2009-06-29, 22:18
Medlem
Tja behöver info om vilken anabola är bäst för en nybörjare.

1 vilken

2 hur mycket ska man ta

3 hur länge

4 andre preparat som behövs for att motverka biverkningar

25 år, 65 kilo 167 cm.
Citera
2009-06-29, 22:21
Medlem
BengtZzs avatar
Läs på och bilda dig en egen uppfattning om vilket preparat som du vill använda. Olika preparat finns av olika syften, precis som om det finns olika bilar på gatan.

Finns liksom ingen bil som är "bäst" alla är bra på olika saker och innebär olika risker och diskomforter.

Enligt mig är bästa nybörjarkuren:
Testosteron Enanthate, 200mg, e5d

Tips från mig till dig:
Lär dig mer om kost och träning innan du börjar kura.
Citera
2009-06-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Läs på och bilda dig en egen uppfattning om vilket preparat som du vill använda. Olika preparat finns av olika syften, precis som om det finns olika bilar på gatan.

Finns liksom ingen bil som är "bäst" alla är bra på olika saker och innebär olika risker och diskomforter.

Enligt mig är bästa nybörjarkuren:
Testosteron Enanthate, 200mg, e5d

Tips från mig till dig:
Lär dig mer om kost och träning innan du börjar kura.

Last pa en del. massor pa fb, pa olika hemsidor om dopning o sadant. men tankte kolla med prossen har forst innan jag verkligen ger mig in i det. tankt att ta det till hosten sa har tid pa mig.. ingen braska har
Citera
2009-06-29, 22:31
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devava
Last pa en del. massor pa fb, pa olika hemsidor om dopning o sadant. men tankte kolla med prossen har forst innan jag verkligen ger mig in i det. tankt att ta det till hosten sa har tid pa mig.. ingen braska har
Hade du läst på ordentligt, så hade du inte ställt sådana här frågor, tyvärr.

Gör ett kurförslag istället, så kan vi utvärdera det. Du kommer inte få en kur serverad på silverfat. Ta med dina idéer kring kuren, dina stats och vad du vill ha för mål.

Du känns dock som för tanig för att börja kura än, men du är ju iofs rätt kort också.
Citera
2009-06-29, 22:39
Medlem
Citat:
Hade du läst på ordentligt, så hade du inte ställt sådana här frågor, tyvärr.

Gör ett kurförslag istället, så kan vi utvärdera det. Du kommer inte få en kur serverad på silverfat. Ta med dina idéer kring kuren, dina stats och vad du vill ha för mål.

Du känns dock som för tanig för att börja kura än, men du är ju iofs rätt kort också.

Som du sjalv sa det ar kort.. inte alls for tanig. ratt fin kropp annars men liten pa nagot satt.. mina axlar ar stora samma galler mina vader men armarna... saaa pinsamma.. inte konstigt att man blev bog med dom armarna..

Jag forsoker fa andras synpunkter men tack ska lasa pa mer.

Jag forsoker pa detta satt fa fram mer info om vad folk anser att en nyborjare ska starta med. For winstrol verkar inte vara for nyborjare, thai 5or sager dom flesta inte heller ar for nyborjare. vissa talar om att man ska kombinera for basta effekt, drf tycker jag att det ar svart att veta.

Min tanke var forst att jag skulle ta just thai 5or 5 veckor o sen winstrol sista 3 veckor. helt fel ute va?
Citera
2009-06-29, 23:12
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devava
Som du sjalv sa det ar kort.. inte alls for tanig. ratt fin kropp annars men liten pa nagot satt.. mina axlar ar stora samma galler mina vader men armarna... saaa pinsamma.. inte konstigt att man blev bog med dom armarna..

Jag forsoker fa andras synpunkter men tack ska lasa pa mer.

Jag forsoker pa detta satt fa fram mer info om vad folk anser att en nyborjare ska starta med. For winstrol verkar inte vara for nyborjare, thai 5or sager dom flesta inte heller ar for nyborjare. vissa talar om att man ska kombinera for basta effekt, drf tycker jag att det ar svart att veta.

Min tanke var forst att jag skulle ta just thai 5or 5 veckor o sen winstrol sista 3 veckor. helt fel ute va?
Ja det är väl fel ute, gör inte kuren så krånglig, finns ingen mening med det. Kör på ett preparat första kuren och blanda inte in massa annat bajs.

