2009-06-29, 19:51
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag ser inte riktigt kopplingen "plocka skrap - polis" Kan du inte ta en person som alltid sager till nar de ser felaktigheter i stallet, lite mer "polisaktigt" beteende helt enkelt?
Kopplingen skulle väl i så fall vara miljöbalken 29 kap 7 §, men håller med om att det inte var en lysande analogi. Dock doldes en poäng bakom den som jag hoppas gick fram.
2009-06-29, 20:08
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Jag ar ganska saker pa att det finns minst en moderator som till och med startat en trad om hur man blir moderator innan han blev det.

Dessutom missforstod du lite grand. Jag menade alltsa inte att folk skickar PM dar de skriver "du ar bast, lat mig fa bli mod", utan att de helt enkelt haft kontakt med en eller flera moderatorer och byggt ett fortroende. I syfte att bli tillfragad eller inte.

Finns det inte en enda moderator som inte haft kontakt med nagon annan moderator innan de blev moderatorer?
Den enda kontakt (via PM) jag hade haft med moderatorer när jag blev tillfrågad var Ruskigbuss pga av min underbart fina (ja, RB jag är fortfarande förbannad ) trådstart i Laidback angående föreningen MMMMMM. Den tråden låstes och jag bråkade lite med RB om detta. För övrigt hade jag inte haft någon som helst kontakt med någon annan moderator.

Det hela är ganska enkelt. En moderator uppmärksammar en användare som verkat vettig (i bemärkelsen hyfsat skötsam och aktiv). Hon/han tar upp användaren i Outlaw som potentiell moderator. De andra får säga sitt. Sedan blir det ja eller nej. Om det blir ja tillfrågas den tilltänkta, och om denne svarar ja blir denne moderator. Inga konstigheter, inga konspirationer, ingen nepotism. Ledsen att göra dig besviken.
2009-06-29, 20:33
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Sen nar ar det polisens roll att plocka skrap pa gatan?

Givetvis ar det som du sager, men det ar en stor skillnad mellan att strava for ett fungerande debattklimat i sitt delforum och att leka paragraffryttare for att impa pa modsen.
Jag menar, som vanlig anvandare, sa skiter jag ju fullstandigt i om streamen som nagon lankar till bryter mot reglerna eller ej. Det vore ju onormalt om jag brydde mig om det. Daremot sa kan jag ju bli forbannad om nagon anvandare drar ner nivan genom att tramsa i de avdelningarna jag hanger i.

Dar har du skillnaden mellan rovslickeri och ett intresse for att saker och ting fungerar i forumen man besoker.

Det är kul att se hur bitter du tydligen är.
Har aldrig tanken slagit dig att det finns fler anledningar till att rapportera regelbrott vad gäller piratkort t ex än för att slicka röv på moddsen? En anledning skulle ju faktiskt kunna vara att Flashback har fått betala en enorm summa för att detta diskuterats tidigare på forumet, och att det kanske inte vore så jättelyckat för alla debattsugna medlemmar om det hände igen och onödiga resurser fick läggas på det.

Dessutom så står inte paragrafryttare aka wannabe mods speciellt högt i min bok när det gäller att rösta in nya moderatorer. Har aldrig ägnat mig åt varken paragrafrytteri eller rövslick på FB och ändå är jag moderator idag.
2009-06-29, 20:35
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Den enda kontakt (via PM) jag hade haft med moderatorer när jag blev tillfrågad var Ruskigbuss pga av min underbart fina (ja, RB jag är fortfarande förbannad ) trådstart i Laidback angående föreningen MMMMMM. Den tråden låstes och jag bråkade lite med RB om detta. För övrigt hade jag inte haft någon som helst kontakt med någon annan moderator.

Det hela är ganska enkelt. En moderator uppmärksammar en användare som verkat vettig (i bemärkelsen hyfsat skötsam och aktiv). Hon/han tar upp användaren i Outlaw som potentiell moderator. De andra får säga sitt. Sedan blir det ja eller nej. Om det blir ja tillfrågas den tilltänkta, och om denne svarar ja blir denne moderator. Inga konstigheter, inga konspirationer, ingen nepotism. Ledsen att göra dig besviken.

Nu skulle jag vilja ha smileyn som RP har velat ha i flera ar...
2009-06-29, 20:39
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Har du mens eller? Jag skrev ju tidigare att jag vet att det finns bra moderatorer och att de som kanner sig orattvist utpekade inte behover bemoda sig med att svara eftersom att jag inte talar om dem.

en medlem skriver att han tror att det finns moderatorer som slickat rov stackars, stackars mig nu maste jag ge honom svar pa tal

Eller ar det sa att du reagerar for att du kanner att du egentligen faktiskt slickat lite rov anda?

