2009-06-29, 20:13
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Nej, det är faktist mitt namn. Det är jag hundra på!

Har du ett helt unikt namn som ingen annan i hela världen har?
Citera
2009-06-29, 20:14
Medlem
Balthazaer-s avatar
Jag kan garantera dig till 100% att dom har kollat upp juridiken kring det där. Hos stora företag som EA får man inte ens skita utan att skriva en blankett där man anhåller om toapapper...
Citera
2009-06-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Har du ett helt unikt namn som ingen annan i hela världen har?

Det är mitt namn.

Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Jag kan garantera dig till 100% att dom har kollat upp juridiken kring det där. Hos stora företag som EA får man inte ens skita utan att skriva en blankett där man anhåller om toapapper...

Men någon kan väl ha gjort ett misstag. Och plus så liknar gubben mig på ett skrämmande sätt. Jag har funderat lite om någon jag kände/släktning jobbar med att skapa fifa snubbarna. Kan man kolla upp listorna någonstans?
Citera
2009-06-29, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-

Hörredu, fotbollsmålvakten Oliver Kahn stämde faktiskt samma företag.

OnT:

Klart du ska stämma TS! Hela grejen kommer bli uppmärksammad och likaså kommer du!!
Sen vet till o med Real Madrid vem du är och dem köper dig!
Då kan du påminna alla om vem som hjälpte dig att komma dit.
Citera
2009-06-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scooby-doo
Hörredu, fotbollsmålvakten Oliver Kahn stämde faktiskt samma företag.

OnT:

Klart du ska stämma TS! Hela grejen kommer bli uppmärksammad och likaså kommer du!!
Sen vet till o med Real Madrid vem du är och dem köper dig!
Då kan du påminna alla om vem som hjälpte dig att komma dit.

Fast vad är chansen att jag tar hem segern i detta fallet?
Citera
2009-06-29, 20:31
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Det är mitt namn.

Har du svårt att svara på frågor? Har du ett helt unikt namn och det finns ingen i hela världen som heter som dig? Är det bara din familj som har ditt efternamn och är det skyddat tex adligt?
Citera
2009-06-29, 20:35
Bannlyst
Citat:
Fast vad är chansen att jag tar hem segern i detta fallet?

Beror på hur mycket cash du har, vilken advokat och lite sånt där.
Så förmodligen typ 0,1 % chans skulle jag gissa.
Citera
2009-06-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Har du svårt att svara på frågor? Har du ett helt unikt namn och det finns ingen i hela världen som heter som dig? Är det bara din familj som har ditt efternamn och är det skyddat tex adligt?

Det är bara jag som har det namnet ja. Men det är inte skyddat adligt ja.
Citera
2009-06-29, 20:39
Medlem
Max Powers avatar
PringlesPiraten, läs ditt först inlägg igen. Tycker du sjäv att det låter som en seriös fråga? Nä, just det. Det låter som en äkta trolltråd.

Det är ju dock mycket möjligt att du är med i Fifa 09. Det kryllar ju av mediokra fotbollsspelare i det spelet så varför skulle inte en av dem kunna vara en dryg Flashbackare?

Däremot är du rätt körd med att stämma dem. Eller det är väl inga problem att stämma dem, däremot kommer du förlora ett sådant mål även om du har alla advokater i världen på din sida. EA har garanterat rättigheterna för att använda ditt namn.

Det du kan göra är att ta kontakt med EA samt det förbund du spelar för och kontrollera om de har rättigheter till ditt namn. Därefter kontaktar du en advokat för att se om det finns möjlighet att gå vidare.
Citera
2009-06-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
PringlesPiraten, läs ditt först inlägg igen. Tycker du sjäv att det låter som en seriös fråga? Nä, just det. Det låter som en äkta trolltråd.

Det är ju dock mycket möjligt att du är med i Fifa 09. Det kryllar ju av mediokra fotbollsspelare i det spelet så varför skulle inte en av dem kunna vara en dryg Flashbackare?

Däremot är du rätt körd med att stämma dem. Eller det är väl inga problem att stämma dem, däremot kommer du förlora ett sådant mål även om du har alla advokater i världen på din sida. EA har garanterat rättigheterna för att använda ditt namn.

Det du kan göra är att ta kontakt med EA samt det förbund du spelar för och kontrollera om de har rättigheter till ditt namn. Därefter kontaktar du en advokat för att se om det finns möjlighet att gå vidare.

Ja förfan, jag borde ringa EA. Hur kontaktar jag dem billigast?

EDIT: Vill bara tilläga att gubben i fifa med mitt namn inte ens spelar i Sverige.
Senast redigerad av PringlesPiraten 2009-06-29 kl. 20:43.
Citera
2009-06-29, 21:34
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Raderat en del inlägg. Det är ointressant att läsa eventuella spekulationer om huruvida ts är ett troll eller inte. Han har en för ämnet relevant frågeställning och tråden bör därmed tillåtas. Redigerade även ämnestiteln eftersom den tidigare titeln var missvisande.

/ mod
Citera
2009-06-29, 21:45
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Den andra orsaken är gubben passade till fel spelare när jag inte ens ville passa bollen dit. Men orsak nummer ett prioriterar jag först.
Vad ska du begära för skadestånd för detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in