Bra effekt, med lite biverkningar är Testosteron Enanthate, 200mg, e5d. Inject såklart
Citera
2009-06-29, 23:23
Medlem
Psykotons avatar
En gammal styrkelyftare sa till mig att det enda man behöver är Deca, ryssar och testo, tror det stämmer ganska bra. Billiga och bra, inte ofta förfalskade, och ger effekt på de flesta.

Min nybörjarkur var en deca 200mg i veckan och 3 ryssar per dag i 8 veckor, och det fungerade kanonbra, utan andra biverkningar än lite finnar på ryggen. Samma dosering hela tiden också.

Satsa på säkra kort, att börja med trenbolon, winstrol eller någon av de mer exotiska steroiderna skulle inte jag rekommendera iaf.

Vad tycker ni andra?
Citera
2009-06-29, 23:26
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
En gammal styrkelyftare sa till mig att det enda man behöver är Deca, ryssar och testo, tror det stämmer ganska bra. Billiga och bra, inte ofta förfalskade, och ger effekt på de flesta.
Skulle nog vilja byta ut flesta mot alla där. Man skall ah seriösa genetiska defekter om inte Testosteron, 19-nortestosteron(Nandrolone) och dbollar inte fungerar på dig en person.

Citat:
Min nybörjarkur var en deca 200mg i veckan och 3 ryssar per dag i 8 veckor, och det fungerade kanonbra, utan andra biverkningar än lite finnar på ryggen. Samma dosering hela tiden också.

Satsa på säkra kort, att börja med trenbolon, winstrol eller någon av de mer exotiska steroiderna skulle inte jag rekommendera iaf.

Vad tycker ni andra?
Testosteron only som förstakur, helt klart.
Citera
2009-06-29, 23:32
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Skulle nog vilja byta ut flesta mot alla där. Man skall ah seriösa genetiska defekter om inte Testosteron, 19-nortestosteron(Nandrolone) och dbollar inte fungerar på dig en person.

Testosteron only som förstakur, helt klart.

Ja, testo funkar ju alltid, och levern tar inte heller så mycket stryk. vilken dos hade du tänkt som nybörjardos? En 250 i veckan borde väl räcka?

Jag tror personligen mer på deca+ryssar, men hade jag börjat min karriär på testo så hade jag kanske tyckt annorlunda nu
Citera
2009-06-29, 23:38
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ja, testo funkar ju alltid, och levern tar inte heller så mycket stryk. vilken dos hade du tänkt som nybörjardos? En 250 i veckan borde väl räcka?

Jag tror personligen mer på deca+ryssar, men hade jag börjat min karriär på testo så hade jag kanske tyckt annorlunda nu
Jag började min karriär på deca+testo. Nandrolone är den androgenen som binder bäst till skelettmuskulatur, till och med bättre än testosteron. Så för dosen skall Nandrolone bygga mest massa om man jämför.

Methandrostenolone, dbollar, ligger ju rätt högt upp också tydligen. Om de ny syntesiserar mer muskelprotein vet jag ej, men tror inte.

Nandrolone+Testosteron+Methandrostenolone är helt klart den bästa massbyggande kuren, dvs mer syntesiserat muskelprotein. Hur mycket vätska och liknande du får är irrelevant egentligen, även det också är grymt högt på den kuren.

Nandrolone binder också som sagt till progesterona receptorn, vilket kan orsaka problem som sagt. Methandrostenolone är också ganska smutsigt, ofta gyno på den och mycket acne med mera, inget bra nybörjar prepp.

Testosteron bygger bra med massa och låga biverkningar på låg dos, ser väldigt lite mening med att köra sin första kur på någonting annat än Testosteron.
Citera
2009-06-30, 01:49
Medlem
SLMs avatar
Ser i vilket fall ingen som helst anledning eller fördel med att blanda in ett nor-19 så som Deca i första kuren, än mindre mer än ett preparat.

Håll det enkelt
Citera
2009-06-30, 07:45
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLM
Ser i vilket fall ingen som helst anledning eller fördel med att blanda in ett nor-19 så som Deca i första kuren, än mindre mer än ett preparat.

Håll det enkelt

Håller med om att det enkla oftast är det bästa !!! Inga jobbiga pyramidkurer eller whatever preparat som är "inne" för tillfället. De gamla hederliga trotjänarna är ju de bästa preparaten, mycket av de nya grejjerna som kommit nu är ju i princip bara business...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in