2014-10-23, 21:16
Medlem
Schizofrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Nya låten Drown är för övrigt det sämsta jag hört på flera år.

tycker den är riktigt go, dock jävligt drygt med hissmusiken i videon, då singeln inte släppts på spotify än.
Citera
2014-11-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenia
tycker den är riktigt go, dock jävligt drygt med hissmusiken i videon, då singeln inte släppts på spotify än.

Den är ute på spotify nu!

Sjukt bra låt men på ett helt annat sätt än från deras andra 2 senaste album. Viktigt att band utvecklas och inte bara håller sig på samma spår
Citera
2015-08-08, 13:48
Medlem
JokkMokks avatar
Nya låten "Throne" https://www.youtube.com/watch?v=Ow_qI_F2ZJI

Det har ju hänt en del sedan Chelsea Smile och de andra låtarna. De är ju sedermera drogfria och väljer att göra lite "snällare" musik men jag gillar det skarpt!
Citera
2015-11-10, 04:24
Medlem
Crinds avatar
BMTH har mognat så extremt mycket sista åren, och det hörs verkligen i dom två senaste skivorna. Gillade äldre låtar som "Chelsea smile", men det dom producerar nu är ljusår bättre. Kan dock tänka mig att många av deras äldre lyssnare har svårt för deras nya spår.

"Avalanche" från senaste skivan är ruskigt catchig. https://www.youtube.com/watch?v=E5hpHRKUvWM
Citera
2015-11-11, 11:41
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
BMTH har mognat så extremt mycket sista åren, och det hörs verkligen i dom två senaste skivorna. Gillade äldre låtar som "Chelsea smile", men det dom producerar nu är ljusår bättre. Kan dock tänka mig att många av deras äldre lyssnare har svårt för deras nya spår.

"Avalanche" från senaste skivan är ruskigt catchig. https://www.youtube.com/watch?v=E5hpHRKUvWM

De har sålt ut sig ordentligt, mer och mer efter varje album.. Men visst är deras senare grejer bra också, senaste albumet får jag ge ett par chanser till innan jag kan komma med något ordentligt omdöme!
Citera
2015-11-11, 20:53
Medlem
Crinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
De har sålt ut sig ordentligt, mer och mer efter varje album.. Men visst är deras senare grejer bra också, senaste albumet får jag ge ett par chanser till innan jag kan komma med något ordentligt omdöme!

Sempiternal är en bättre skiva, den vann dom väl en del priser med. Senaste skivan tycker jag är rätt bra, finns en del låtar som låter riktigt bra. "Throne", "Follow you" etc. Men för deras äldre fans som gillar hårdare och skrikigare musik så lär detta va en besvikelse. Men det är väldigt bra producerat tycker jag, och jag gillar den nya stilen mer än den äldre. Catchig musik och Oli sitter ju på en väldigt bra röst.
Citera
2015-11-16, 08:54
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Sempiternal är en bättre skiva, den vann dom väl en del priser med. Senaste skivan tycker jag är rätt bra, finns en del låtar som låter riktigt bra. "Throne", "Follow you" etc. Men för deras äldre fans som gillar hårdare och skrikigare musik så lär detta va en besvikelse. Men det är väldigt bra producerat tycker jag, och jag gillar den nya stilen mer än den äldre. Catchig musik och Oli sitter ju på en väldigt bra röst.

Hur låter den live då? Kanske inte är något större fel på den, har inte riktigt koll faktiskt.
Citera
2015-12-08, 20:53
Medlem
Crinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Hur låter den live då? Kanske inte är något större fel på den, har inte riktigt koll faktiskt.

Ingen aning, men folk skriver på YT etc, att det låter bra live. Bättre än förut tydligen, men jag vet inte riktigt faktiskt.
Citera
2021-07-23, 02:04
Medlem
realvikings avatar
Riktigt bra metalband som vågar testa nytt och inte håller sig i samma linje. De har utvecklats otroligt mycket sedan låtar som Chelsea smile och tell slater not to wash his dick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in