2009-06-26, 01:09
Bannlyst
Ja, som topic lyder så mutas allt ljud förutom ljudet i just world of warcraft när jag startar spelet.
har sökt och hittat trådar på nätet där andra har liknande problem men har inte hittat någon lösning på det.

kör med ett SB audigy 2 ZS kort i datorn
SP 3

"problemet" löser sig så fort jag stänger ner world of warcraft men återfinner sig så klart så fort jag startar det igen.

har nyligen formaterat och installerat om datorn så jag har de senaste drivrutinerna till alla komponenter.

vore otroligt tacksam ifall någon kom med förslag på hur detta kan lösas!
vill mycket hellre kunna kommunicera med kompisar på vent eller lyssna på musik när jag spelar wow!
Citera
2009-06-26, 01:27
Medlem
BiffenEks avatar
Om du inte är Audiofil så avaktiverar du ditt PCI ljudkort och kör den integrerade under tiden du spelar wow.
Citera
2009-06-26, 01:30
Medlem
Mäzters avatar
Eller tar du och gör så att du går in i dina ljudinställningar på World of Warcraft och klickar i en liten ruta där det står "Enable sound in background".
Citera
2009-06-26, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenEk
Om du inte är Audiofil så avaktiverar du ditt PCI ljudkort och kör den integrerade under tiden du spelar wow.

jag är nog ganska inställd på att använda mitt SB kort då mitt integrerade inte stöder 5.1 lika väl som mitt SB kort gör.
och jag önskar nog helst att fixa problemet så jag slipper köra med tillfälliga lösningar tills nästa gång jag formaterar om datorn eller dylikt.
Citera
2009-06-26, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mäzter
Eller tar du och gör så att du går in i dina ljudinställningar på World of Warcraft och klickar i en liten ruta där det står "Enable sound in background".

det har jag försökt med ett flertal gånger.
pillrat och ändrat alla möjliga options i wow utan framgång
Citera
2009-06-26, 02:05
Medlem
BiffenEks avatar
Du skrev att du har du nyaste drivisarna till SB...har du testat att ladda in gamla?
Får du bakgrundsljud i andra spel/program?
Citera
2009-06-26, 02:10
Bannlyst
Citat:
Du skrev att du har du nyaste drivisarna till SB...har du testat att ladda in gamla?
Får du bakgrundsljud i andra spel/program?

japp, är endast i wow som det kör ihop sig.
och jag har testat med äldre drivrutiner.
Citera
2009-06-26, 02:16
Medlem
BiffenEks avatar
Hm...hm...hmmmmm
Ominstallation av wow tar 13 svåra år har jag för mig...
Testa o kör repair.
Citera
2009-06-26, 02:19
Bannlyst
Citat:
Hm...hm...hmmmmm
Ominstallation av wow tar 13 svåra år har jag för mig...
Testa o kör repair.

får göra det, annars är det desvärre en ominstallation jag har att se fram emot.
får sköta det imorgon, nu blir det bingen!

tack för hjälpen än så länge!
Citera
2009-06-26, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juckjuck
får göra det, annars är det desvärre en ominstallation jag har att se fram emot.
får sköta det imorgon, nu blir det bingen!

tack för hjälpen än så länge!

Testa CTRL+S, de skall tydligen vara "mute" i WOW. Annars skall man kunna ställa ljudet på "default" och prova.
Citera
2009-06-26, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Testa CTRL+S, de skall tydligen vara "mute" i WOW. Annars skall man kunna ställa ljudet på "default" och prova.

jo hittade också den "simpla" lösningen på wow forumet.
CTRL+S fungerar dock inte och default fungerar inte heller
Citera
2009-06-26, 10:54
Medlem
Caratacuss avatar
Om detta vore facebook hade jag genast klickat på "gilla". Allt som stör wow är bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in