Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Min Dell XPS 1730 har varit inne på lagning två ggr för värmeproblem. Mina två tidigare Dell har också haft värmeproblem. Mina macprylar har INGA värmeproblem. Tillfällighet?
Ingen av mina Dell, HP, Acer har haft värmeproblem eller något hårdvaruproblem överhuvudtaget, och vi pratar om iallafall 10 datorer, men min första Mac (en macbook pro) överstiger 95grader när photoshop startas. Tillfällighet? Såklart inte. Thats Mac !
Jag lämnade in min dator för 9 dagar sen. Var inne igår efter att ha kommit hem från semestern för att se hur de går med min dator. Hos Macorum alltså.
En 30-35 årig par är framför mig och deras dator e paj, men de vill åt hårddisken och undra om de kunde föra över allt om de köpte en ny dator. Sen undrade tjejen varför man ska välja Mac och inte Pc.
Försäljaren, eller han som jobba med att ta hand om förstörda Apple produkter säger; Nu med citat.
"
Windowsanvändare som går över till Mac byter inte tillbaks till PC."
Jag skratta högt och tydligt och sa att det INTE var sant. Dom kollade på mig och jag sa att jag GÄRNA går över till en Windowsbaserad dator igen, jag era datorer som verka gå sönder och ha massa problem. Aldrig haft några problem med PC nångång... Sen säger "teknikern" eller va vi kan kalla honom.. hade snarare kallat honom Mytoman just för att han ljuger folk upp i ansiktet.. men iallafall.. åsnan säger "
Nä, de beror på att vissa spelar mycket och PC är en speldator.." Nu blir jag förbannad och börja nästan skrika åt honom att Jag INTE spelar och att min dator överstiger 90 grader när photoshop öppnas, när jag ska köra Logic så blir datorn 95 grader, inte fan spelar jag så ljug inte !!!
Alla kollar på mig igen ...de går åt sidan och jag går fram för att se vad problemet med min dator är.. Han kollar upp det och kommer med svar "
teknikerna har inte hittat problemet, men de håller på med den.."
Det har gått 8 dagar och ni har inte hittat problemet på en dator som blir varm? Och ni kallar det service? Jag fick en helt ny Dell dator när jag sparkade sönder den, och det tog 4 arbetsdagar..
Ni kan inte ens finna problem i era kvalitets datorer som aldrig går sönder? Paret som står där börjar le och den tragiske arbetaren som blivit manipulerad hela livet har inget svar... han står tyst och kollar på mig...han vet inte vad han ska säga...
Jag säger åt paret att de gärna får köpa min nya Mac när ja får tillbaks den från dessa tekniker som inte kan fixa problemet ...Paret undrar istället var man kan köpa Dell ... och jag hjälper dom med hemsidan och säger att de har bra service och att jag inte har haft några problemet med det...
Och sen lämnar vi 3 affären och de tackar och går sin väg och jag min väg.