2009-06-26, 04:04
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Hej, jag undrar om apotekarna ser när man senast hämtade ut sina mediciner på apoteket. Sen undrar jag om läkaren kan se att man använt receptet alla gånger man kunde?
Citera
2009-06-26, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Hej, jag undrar om apotekarna ser när man senast hämtade ut sina mediciner på apoteket. Sen undrar jag om läkaren kan se att man använt receptet alla gånger man kunde?

JAPP, de ser ALLT.......
Citera
2009-06-26, 04:09
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braindrain
JAPP, de ser ALLT.......
Okej, då får jag väll ha tålamod och vänta
Citera
2009-06-26, 05:47
Medlem
Psykotons avatar
Apotekspersonalen kan se allt, men har tystnadsplikt. Din läkare kan inte se någonting i apotekets register, om du inte skrivit på en fullmakt åt honom.

Du kan vara lugn !!!
Citera
2009-06-26, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Apotekspersonalen kan se allt, men har tystnadsplikt. Din läkare kan inte se någonting i apotekets register, om du inte skrivit på en fullmakt åt honom.

Du kan vara lugn !!!

Men läkaren kan se alla recept han skrivit ut. Ska man blåsa läkarna måste man byta ofta..
Citera
2009-06-26, 07:58
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton

Du kan vara lugn !!!

men du apotekare kan ringa upp läkare och derssutom anmäler de läkare till socialstyrelsen eller likn när saker o ting inte verkar stämma tex uppenbara knarkdoktorer.

Om någon lämnar in ett förfalskat recept lär de anmäler dem det och den sk tystnadsplikten gäller brott som kan ge fängelse i två år vilket inte ett fejkat tram recept borde generera i straff . Mao låter det motsägelsefullt
Citera
2009-06-26, 23:32
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braindrain
Men läkaren kan se alla recept han skrivit ut. Ska man blåsa läkarna måste man byta ofta..
Jag blåser ingen läkare, Har benso på recept och använder det bara i syfte att lindra mina panikångestattacker. Men nu är det så att jag får aggresions problem av stesolid, Skall därför byta till någon annan benso. Men vill hinna ta ut mina sista burkar då de är jättebra att lindra ångestattackerna med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in