2009-06-28, 13:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Om jag blev avstängd en vecka förra året, har den varningen försvunnit då? om jag blir varnad nu så blir det en vecka.. eller får jag en månad då?
Din varning är sedan länge preskriberad så du åker på en vecka.
Citera
2009-06-28, 13:53
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Din varning är sedan länge preskriberad så du åker på en vecka.

tack för svar!
Citera
2009-06-28, 14:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
tack för svar!
Hoppsan. Jag hade visst räknat fel. Du får hålla dig i skinnet i 2½ vecka till, sen är den preskriberad. Ledsen att jag gav dig ett felaktigt svar.
Citera
2009-06-28, 16:50
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Hoppsan. Jag hade visst räknat fel. Du får hålla dig i skinnet i 2½ vecka till, sen är den preskriberad. Ledsen att jag gav dig ett felaktigt svar.

egentligen skit samma, kommer nog hålla kontroll över mig själv men tack endå!
Citera
2009-07-01, 00:17
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Den som bryter mot någon av netikettreglerna kan få en tillsägelse. Flertalet tillsägelser som inte hörsammas kan resultera i en varning.
En personlig reflexion.
En del tillsägelser kan vara ganska svaga, det kan handla om att få ordning på debatten, och då måste man ibland sätta ned foten, även om den enskilda överträdelsen kanske inte var så allvarlig.

Sedan har vi fall där det förs en ordentlig debatt i Outlaw, men där röstningsresultatet, med knapp majoritet, låter påföljden stanna vid en tillsägelse.

Det är kanske inte orimligt att den senare kategorien bedöms strängare?
Citera
2009-07-01, 19:45
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
En personlig reflexion.
En del tillsägelser kan vara ganska svaga, det kan handla om att få ordning på debatten, och då måste man ibland sätta ned foten, även om den enskilda överträdelsen kanske inte var så allvarlig.

Sedan har vi fall där det förs en ordentlig debatt i Outlaw, men där röstningsresultatet, med knapp majoritet, låter påföljden stanna vid en tillsägelse.

Det är kanske inte orimligt att den senare kategorien bedöms strängare?

Sedan man väl misstänka att om man får ett antal tillsägelser för samma sak så bedöms dessa strängare än om man får dem för olika saker?
Citera
2009-07-03, 03:01
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Sedan man väl misstänka att om man får ett antal tillsägelser för samma sak så bedöms dessa strängare än om man får dem för olika saker?
Återigen en personlig mening.
Ett syfte med en tillsägelse är att användaren skall tänka till lite själv, kanske till och med läsa reglerna?
https://www.flashback.org/rules/

Visar en användare totalt ointresse för att följa dessa, tja då är det kanske bättre för alla att denne användare njuter av en skön sommar i ställer för att sitta framför datorn och förpesta FB.
Citera
2009-07-03, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Som allra minst krävs det tre tillsägelser för att bli varnad. I praktiken ligger det närmare 4-5.

I övrigt:

En varning = Avstängd från forumet i en vecka.
Två varningar = Avstängd från forumet i en månad.
Tre varningar = Permanent avstängd från forumet.

En varning plockas bort efter 12 månader.

Jag åkte på en veckas avstängning utan att ha fått EN ENDA tillsägelse!?

Helt plötsligt var jag bara avstängd.

.
Citera
2009-07-03, 09:08
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Jag åkte på en veckas avstängning utan att ha fått EN ENDA tillsägelse!?

Helt plötsligt var jag bara avstängd.

.

Då hade du brutit mot någon 1.xx-regel och fick en varning direkt. Inte svårare än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in