Jag kände mig inte orättvist utpekad, jag ifrågasatte ditt uttalande med ett exempel. Att jag reagerade alls på ditt inlägg var för att det var så felaktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Underbart kul att se att du alltid tar at dig nar allman kritik ges. Skont att se att du iaf har sjalvkritik.

For att svara pa din fraga: Ja du slickade rov for att bli moderator. Skrev faq:s om hur modsen skulle handla vid streamingdiskussioner(som inneholl en del felaktiga tolkningar) innan du sjalv blev mod etc. Nu ar du dar, grattis.

Du är så gullig.

När det gäller ditt gnäll på din tillsägelse börjar det bli lite väl enformigt, du kan väl hitta på något nytt eller helt enkelt hålla käft?
2009-06-29, 21:36
Medlem
Jag tycker det är kul helt enkelt.
I vanliga fall är det trist att städa, men här är det roligt. Man håller styrsel i trådarna och hjälper, folk som har lika frågor om forumet och reglerna. Jag är ganska snäll och hjälpsam, så det här passar mig.
2009-06-29, 22:03
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag har aldrig blivit tillfrågad, men även om jag blivit det så hade jag tackat nej.

Tackar man ja till att bli moderator så åläggs man ett ganska stort ansvar. Du förväntas finnas tillgänglig inom de delar av FB du är satt att moderera. Känns verkligen som ett rätt otacksamt arbete och jag avundas inte dem som tar på sig arbetsuppgiften.

Men om man ska svara på TS fråga så gissar jag att folk gärna blir moderatorer av två anledningar:

1. Ett forum är totalt undermodererat.
2. Folk gillar att ha makt.

Skäl ett är giltigt medan skäl två känns rätt fjortisaktigt.
2009-06-29, 22:06
Moderator
MondoBizarros avatar
Men jösses...när ni gaddar ihop er och letar fel, då gör ni verkligen ert bästa för att hitta dem, om de så finns eller inte?
Har inga fel någonsin begåtts i Outlaw? Knappast och varken jag eller någon annan har påstått det.
Min poäng är den att det finns en intention, en vilja att vi ska ha ett forum där även besvärliga jävlar som bara gnäller på ledningen får uttrycka sin åsikt och jag tycker det lyckas rätt bra.
Dessutom ÄR rättsäkerheten jävligt hög på FB, sen kan ni fantisera ihop vad ni vill.
Citat:
Nu tror jag inte att nagon mod far betalt, men du menar att du aldrig skulle saga upp dig fran ett jobb du ogillade for att du far lon?

Istället för ett jobb, kalla det ett förtroendeuppdrag som sköts på fritiden så hamnar du närmare verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Alla utom du förstod nog skämtet...
Och nej, jag förstod verkligen inte att det var ett skämt.
Det är nämligen ett av grundkraven för att bli mod: du måste vara en riktigt träig, humorlös jävel som aldrig tycker "fel" saker är roliga.
Fråga vilken ex-mod som helst, som kommit ur förtryckets bojor och kanske öppet vågar yttra sin åsikt.
2009-06-29, 22:49
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Men jösses...när ni gaddar ihop er och letar fel, då gör ni verkligen ert bästa för att hitta dem, om de så finns eller inte?
Har inga fel någonsin begåtts i Outlaw? Knappast och varken jag eller någon annan har påstått det.
Min poäng är den att det finns en intention, en vilja att vi ska ha ett forum där även besvärliga jävlar som bara gnäller på ledningen får uttrycka sin åsikt och jag tycker det lyckas rätt bra.
Dessutom ÄR rättsäkerheten jävligt hög på FB, sen kan ni fantisera ihop vad ni vill.

Istället för ett jobb, kalla det ett förtroendeuppdrag som sköts på fritiden så hamnar du närmare verkligheten.
Det är nämligen ett av grundkraven för att bli mod: du måste vara en riktigt träig, humorlös jävel som aldrig tycker "fel" saker är roliga.
Fråga vilken ex-mod som helst, som kommit ur förtryckets bojor och kanske öppet vågar yttra sin åsikt.

Oj... Det dar enda ordet i det sammanhanget sa nog mer om dig och din syn pa att vara FB-mod an du egentligen ville
2009-06-29, 23:09
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Aha! jag visste väl sanningen skulle krypa fram tillslut.. Det ger också en förklaring på varför det endast tillåts milt snuskiga limerickar och "kom ketchup så går vi"-skämt i humoravdelningen!
2009-06-29, 23:13
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Nä, flickor och töser, nu får det nog räcka för den här gången. Trådar flyttas inte till Laidback, och Laidbacktrådar hör inte hemma i Flashback så jag tar och låser nu. Vill ni diskutera vidare så starta en likadan tråd i rätt forum.

· KLICK ·

// Mod
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in