2009-06-29, 22:34
Medlem
Carbonites avatar
Jag vet, det finns många andra liknande trådar men där har man inte kommit fram till något vettigt och de hjälper inte mitt problem.
Jag har alltså Vista ultimate sp2 64 bit, med svenska och vill byta till engelska, till skillnad från dom andra trådarna. Men det är inte det som är problemet, jag har testat att ladda ner språkpaketet i windows update men då säger den att det inte är kompitabelt med min verision av windows, antar att de menar sp2 efter vad jag har läst på diverse hemsidor.

http://www.mydigitallife.info/2009/0...packs-mui-lip/

På denna sida står det ju att microsoft inte fixat språkpaket för sp2 i windows update, men jag laddade ner från den hemsidan och när jag öppnade iso filen så fanns det där bara .cab filer, inte .MUI som det ska vara! Är det någon som vet hur man fixar detta? ska man kanske ta och dra iväg ett klagomejl till microsoft? är det någonting som jag har gjort fel?

Tack för hjälpen
Citera
2009-06-29, 22:39
Medlem
Man ska väl installera via en .cab fil...
Citera
2009-06-30, 06:35
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heenok
Man ska väl installera via en .cab fil...
Hur då? När man väljer "installera språkpaket" så visas inte den filen som ett alternativ, man kan inte bläddra sig fram till den filen och välja den... då måste man göra det på något annat sätt antar jag.
Citera
2009-06-30, 08:26
Medlem
jastors avatar
De andra språken i Windows Update gäller väl bara menyer och sånt? Medans större delen av resterande Vista fortfarande kommer vara på svenska (så var det iallafall när jag installerade Vista Ultimate engelsk på polarens morsas dator, och sen installerade Svenska från windows update).
Citera
2009-06-30, 12:24
Medlem
-ELF-s avatar
Nu orkar jag inte skriva allt som jag redan har skrivit......

Fungerar inte Windows Update?
Alla språkpaket ska finnas med där om man inte har döljt dom eller om det inte finns någon kompatibel verssion.
Citera
2009-06-30, 15:10
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
De andra språken i Windows Update gäller väl bara menyer och sånt? Medans större delen av resterande Vista fortfarande kommer vara på svenska (så var det iallafall när jag installerade Vista Ultimate engelsk på polarens morsas dator, och sen installerade Svenska från windows update).
Läste någonstans att det skulle finnas 2st olika paket att ladda ner, MUI och LUI med båda så bytte man ut språket helt.

Citat:
Fungerar inte Windows Update?
Alla språkpaket ska finnas med där om man inte har döljt dom eller om det inte finns någon kompatibel verssion.
Jo, jag kan ladda ner paketet men när jag ska installera det så säger det att mitt verision av windows inte är kompitabelt med det språkpaketet.
Citera
2009-06-30, 18:15
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbonite
Jo, jag kan ladda ner paketet men när jag ska installera det så säger det att mitt verision av windows inte är kompitabelt med det språkpaketet.
Lustigt...
Om du har en piratkopia så kan det bero på det...
En ominstallation kan hjälpa om du inte redan har testat.
Citera
2009-06-30, 18:24
Medlem
Carbonites avatar
har installerat med skiva men inte skrivit in någon produktkod ännu, har 27 dagar kvar.. Det ska ju inte spela nån roll om man inte aktiverat det eller ej med funktionerna i windows. Vad dom menar med att det inte är kompitabelt är väl sp2 eller 64 bit.
När jag testade med http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Så sa den att jag behövde ta bort mitt svenska språkpaket för att kunna installera det, men det gåt ju såklart inte eftersom det är mitt enda
Citera
2009-06-30, 18:34
Medlem
Carbonites avatar
The "all language" standalone downloads of Vista Service Pack 2, as I'm told, will be available for the general public to download sometime in late July of this year.

Läste detta på http://news.softpedia.com/news/Vista...t-113025.shtml

som en kommentar så källkritiken kan man tänka på... Men får väl vänta till dess om inte annat.
Citera
2009-06-30, 21:25
Medlem
cannaBes avatar
Det funkar inte med Sp2 helt enkelt, inget konstigare än så. It's the Microsoft way.
Citera
2009-06-30, 21:27
Medlem
-ELF-s avatar
Vrid på det hur du vill......

SP2 är inte kompatibelt med det svenska språkpaketet.

Det svenska språkpaketet är inte kompatibelt med SP2.

Det är Microsoft som har strulat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in