2009-06-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freya
Jag köper inte riktigt att fotboll skulle bygga sådana överdimensionerade vader. Ganska många tjejer har hyfsat grova lår och vader, vilket snarare är fett än enorma muskler, men bara för att de spelat fotboll några år så tror man att det absolut beror på det.

Problemet med dålig proportionalitet löser man givetvis genom att bättra på massan på kroppen i övrigt.

Jag tror du har rätt i detta. Jag ska se till att hon börjar träna överkropp efter diet och löpträning.
Citera
2009-06-29, 15:09
Medlem
Hardwork-MecKeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle820
Jag tror du har rätt i detta. Jag ska se till att hon börjar träna överkropp efter diet och löpträning.
BLi inte överraskad om det inte funkar, finns väldigt många damer med gener för stora vader. Generna är svår att bestrida då vaderna växer utan träning >.<
Citera
2009-06-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardwork-MecKeR
BLi inte överraskad om det inte funkar, finns väldigt många damer med gener för stora vader. Generna är svår att bestrida då vaderna växer utan träning >.<

Håller med.

Är hon normal viktig så kommer det troligtvis inte att hända någonting då det är så hon ser ut naturligt. Har många tjej kompisar som inte tränar alls och är riktigt smala men ändå har de ett par enorma lår och riktigt stora höfter i förhållande till resten av kroppen.

Känns inte så hälsosamt att låta henne gå och bli undernärd som en fånge från
auschwitz för att hon ska bli av med sin normala muskelmassa.
Citera
2009-06-29, 16:35
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Jag köper inte riktigt att fotboll skulle bygga sådana överdimensionerade vader. Ganska många tjejer har hyfsat grova lår och vader, vilket snarare är fett än enorma muskler, men bara för att de spelat fotboll några år så tror man att det absolut beror på det.

Problemet med dålig proportionalitet löser man givetvis genom att bättra på massan på kroppen i övrigt.

Naja, jag VET ju inte att det faktiskt ar sa, men faktum ar att jag inte kanner nagon tjej med stora vader som inte spelat boll eller sysslat med gymnastik. Sa vitt jag vet alltsa. Dessutom har ju killar som spelat boll, hockey osv inte sallan bitigare vader an de som inte gjort det...
Citera
2009-06-29, 19:49
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Naja, jag VET ju inte att det faktiskt ar sa, men faktum ar att jag inte kanner nagon tjej med stora vader som inte spelat boll eller sysslat med gymnastik. Sa vitt jag vet alltsa. Dessutom har ju killar som spelat boll, hockey osv inte sallan bitigare vader an de som inte gjort det...

Fast frågan är ju om de inte hade haft grova vader även utan fotbollen.

Bygger fotboll vader bättre än viktträning således? För tjejer (och killar) med tunna vader som bygger brukar ju inte sällan ha problem att få dem att växa.
Citera
2009-06-29, 19:58
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Fast frågan är ju om de inte hade haft grova vader även utan fotbollen.

Bygger fotboll vader bättre än viktträning således? För tjejer (och killar) med tunna vader som bygger brukar ju inte sällan ha problem att få dem att växa.

Ja, mojligheten finns ju att jag dragit felaktiga slutsatser av mina erfarenheter

Men jo, fotboll bestar ju av en hel del intervaller, bade under traning och matcher, och intervalltraning ska ju tydligen vara den basta vadtraningen pa grund av att musklerna bestar av langsamma fibrer snarare an snabba (tror jag, nagon far ratta mig) samt att de tyngder man lagger pa pa gymmet inte kommer i narheten av de tyngderna vaderna tar hand om under lopning. Laste nagonstans att ett lopsteg kunde innebara upp till 400 kilos tryck pa vaderna, men det kan ju varit struntprat det ocksa...
Citera
2009-06-29, 19:59
Medlem
dataSaras avatar
Sen är det svårt att få vaderna att krympa pga inaktivitet då du använder dom så mycket i det vardagliga livet, t.s. mot hur mycket och tungt man använder andra muskler.
Citera
2009-06-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Ja, mojligheten finns ju att jag dragit felaktiga slutsatser av mina erfarenheter

Men jo, fotboll bestar ju av en hel del intervaller, bade under traning och matcher, och intervalltraning ska ju tydligen vara den basta vadtraningen pa grund av att musklerna bestar av langsamma fibrer snarare an snabba (tror jag, nagon far ratta mig) samt att de tyngder man lagger pa pa gymmet inte kommer i narheten av de tyngderna vaderna tar hand om under lopning. Laste nagonstans att ett lopsteg kunde innebara upp till 400 kilos tryck pa vaderna, men det kan ju varit struntprat det ocksa...

Sedan får man ju också tänka på att de flesta som nu spelar fotboll eller håller på med gymnastik och andra sporter har gjort det större delar utav deras liv, så det är inte så att de byggt upp på ett år eller två. Börjar man med fotboll när man är 6 så har man ju tränat bra mycket fram tills man är 18.

Jag har i stort sett aldrig sett någon fotbolls eller typ gymnastik tjej som inte haft stora vader.
Citera
2009-06-29, 21:18
Medlem
Skulle det inte fungera om hon började löpträna långa sträckor? Tänk till exempel på kvinnliga maratonlöpare. Inte har väl dem speciellt stora vader och lår? Att börja springa ett par mil några ggr i veckan är väl värt att testa?
Citera
2009-06-29, 21:22
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fratboy
Skulle det inte fungera om hon började löpträna långa sträckor? Tänk till exempel på kvinnliga maratonlöpare. Inte har väl dem speciellt stora vader och lår? Att börja springa ett par mil några ggr i veckan är väl värt att testa?
Då blir nog vaderna ännu större skall du se, fast drar du också ner på proteiner kraftigt kan man nog minska storleken på vaderna.
Citera
2009-06-29, 21:38
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fratboy

Heter ju att varje löpsteg belastar benet, och därmed givetvis även vaden, med ungefär tre gånger löparens kroppsvikt. Så kanske, inte.
Citera
2009-06-30, 12:15
Medlem
Jo, men jag menar att de flesta maratonlöpare har relativt slanka muskler om man jämför med en gammal fotbollsspelare. När man tränar långdistanslöpning får du inte stora och explosiva muskler, snarare slanka och uthålliga muskler. Känns inte som att jag är tillräckligt påläst för att kunna föra en diskussion om det här, men hur många maratonlöpare har jätteben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in