2010-11-25, 18:05
Medlem
BGB.

Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag har sex sinnen Leroy. Och det sjätte säger mig att nyfödda barn är något
föräldrar sniffar på, men knappast 5-6-åringar.

Men jag antar att vi helt enkelt bara tycker olika där och jag får säkert
flera andra i tråden emot mig. Men det skiter jag i. Att gå och lukta på
nyfödda ok, men små barn i den åldern vi pratar om här är fan pedovarning.

Om det enda du har kvar är kudden du en gång i tiden läste en saga på för ditt lilla barn men inte får möjlighet att göra det, skulle du då varje gång du känner en liten doft av ditt eget barn från denna kudde inte då sakna ditt barn?

Din varning om läggning kan säkert i en del fall vara befogad. Men inte här. Klart man skall se upp med detta.

Leroy

(En del saknar ju ex vis lukten av sin hund eller kära partner, men det är ju klart en del luktar ju faktiskt illa. Rent av stinker.)
Senast redigerad av Leroy1 2010-11-25 kl. 18:09. Anledning: Bytt på mot är
Citera
2010-11-25, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
BGB.

Om det enda du har kvar är kudden du en gång i tiden läste en saga på för ditt lilla barn men inte får möjlighet att göra det, skulle du då varje gång du känner en liten doft av ditt eget barn från denna kudde inte då sakna ditt barn?

Din varning om läggning kan säkert i en del fall vara befogad. Men inte här. Klart man skall se upp med detta.

Leroy

(En del saknar ju ex vis lukten av sin hund eller kära partner, men det är ju klart en del luktar ju faktiskt illa. Rent av stinker.)
Som ansvarstagande förälder kommer man inte långt med nostalgiska romantiska drömmar om barnet och dess doft.
Då är det bättre att ta tag i problemen som gör att man inte träffar barnet oftare.
Det har till exempel inte Joakim tagit itu med på ett särskilt bra sätt och därför befinner han sig i den situation han befinner sig i.
Citera
2010-11-25, 18:35
Medlem
Citat:
BGB.

Det där med att känna saknad och kanske till och med att man inte ens får chansen att känna lukten av sitt eget barn, eller läsa godnattsaga el sjunga en vaggvisa kan du diskutera med darkmore. darkmore kan nog förklara ev. misstolkningar du gör.

Hur många sinnen har du?

Varför skall inte barnen få möjlighet att träffa sina föräldrar och släkt, kunna dela semester och ev. fiska krabbor vad är det för fel med det?

Det verkar ha retat väldigt många att man hoppats att barnet kan få möjlighet att göra det med sin far, farföräldrar och vänner. Det finns säkert folk som förstår saker i sitt samanhang och inte rycker saker ur dessa. Försöker omskriva eller förminska vikten av sånt.

Leroy

Du måste förstå leroy att ibland förstår vi inte ditt sammanhang.

Eftersom du citerar mig tar jag mig friheten att upprepa det jag sagt om och om igen i denna tråd.

Flickan har rätt till sin fader, under kontrollerade former.

1. i början av seperationen mådde inte daddy bra, då var det inte läge med allt för mycket träffar elelr hur?
2. vid anklagelsen om övergrepp, är det väl inte heller lämpligt, p.g.a. misstanken, eller hur? eller anser du det?
3. ett temporärt beslut fattas om övervakade träffar p.g.a. gränsöverskridande beteende(kan röra det nedlagda övergreppet, eller det i kombination med en just då helt manisk daddy i bloggar och ev. i rättsalen, helt enkelt domaren tog det säkra före det osäkra) anser du det är fel att vid misstankar hålla fadern från fria träffar? om så är fallet så har u och jag diskuterat färdigt.

obs. jag säger inget om att övergreppet och dess anmälan varit korrekta eller liknande, bara att det var uppe. Och då måste säkerheten för flickan gå före allting annat.

och leroy, prata ur skägget, kvasi filosofi är bara flum och du blir inte tagen på allvar. Ditt pratande om sak och inte person funkar inte här.
Citera
2010-11-25, 18:37
Medlem
HJ

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Som ansvarstagande förälder kommer man inte långt med nostalgiska romantiska drömmar om barnet och dess doft.
Då är det bättre att ta tag i problemen som gör att man inte träffar barnet oftare.Det har till exempel inte Joakim tagit itu med på ett särskilt bra sätt och därför befinner han sig i den situation han befinner sig i.

Vad är det du försöker påstå eller säga?

Får man ansvar eller tar man ansvar. Hur menar du att man gör i sånna här komplicerade fall.

