2009-06-28, 21:38
Medlem
Hej!

Har precis köpt en ny telefon på ebay och killen vill nu att jag ska föra över pengar till hans bank RBS i England. Har aldrig gjort en sådan överföring tidigare, någon som kan vägleda mig. Har swedbank.

Tack på förhand
Citera
2009-06-28, 22:42
Medlem
Inte så svårt. det du ska ha av honom är hans IBAN kontonummer det är ett eu kontonummer efter de är det bara att göra en "betalning utomlans" på internett banken annars kan du bara gå in till banken och be dom överföra till de nummret
Citera
2009-06-28, 22:56
Medlem
swebarbs avatar
Varför använder du inte paypal ? blåser han dig så kan du säga farväl till pengarna..
Citera
2009-06-29, 09:36
Medlem
Förutom IBAN krävs även mottagande banks BIC/SWIFT-adress.
Citera
2009-06-29, 21:08
Medlem
finntemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbban87
Hej!

Har precis köpt en ny telefon på ebay och killen vill nu att jag ska föra över pengar till hans bank RBS i England. Har aldrig gjort en sådan överföring tidigare, någon som kan vägleda mig. Har swedbank.

Tack på förhand

Betala alddig ut pengarna till försäljaren direkt utan att ha sett varan.
Paypal är ett alternativ, men inte så säkert den heller. Det finns mkt "scam" därute!

Varför köper du en mobiltelefon fr England? är det ngn speciellt modell eller?
Citera
2009-06-29, 23:46
Medlem
Jag är lite nojjig, men han verkar vara att lita på 100% positive på 270 auktioner, så jag hoppas att det funkar..

Köpte en Nokia 5800 för att den blev typ 500 kronor billigare än det billigaste jag kunde hitta här hemma..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in