Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-25, 10:05
Medlem
Jag har ett problem med Windows XP. När jag tömmer papperskorgen så frigörs inget minne. Enligt min dator har jag under 1 mb kvar på hårddisken trots att jag tagit bort åtskilliga gb de senaste dagarna... Vad beror detta på, och vad gör man åt det?
Citera
2009-06-25, 10:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skikt
Jag har ett problem med Windows XP. När jag tömmer papperskorgen så frigörs inget minne. Enligt min dator har jag under 1 mb kvar på hårddisken trots att jag tagit bort åtskilliga gb de senaste dagarna... Vad beror detta på, och vad gör man åt det?

Pysslar du mycket med nedladdning av torrenter?

I vilket fall som helst kanske du kan ha glädje av.

wisecleaner och Ccleaner är två bra program som rensar upp på hårddiskar och i register
Citera
2009-06-25, 10:28
Medlem
cannaBes avatar
Egentligen gillar jag inte att använda program för att göra såpass enkla saker som man egentligen kan lösa själv. Men just för att hitta stora mappar och filer på datorn så finns det ett litet program som funkar jävligt bra och som sparar tid.

WinDirStat

"For all flavors of Windows: WinDirStat 1.1.2 Setup (Ansi & Unicode) (~630 kiB)" <-- den ska du ha.
Citera
2009-06-25, 11:40
Medlem
Zw0lt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skikt
Använd Shift + Delete i fortsättningen
Citera
2009-06-25, 11:54
Medlem
Med hjälp av WinDirStat så hittade jag filerna och det visade sig att de ligger under en mapp som heter System Rollback Data. Kan man stänga av det programmet så att det inte sparar sådant jag inte vill ha?
Citera
2009-06-25, 12:52
Medlem
hasenfrasens avatar
Gå in på Start -> Tillbehör -> Systemverktyg -> DiskRensning och välj fliken Alternativ(more options) -> Systemåterställning > Rensning...

Ett annat alternativ är att helt och hållet avaktivera Systemåterställningen. Det är där virus lägger sig först av allt efter att ha infekterat \windows\system32. Jag har aldrig lyckats "laga" en dator mha Systemåterställningen. Ungefär som med Windows brandvägg (eller vilken brandvägg som helst), det är bara en skenbar säkerhet. Antivirus däremot kan vara befogat att använda sig av - efter att ha installerat alla tillgängliga uppdateringar.
Citera
2009-06-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Gå in på Start -> Tillbehör -> Systemverktyg -> DiskRensning och välj fliken Alternativ(more options) -> Systemåterställning > Rensning...

Ett annat alternativ är att helt och hållet avaktivera Systemåterställningen. Det är där virus lägger sig först av allt efter att ha infekterat \windows\system32. Jag har aldrig lyckats "laga" en dator mha Systemåterställningen. Ungefär som med Windows brandvägg (eller vilken brandvägg som helst), det är bara en skenbar säkerhet. Antivirus däremot kan vara befogat att använda sig av - efter att ha installerat alla tillgängliga uppdateringar.

Ok, jag valde att ta bort programmet helt och hållet.

Tack alla för er hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in