2009-06-28, 23:59
Medlem
Jag tar det hela från början!

Jag har byggt ihop en ny dator som är följande:

Processor: i7 920 överklockad till 3,8 GHz
Minne: 6GB DDR3 1600 MHz
Hårddiskar: 1 st. 150 GB veloci raptor 10.000 varv
3 st. 1TB i raid 0 (Totalt 3TB)
Moderkort: Asus P6T SE
Grafikkort: Nvidia GTX280

På datorn har jag intstallerat den senaste versionen av windows 7 64-bit, och allt flyter på perfekt!

Men, mediacenter är det värre med!
Jag kan starta upp mediacenter utan problem, och titta på en kanal! Men så fort jag vill byta kanal så försvinner ljudet helt och hållet, och då måste man starta om datorn för att ljudet ska börja fungera igen!

Jag har provat att installera om ljud-drivrutinerna som finns på asus hemsida till mitt moderkort, men eftersom dom inte tillhandahåller drivisar till windows 7 så var jag tvungen att ladda hem till vista 64-bit och köra i kompabilitetsläge!

Behöver jag säga att det inte löste mitt problem?

Så nu behöver jag hjälp med att lösa det här problemet snarast, jag vill ju inte gå tillbaka till sega vista igen bara för att jag inte har ljud i mediacenter!

Snälla hjälp mej!
Citera
2009-06-29, 01:37
Medlem
hasenfrasens avatar
Prova med drivare direkt från Realtek för din ALC1200 krets. De uppdaterades 2009-06-22 så chansen kanske finns det det funkar.

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level= 4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false
Citera
2009-06-29, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Prova med drivare direkt från Realtek för din ALC1200 krets. De uppdaterades 2009-06-22 så chansen kanske finns det det funkar.

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level= 4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Jag provade med dessa drivrutiner men det hjälpte inte heller!
Börjar fundera på om det verkligen är ljud drivrutinerna som spökar, eller om det är något annat, kanske någon inställning rent utav?

Jag börjar bli desperat, så all hjälp uppskattas, så jag slipper gå tillbaka till vista igen!
Citera
2009-06-29, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappa79
Jag provade med dessa drivrutiner men det hjälpte inte heller!
Börjar fundera på om det verkligen är ljud drivrutinerna som spökar, eller om det är något annat, kanske någon inställning rent utav?

Jag börjar bli desperat, så all hjälp uppskattas, så jag slipper gå tillbaka till vista igen!

Ingen som har fler förslag?
Citera
2009-06-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ingen som har fler förslag?

Ok, så då måste jag alltså installera vista då?
Citera
2009-07-01, 00:42
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Ok, så då måste jag alltså installera vista då?

Kör dual-boot om du ska installera och använd endast Vista till media center.
Men det borde inte vara nödvändigt att byta från windows 7 bara för det.
Citera
2009-07-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubi
Kör dual-boot om du ska installera och använd endast Vista till media center.
Men det borde inte vara nödvändigt att byta från windows 7 bara för det.

Om jag bara kunde komma på en lösning att fixa till media center i windows 7, så skulle jag slänga Vista skivan all världens väg!

Men jag antar att jag får vänta nån månad till, så dom hinner släppa drivrutiner till windows 7, innan jag provar igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in