2009-06-27, 10:17
Medlem
expanders avatar
Här är en mycket bra liten 10minuters dokumentär om anledningen till varför några säder i Holland väljer att stänga sina coffeeshops. Lite oväntat så är borgmästarna som valt att stänga sina städers coffeeshops inte alls emot cannabis och coffeeshops. Det är drogturismen från Belgien (25 000 turister i veckan), som dessa städer gränsar till, som skapar ett problem. Inte drogerna i sig.

http://vimeo.com/2806252?pg=embed&sec=&hd=1

Så nu får anticannabis folket det svårt att argumentera för stängandet av coffeeshops som en signal för att Holland vill ändra sin drogpolitik. Det är uppenbarligen inte alls vad det handlar om.
Citera
2009-06-27, 18:24
Medlem
Grottgretas avatar
Sen om Coffeeshopsen stängs ner så är det ju faktiskt många andra som förlorar på det, som de berättade i videon. Jag tyckte ägaren till The Grass Company hade ganska vettiga argument.
Varför kan inte belgarna ta efter sitt grannland och införa Harm Reduction? Vad är det som tar emot så mycket för dom?

För övrigt en bra och informativ video *tummen upp*
Citera
2009-06-27, 19:24
Medlem
Kanske någon fattar att folk vill röka brass lagligt då Näe... skulle inte tro det
Citera
2009-06-27, 20:48
Medlem
Lilabanans avatar
Min största fundering är varför Holland inte totallegaliserar som borgmästaren tillsammans med andra politiker ville? Känns lite halvkorkat att fortsätta på modellen de har nu. Det är fortfarande den organiserade brottsligheten som sköter försäljningen till coffeshopsen. Eller har jag fel?
Citera
2009-06-27, 21:29
Medlem
vad kallas dem som har som jobb att transportera större mängder cb ?
har för mig att dem kallas något speciellt
Citera
2009-06-27, 23:12
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrönKnekt
vad kallas dem som har som jobb att transportera större mängder cb ?
har för mig att dem kallas något speciellt

Har för mig att de kallas för "couriers".
Citera
2009-06-27, 23:21
Medlem
flezks avatar
Intressant dokumentär, vilket vackert land det verkar vara.
Citera
2009-06-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Har för mig att de kallas för "couriers".

ja dem är ju kurirer men har för mig att dem kallas något speciellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in