2009-06-25, 16:47
Awaiting Email Confirmation
JanusPlagues avatar
Men så möts man av

"Det kostar:
1 månad 45,00 kr
12 månader 430,00 kr"

Det står även att det inte är någon bindningstid. Jag vet inte, har jag missat något? Eller är det helt enkelt "falsk marknadsföring"?
Citera
2009-06-25, 16:53
Medlem
LiLWizs avatar
Med abonnemang menas att du inte prenumererar på en tjänst. Du betalar antingen för 1 månad i taget eller för 12 månader direkt.

Abonnemang till te.x mobilen betalas ju på faktura och i efterhand. Det här betalar du i förväg och slipper därför faktura och kanske även att bifoga personuppgifter.
Citera
2009-06-25, 16:56
JanusPlagues avatar
Jovisst, men när man läser annonsen till höger så känns "ANVÄND TJÄNSTEN HUR MYCKET DU VILL OCH NÄR DU VILL" i kombination med de tidigare meningarna som jag skrev i första inlägget, som att det vore en gratis tjänst. Ja, det är väl hur man tolkar det och visst, jag kanske petar lite ord här, det kan jag hålla med om, men jag blev glad när jag såg den och trodde tjänsten blivit gratis så jag kunde prova den
Citera
2009-06-25, 17:06
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanusPlague
Jovisst, men när man läser annonsen till höger så känns "ANVÄND TJÄNSTEN HUR MYCKET DU VILL OCH NÄR DU VILL" i kombination med de tidigare meningarna som jag skrev i första inlägget, som att det vore en gratis tjänst. Ja, det är väl hur man tolkar det och visst, jag kanske petar lite ord här, det kan jag hålla med om, men jag blev glad när jag såg den och trodde tjänsten blivit gratis så jag kunde prova den

Har du inte 45 kronor?
Citera
2009-06-25, 17:22
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanusPlague
Men så möts man av

"Det kostar:
1 månad 45,00 kr
12 månader 430,00 kr"

Det står även att det inte är någon bindningstid. Jag vet inte, har jag missat något? Eller är det helt enkelt "falsk marknadsföring"?

Du snackar inte om https://www.flashback.name/ eller?
Det är en VPN tjänst.
https://www.flashback.name/faq/about/
Citera
2009-06-25, 17:26
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Du snackar inte om https://www.flashback.name/ eller?
Det är en VPN tjänst.
https://www.flashback.name/faq/about/

Den heter Flashback Internet, åtminstone enligt reklambannern.

För övrigt så undrar jag vad de där 45 kronorna är om inte abbonemangskostnad? Vad exakt är det man får för de där 45 kronorna om inte ett abbonemang på en månad?
Citera
2009-06-25, 17:30
Medlem
Vrövhåls avatar
Det är en smula vilseledande då bannern verkar handla om den uppringda internetanslutning som Flashback iaf tidigare har erbjudit, vet inte om den fortfarande existerar?
Bannern leder dock till Flashbacks VPN-tjänst, vilket alltså inte är ett inernetabonnemang utan enbart en anonymitetstjänst.
Citera
2009-06-25, 17:31
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Det är en smula vilseledande då bannern verkar handla om den uppringda internetanslutning som Flashback iaf tidigare har erbjudit, vet inte om den fortfarande existerar?
Bannern leder dock till Flashbacks VPN-tjänst, vilket alltså inte är ett inernetabonnemang utan enbart en anonymitetstjänst.

Så är det nog, ja.
Citera
2009-06-25, 17:31
Medlem
LiLWizs avatar
Ni måste förstå vad ett abonnemang är.

Abonnemang
Citat:
Abonnemang är en intäktsmodell, där kund och leverantör ingår ett avtal om att köpa en regelbundet nyutkommande vara eller tjänst för en viss tid eller tillsvidare. Det kan vara till exempel ett avtal att ringa med en mobiloperatör, se på betaltv via kabel eller satellit.

Att handla en tjänst man betalar innan man kan börja nyttja tjänsten är ett helt vanligt köp.
Citera
2009-06-25, 17:34
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Ni måste förstå vad ett abonnemang är.

Abonnemang

Att handla en tjänst man betalar innan man kan börja nyttja tjänsten är ett helt vanligt köp.

Det finns inget som säger att man måste betala i efterhand, ditt citat säger ju klart och tydligt att det handlar om att man köper en vara eller tjänst under en viss tid eller tills vidare. En tidningsprenumeration är ett abbonemang och betalas normalt sett i förskott.

Edit: Ser för övrigt att jag lyckats stava fel varje gång jag skrivit ordet abonnemang.
Citera
2009-06-25, 17:36
JanusPlagues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Har du inte 45 kronor?

Jodå, men 45;- är inte gratis. Och som sagt, jag blev mest fundersam och fine, det är inte ett abonnemang, men det känns ändå som att man abonnerar på tjänsten i antingen en månad för 45;- eller i 12 för 470;- eller vad det var, så fort man slutar betala så fungerar ju faktiskt inte tjänsten.
Citera
2009-06-25, 17:42
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål

Jag är inte säker på om PSTN anslutningen finns kvar, skulle knappast tro det då det inte finns speciellt många som använder uppringda uppkopplingar länge.
Dock var den som fanns gratis och det enda du betalade var minutkostnaden för telefonin.

Antagligen så är inte bannern omgjord, jag tar upp det i outlaw.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in