Kan du utveckla vad du grunnar svaren på, vilka rättigheter och lagstöd finns, vems rätt du talar och skriver om?
Citera
2010-11-25, 18:47
Medlem
darkmore

Vilka vi?

Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Du måste förstå leroy att ibland förstår vi inte ditt sammanhang.

Eftersom du citerar mig tar jag mig friheten att upprepa det jag sagt om och om igen i denna tråd.

Flickan har rätt till sin fader, under kontrollerade former.

1. i början av seperationen mådde inte daddy bra, då var det inte läge med allt för mycket träffar elelr hur?
2. vid anklagelsen om övergrepp, är det väl inte heller lämpligt, p.g.a. misstanken, eller hur? eller anser du det?
3. ett temporärt beslut fattas om övervakade träffar p.g.a. gränsöverskridande beteende(kan röra det nedlagda övergreppet, eller det i kombination med en just då helt manisk daddy i bloggar och ev. i rättsalen, helt enkelt domaren tog det säkra före det osäkra) anser du det är fel att vid misstankar hålla fadern från fria träffar? om så är fallet så har u och jag diskuterat färdigt.

obs. jag säger inget om att övergreppet och dess anmälan varit korrekta eller liknande, bara att det var uppe. Och då måste säkerheten för flickan gå före allting annat.

och leroy, prata ur skägget, kvasi filosofi är bara flum och du blir inte tagen på allvar. Ditt pratande om sak och inte person funkar inte här.

Jag tycker det verkar som om både BGB och HJ hänger med i resonemanget. Det är inge filosofi det är verklighet. Ett barn har hamnat i kläm och en far har inte fått möjlighet. Utredningar har dragit ut på tiden mm.

Tid är viktigt.
Sparar vi tid tjänar vi något.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-11-25 kl. 18:48. Anledning: Fetmarkering.
Citera
2010-11-25, 18:51
Medlem
leroy:
man har alltid ansvar över sin egen situation.
Man har ansvar att föda sig själv, man har ansvar att ta hand om sina diagnoser osv.
Tar man hand om sig själv oh finner den man är, är deet lättare att relatera till andra människor. därav ges man tillfälle till att leva ett drägligare liv på alla plan.

Ponken har fallerat på åtskilliga punkter.

Jag såg pentyls inlägg ovan, och jag misstror intet av vad han skriver dock har det föga värde. bra intiativ, men är den proffsigt utförd? hur har man presenterat sig osv. Vilka har man valt ut osv.? Jag skulle kunna göra en liknande undersökning och komma till motsatt slutsats, om jag hade behov av den.

Minns något inlägg av någon som han firade midsommar hos, som i sann berlin anda ala 30-tal berätta om barn som var glada över presenter och djur som valde ut honom osv.
Fan det är ju tragiskt ju. Ingen sund människa anser daddy vara ett monster som inte kan föra sig och så vidare.

Dock är han en människa som någonstans längs vägen gick vilse och sedan dess hyst hat och förakt mot mångt och mycket.

Nyckeln till daddy finns i hans diagnos som framkommit på äldre dar. Merparten av hans beetende finns i den problematiken som en sådan icke diagnotiserad diagnos ger.
Att hamna i konflikt har blivit en s.k. livstil. Och under tiden byggs hat upp och till slut så är det grundmurat.
Citera
2010-11-25, 18:52
Medlem
Citat:
darkmore

Vilka vi?

Jag tycker det verkar som om både BGB och HJ hänger med i resonemanget. Det är inge filosofi det är verklighet. Ett barn har hamnat i kläm och en far har inte fått möjlighet. Utredningar har dragit ut på tiden mm.

Tid är viktigt.
Sparar vi tid tjänar vi något.

Leroy

med VI menas alla som säger åt dig att sluta älta om sak frågan kontra person frågan.

Har sett x antal personer som sagt åt dig ang. just det.
Citera
2010-11-25, 18:59
Medlem
darkmore.

En generell tråd om vårdnadstvister vore bra.

Det är bättre än att sitta här och ställa diagnoser eller påståenden om person.

Jag låter faktiskt moderator säga till mig om sådana saker.

Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
med VI menas alla som säger åt dig att sluta älta om sak frågan kontra person frågan.

Har sett x antal personer som sagt åt dig ang. just det.

Men visst vore det bra om man tog diskussionen om sak på allvar i stället för att här bara klanka ner på ett barns far. Fortsätta vendettan fast man inte egentligen är berörd.

