka jävel att tvingas byta identitet. Blir det lika lätt för dig? Du får ta det här precis som du vill. Jag har fått nog av dig och den sjuka fan som föder dig.

Jag är en empatisk människa som normalt alltid låter nåd gå före rätt. Men i ditt fall kommer det aldrig att bli aktuellt. Där kommer rätt att gå före nåd. Du förtjänar inget annat. Egentligen förtjänar du inte ens denna varning. Så nu är det upp till dig. Micro, HenrikJ, Hemming, Binkermuniten, logga ut eller något nytt jävla smurfnamn du hittar på, skall aldrig mer skriva ett ord om Daddy.Varken på Flashback eller någon annan stans. SOD skall stängas för gott. Där har du villkoren. Du får hitta ett annat livsprojekt och din kollega bör du råda till detsamma.

Det är upp till dig. Ett sista gott råd bara. Förolämpa inte min intelligens genom att försöka hävda din oskuld. Och underskatta inte det jag skriver här. Detta är den enda chans du får.. Jag har aldrig tyckt så jävla illa om någon annan person innan. Och det du kallar mina "uthängningar" är inte ett piss mot för vad du kommer att tvingas genomgå. Tro mig
.
(Jag har X-at flickans namn)

Mail 2 inkom 2010-11-26 Kl.13.53

Citat:
Grattis

Du kunde inte hålla dig hör jag. Grattis du har därmed inlett din resa mot stjärnorna, och sett till att mormor med säkerhet får se sitt enda barnbarn betydligt mer sällan i framtiden. Hoppas ni är nöjda med beslutet nu. Ni kommer att ångra det framöver nämligen. Och som jag sa Xxxxx. Detta kommer inte att bli roligt, men jag gav dig en chans.Glöm inte det.
(Jag har X-at namn )

Till moderatorn - det har tidigare varit tal om att tveksamheter som kan uppfattas som om Joakim falskt anklagas för att ligga bakom hot eller påtryckningar måste kunna verifieras. Du är därför givetvis välkommen att PM:a mig någon form av e-mail adress så vidarebefodrar jag gärna mailen till dig.

Jag anser att ämnet är relevant för VT och hur den här tvisten förs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in