2003-11-22, 12:07
Citat:
Ja, men själva nyfikenheten fanns redan från början. Det fungerar inte att "lära" sig att bli pedofil. Genom att sitta och glo på barnporr dagarna i ända. Antingen är man det ifrån början eller så är man det inte.
Ursprungligen postat av Lady Celine
Nej jag tror inte att man blir pedofil direkt efter man tittat barnporr. Det tar förmodligen tid innan man går för långt men om du läser en gång till, enligt honom så är han nyfiken från början och fortsätta med det sen är man fast.. Hur och varför blev man fast det vet jag inte.
Men nog inser jag att du har lite rätt i vad du säger. Om en alkoholist ständigt utsätts för närhet till sin kära dryck, visst är det lättare att han faller tillbaka i sin gamla vana. Samma sak gäller antagligen för en inaktiv pedofil, om han uttsätts för, och kan få tag i utan någon svårighet sina kära bilder/filmer så är det ju större chans att han faller dit.
Men det där med att man är nyfiken i början och att man sedan fortsätter och sedan blir fast, det köper jag inte. I alla fall inte att det skulle gälla generellt för alla pedofiler, det tyder på svag karaktär.
Citat:
Naturligtvis ska man rapportera det. Men som jag fattade det så upptäckte han det inte av en olycka. Han skulle hålla information åt den här personen. Men då börjar han istället att rota igenom den.
Ursprungligen postat av Lady Celine
Vad menar du? Om man upptäcker att någon har barnporr på datorn så ska man självklart anmäla det till polisen.