Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-26, 02:52
Medlem
Dissectors avatar
Som rubriken säger. Jag behöver döpa om en ".exe-fil". Filen är ".exe" från början men någon har av misstag döpt den till bara ".e" vilket gör att den inte fungerar. När jag försöker döpa om den säger XP bara att det inte går för att det är en read-onlyfil.

Så jag vädjar efter hjälp. Går det på något sätt att tvinga XP att acceptera det jag vill göra?

Edit: Jag har försökt att gå in i properties på filen och ta bort "read-only" men det fungerar inte heller.
Senast redigerad av Dissector 2009-06-26 kl. 02:56.
Citera
2009-06-26, 02:58
Medlem
st0ckiss avatar
Prova att starta datorn i Felsäkert läge och byt namn på filen.
Citera
2009-06-26, 03:01
Medlem
Dissectors avatar
Jag måste lägga till också att filen ligger på en .iso-fil som är mountad i daemon tools.
Citera
2009-06-26, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissector
Jag måste lägga till också att filen ligger på en .iso-fil som är mountad i daemon tools.
DeamonTools vsar dig bara en bild av innehållet på en *.ISO.

Du ka"inte" byta namn på filen i de läget.

Du kan däremot kopiera innehållet du ser, till en annan mapp, och i den mappen döpa om filen. Sedan beroende på kan du måsta skapa en ny container, tex med UltraIso eller likn.
Citera
2009-06-26, 06:16
Medlem
CronoSs avatar
Går det inte stänga av skrivskyddet ett tag då? Egenskaper.
Citera
2009-06-26, 07:31
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
Går det inte stänga av skrivskyddet ett tag då? Egenskaper.
Nej. Det fungerar inte så. Han behöver kopiera allt som ligger i ISO-filen för att få skrivrättigheter.
Citera
2009-06-26, 10:12
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissector

Smartskalle! Klart som fan du inte kan byta namn på en skiva sådär! Ska du byta namn på EN Fil på skivan, måste du kompilera om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in