2009-06-28, 12:27
Medlem
Hej

Jag behöver lite tips för en portugis talande att lära sig svenska...
Finns det någon bra kurs-litteratur och gärna med ljuduppspelning för att kunna lära sig uttala svenska ord?

Helst ska det vara "Portugisiska-Svenska", jag har sökt på nätet men hittar inget vettigt.

Tacksam för all hjälp
Citera
2009-06-28, 12:37
Medlem
Tapthiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elex
Hej

Jag behöver lite tips för en portugis talande att lära sig svenska...
Finns det någon bra kurs-litteratur och gärna med ljuduppspelning för att kunna lära sig uttala svenska ord?

Helst ska det vara "Portugisiska-Svenska", jag har sökt på nätet men hittar inget vettigt.

Tacksam för all hjälp
Gå kurs!
Citera
2009-06-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tapthis
Gå kurs!

Vill du utveckla det svaret... Det jag ville ha var kurslitteratur eller en online kurs.

Men du får gärna länka till en IRL kurs om du nu känner till någon, tror nämligen inte tex komvux har svenska för portugiser

Märk väl det är inte att lära sig portugisiska, utan svenska för en från Portugal!
Senast redigerad av elex 2009-06-28 kl. 13:53.
Citera
2009-06-28, 14:19
Medlem
Citat:
Vill du utveckla det svaret... Det jag ville ha var kurslitteratur eller en online kurs.

Men du får gärna länka till en IRL kurs om du nu känner till någon, tror nämligen inte tex komvux har svenska för portugiser

Märk väl det är inte att lära sig portugisiska, utan svenska för en från Portugal!
SFI

http://www.stockholm.se/ForskolaSkola/Svenska-for-invandrare-sfi/

typ
Citera
2009-06-28, 15:12
Medlem
Tackar för länken... får kolla det när vi flyttar till svergie. Just nu hade man behövt någon online kurs eller bok/CD så kanske man hinner lära sig lite innan.

Hittade denna bok någon somkänner till desssa böcker/CD?

http://languagelanguage.com/se1/index.php?cPath=28_121&osCsid=8a2e194bea94724853a9 72634bdd54ec

Några andra tips?
Citera
2009-06-28, 15:28
Bannlyst
Helt OT, men jag erindrade mig nedanstående program, när jag läste om en kurs i svenska. Dock har den inget med portugisiska att göra. Det är gammal skåpmat, men kul ändå!

http://www.slayradio.org/mastering_swedish.php
Citera
2009-06-28, 17:24
Medlem
Tapthiss avatar
Citat:

Ja, vill han lära sig språket så kan man gå lektioner här i Sverige (vart vet jag dock inte) men de är för alla som kommer till Sverige, och ska stanna här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in