Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-26, 21:23
Medlem
binics avatar
skulle behöva ett automatiserat inloggningsprogram som loggar in datorn till bredbandet när jag startar datorn eller när ingen anslutning finns. har bahnhof nu och måste ange kontoinfo på en specifik webbadress varje gång datorn varit avstängd. när ja startar om fungerar det dock.

comhem och säkert fler leverantörer har program för detta. så finns det något annat program där ute som jag kan använda?
Citera
2009-06-26, 23:05
Medlem
-ELF-s avatar
Det där låter konstigt.
Till en bredbandsuppkoppling behöver man inte namn och lösenord för att komma ut på internet.
Eller är det någon special som Banhof har?

sry för att jag inte har något svar...
Citera
2009-06-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Det där låter konstigt.
Till en bredbandsuppkoppling behöver man inte namn och lösenord för att komma ut på internet.
Eller är det någon special som Banhof har?

sry för att jag inte har något svar...

Tyvärr har vissa leverantörer det så på olika ställen. Jäkligt störande måste det vara! Tyvärr har jag dock ingen hjälp på problemet.
Citera
2009-06-26, 23:51
Medlem
-ELF-s avatar
Om du inte vill ha det så kan du ju alltid ringa och fråga om de kan ta bort det.
Citera
2009-06-27, 13:25
Medlem
Det låter lite skumt det här med inloggningen, normalt sett så brukar man ju få mata in lite uppgifter i modemet om ISP:n vill ha det. Men när man gjort det första gången så ska det rulla på :S

verkar riktigt skumt.

Vad har du för modem och sådant då?
Citera
2009-06-27, 14:19
Medlem
jastors avatar
Det var mer vanligt förr att man var tvungen att logga in på en sida innan man fick komma ut på internet, jag trodde alla ISPs hade lagt av med det.

http://iclogin.sourceforge.net/ kan du prova, har fungerat för bekanta förut.
Citera
2009-06-27, 22:04
Medlem
binics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejntan
Det låter lite skumt det här med inloggningen, normalt sett så brukar man ju få mata in lite uppgifter i modemet om ISP:n vill ha det. Men när man gjort det första gången så ska det rulla på :S

verkar riktigt skumt.

Vad har du för modem och sådant då?

om jag ansluter via router så matar jag in dessa uppgifter i den och sedan behöver jag inte logga in mer. men har endast en dator och via statsnätet så behöver ingen router.

iclogin fungerar tyvärr inte. tack ändå
Citera
2009-06-28, 03:13
Medlem
Använde den här för några år sen när comhem hade inloggning på sitt bredband, vet inte hur det är nu dock..

http://www.lfdomain.com/prgConnectionKeeperWin.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in