Leroy
Citera
2010-11-25, 19:25
Bannlyst
Citat:
darkmore.

En generell tråd om vårdnadstvister vore bra.

Det är bättre än att sitta här och ställa diagnoser eller påståenden om person.

Jag låter faktiskt moderator säga till mig om sådana saker.

Men visst vore det bra om man tog diskussionen om sak på allvar i stället för att här bara klanka ner på ett barns far. Fortsätta vendettan fast man inte egentligen är berörd.

Leroy
Du verkar inte förstå att när "barns far" bankar ner på "barns mor" och hänger ut henne och barnet med identifieringsröjande dokument att omgivningen reagerar?
När "barns far" bankar ner barnet så ska omgivningen inte reagera?
När "barns far" bankar ner det kön barnet och modern har så ska inte omgivningen heller reagera?
När "barns far" agerar hotfullt och hänger ut omgivningen som reagerar så ska alla bara rycka på axlarna?
Det ska alltså vara helt ok?

Jag tycker att du ska gå till rätt person med att diskussionen inte tas på allvar men du vågar nog inte konfrontera Joakim.
Citera
2010-11-25, 19:30
Medlem
HJ

Citat:
Du verkar inte förstå att när "barns far" bankar ner på "barns mor" och hänger ut henne och barnet med identifieringsröjande dokument att omgivningen reagerar?
När "barns far" bankar ner barnet så ska omgivningen inte reagera?
När "barns far" bankar ner det kön barnet och modern har så ska inte omgivningen heller reagera?
När "barns far" agerar hotfullt och hänger ut omgivningen som reagerar så ska alla bara rycka på axlarna?
Det ska alltså vara helt ok?

Jag tycker att du ska gå till rätt person med att diskussionen inte tas på allvar men du vågar nog inte konfrontera Joakim.

Nej jag vågar nog inte gå till honom, störa honom just nu. Jag är ju ensam filosof. Svår att tyda eller förstå.

Jag väljer istället att fråga dom som här i tråden väljer att slå på den som redan ligger ner och ifrågasätta vad dom håller på med och varför, för vems skull man inte slutar att slå. För vems skull man agerar skriver.

Det handlar nog om att förstå och visa respekt. Det har inget med filosofi att göra.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-11-25 kl. 19:32.
Citera
2010-11-25, 19:32
Bannlyst
Citat:
HJ

Vad är det du försöker påstå eller säga?

Får man ansvar eller tar man ansvar. Hur menar du att man gör i sånna här komplicerade fall.

Kan du utveckla vad du grunnar svaren på, vilka rättigheter och lagstöd finns, vems rätt du talar och skriver om?
Jag kan ta min granne som exempel.
Han hade en affär och hon blev gravid.
Han blev skraj och ville inte mista sin fru så han sa åt "vänsterprasslet" som han kallade henne, att han inte ville veta av det barn hon var gravid med som var hans. Han tyckte att hon kunde skaffa en annan pappa till det barnet. Frun blev naturligtvis galen och resonerade likadant.
Efter några år ångrade sig min granne och ville ha lika rätt till barnet.
Med vilken rätt har han att klampa in efter att varit frånvarande och intagit en sådan empatilös inställning till det han orsakat?
En sådan som gråter efter barnens doft har ingen talan enligt mitt sätt att se det.
Han får anpassa sig och långsamt bygga upp ett förtroende och en tillit.
Citera
2010-11-25, 19:38
Medlem
HJ

Citat:
Jag kan ta min granne som exempel.
Han hade en affär och hon blev gravid.
Han blev skraj och ville inte mista sin fru så han sa åt "vänsterprasslet" som han kallade henne, att han inte ville veta av det barn hon var gravid med som var hans. Han tyckte att hon kunde skaffa en annan pappa till det barnet. Frun blev naturligtvis galen och resonerade likadant.
Efter några år ångrade sig min granne och ville ha lika rätt till barnet.
Med vilken rätt har han att klampa in efter att varit frånvarande och intagit en sådan empatilös inställning till det han orsakat?
En sådan som gråter efter barnens doft har ingen talan enligt mitt sätt att se det.
Han får anpassa sig och långsamt bygga upp ett förtroende och en tillit.

Jag tror nog du bara hört en sida av historien och om du baserar din förföljelse av Joakim på detta så tycker jag du skall ringa mannen och reda ut hur det hela gått till. Inte förfölja Joakim eller andra.

Sköt ditt liv och se till så att du överlever och kan ge dina barn trygghet.

Låt dig inte manipuleras eller manipulera.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-11-25 kl. 19:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in