Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-06-30, 00:05
Medlem
stilltons avatar
en på Nordea jag pratade med påstod att de nu bara lånar ut till dom som skulle klara en ränta på 8% med goda marginaler, och då pratar vi villalån med full täckning på säkerheten (kåken värderad till utlåningssumman) och det oavsett om man valde rörligt eller bundna lån
Citera
2009-06-30, 01:02
Medlem
Kivans avatar
Det är fruktansvärt mycket begärt av dina föräldrar att de ska stå som borgenärer eller medlåntagare, speciellt i dagens marknad. Att låna sådana summor till en bostadsrätt i Stockholm kommer att vara det största misstag du gjort i ditt liv. Lycka till!
Citera
2009-06-30, 18:14
Medlem
JohnnyBeeGoods avatar
De kollar också på hur mycket du sparar undan varje månad vilket har stor betydelse. Även om folk har en bra lön så betyder det inte att de är garanterade ett lån. Om man inte lyckas spara, hur ska man då kunna betala lånekostnaderna om man blir av med jobbet?
Citera
2009-06-30, 22:07
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Det är fruktansvärt mycket begärt av dina föräldrar att de ska stå som borgenärer eller medlåntagare, speciellt i dagens marknad. Att låna sådana summor till en bostadsrätt i Stockholm kommer att vara det största misstag du gjort i ditt liv. Lycka till!
Varför kommer det vara ett stort misstag? Jag har ordning på min ekonomi.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyBeeGood
De kollar också på hur mycket du sparar undan varje månad vilket har stor betydelse. Även om folk har en bra lön så betyder det inte att de är garanterade ett lån. Om man inte lyckas spara, hur ska man då kunna betala lånekostnaderna om man blir av med jobbet?
Kommer de kolla ens kontoutdrag? Spelar det någon roll om man sparar på ett bankkonto eller i aktier?
Citera
2009-07-01, 01:29
Medlem
Kivans avatar
1. Du betalar enorma summor för något du inte ens kommer att äga.
2. Du går in i marknaden vid den sämsta tidpunkten.
3. Du kommer att med räntorna betala dubbelt så mycket till banken som du lånat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in