2009-06-27, 22:24
Medlem
A-Hs avatar
Är det så här på vårt fria och högt i taket FB att man inte kan få gå ifrån frågeställningen minsta lilla trots att ens inlägg berör vad själva ämnet handlar om. Ok nu ska det stramas åt i "tramsforumet" I&I det förstår jag vad jag inte kan förstå är att ett hyfsat seriöst inlägg tas bort enbart för att det inte svarar på TS fråga. är jag helt ute och cyklar här eller?

Edit: samtidigt kan vissa mods frångå ämnet helt utan att något händer jäv?
Senast redigerad av A-H 2009-06-27 kl. 22:26.
2009-06-28, 00:42
Medlem
orkarNs avatar
Har du en avvikande åsikt om vad som är OT så ta det med moderatorn som annonserar ut åtgärden. Det borde väl ändå ha framgått med all önskvärd tydlighet att det är så man gör?
2009-06-28, 00:54
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-H
?

Har du testat rapportera dessa inlägg har själv sätt moderatorer som har gått OT raporterat det problem löst.
2009-06-28, 01:58
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Har du testat rapportera dessa inlägg har själv sätt moderatorer som har gått OT raporterat det problem löst.

Jag menar On Topic.
2009-06-28, 01:59
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Har du en avvikande åsikt om vad som är OT så ta det med moderatorn som annonserar ut åtgärden. Det borde väl ändå ha framgått med all önskvärd tydlighet att det är så man gör?

Ja, det har jag men jag hade tydligen fel i sak. Det är just därför jag frågar.
2009-06-28, 19:39
Medlem
MajkenMajkens avatar
Citat:
Är det så här på vårt fria och högt i taket FB att man inte kan få gå ifrån frågeställningen minsta lilla trots att ens inlägg berör vad själva ämnet handlar om. Ok nu ska det stramas åt i "tramsforumet" I&I det förstår jag vad jag inte kan förstå är att ett hyfsat seriöst inlägg tas bort enbart för att det inte svarar på TS fråga. är jag helt ute och cyklar här eller?

Jag förstår precis vad du menar, som princip. I & I vet jag inget om.

Jag kan tycka precis som du, att bara man diskuterar seriöst så kan man, och det kan till och med vara bra, gå vid sidan av ämnet för att man associerar vidare, precis som i ett samtal. Det är utvecklande och roligt och kan vidga förståelse och en massa bra saker. Problemet med den här typen av diskussioner på forum som FB är väl att det blir så ohanterligt, om alla börjar associera och glida in på sidospår. Ja, du kan föreställa sig själv lite.

Det är så jag uppfattar det ganska hårda kravet på att hålla sig till ämnet. Och hur det kan vara nödvändigt just här där man önskar en viss nivå på diskussionerna.

Ibland ser man utbrutna diskussioner som fått egna trådar. Då har väl just detta uppstått, att det blivit något bra av sidodiskussionen. Vet dock inte om det finns någon princip bakom att göra så. I viss mån är det väl kontraproduktivt att acceptera att folk går OT. Men samtidigt finns det ju som sagt något positivt med sidospår. Jaja, bara en reflektion.
2009-06-28, 20:47
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ja, det har jag men jag hade tydligen fel i sak. Det är just därför jag frågar.

Jag förstår helt att I&I modsen inte tillåter OT till lika stor utsträckning som vissa andra forumdelar kan göra. Det är en hårdare bedömning i I&I och dom enda som är ansvariga för det är tramsarna som gjorde så att en hårdare bedömning behövdes.

Rent personligen så anser jag att OT kan vara ok ifall det också finns något som är on topic i inlägget.
Om inte så kan man ju starta en ny tråd med det ämnet man vill prata om.
2009-06-28, 21:23
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det är en hårdare bedömning i I&I och dom enda som är ansvariga för det är tramsarna som gjorde så att en hårdare bedömning behövdes.
Varför behövdes hårdare bedömning i I&I men inte i nån annan del av FB?

Är invandringsfrågan så mycket viktigare än allt annat som diskuteras på Flashback eller hävdar du att det inte finns tramsande muppar i övriga delforum?
2009-06-28, 21:34
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond

Är invandringsfrågan så mycket viktigare än allt annat som diskuteras på Flashback eller hävdar du att det inte finns tramsande muppar i övriga delforum?
Det handlade snarare om en uppstramning för att komma upp i nivå med övriga forumet. Detta har skett och sker genom att vi har sänkt toleransen och lägger OT-ribban lite högre än resten av forumet för ett tag. Det här diskteras dock redan i andra trådar.
A-H, vill du att jag ska ge min åsikt på vad det nu är som har skett så är du välkommen att skicka PM.
2009-06-28, 21:37
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond

orkarN gav ett bra svar.
2009-06-28, 21:37
Medlem
Ett Hunds avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=567547

Tråd låst.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem