Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-05, 22:13
  #15085
Medlem
Funkar de äldre verisionen olika?
Citera
2024-02-14, 16:37
  #15086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milkshake
Hade det varit bättre grafik hade jag säkert också spelat, som aldrig spelar nåt öht. Varför suger grafiken??? Skittråkigt.

Subjektivt, men stilen på Minecraft är ju lite ”retro”. Om det är den primitiva ljusmotorn du klagar på finns det ju mods som löser detta. Så kallade Shaders. Smaken är som baken men tycker själv att grafiken är förbannat charmig.
Citera
2024-02-14, 16:42
  #15087
Medlem
fellowvessels avatar
Lite konstigt att de har en Java version på det här oförtjänt populära skit"appen" Java floppade och ger virus precis som Flash som lades ner trots miljardär med användare då kan de väl lägga ner java också.
Citera
2024-02-28, 03:12
  #15088
Medlem
Okok, jag får skylla mig själv. Har börjat läsa på lite om "white list"..

En "ddd[/185.248.85.25:53052]" loggade precis in och "raidade" min server.

Hur hämnas jag...?
Citera
2024-03-21, 19:31
  #15089
Medlem
Min son vill spela med sin vän (pc och xbox) men får "outdated client" när han försöker joina. Spelar på windows edition. Senaste verkar vara 1.20.70/71 och min son har 1.20.62 om man kollar klientdatan när han går in i Minecraft Windows Edition, så inte konstigt. Problemet är ju att där inte finns en knapp för att uppdatera klienten. Går ej uppdatera i microsoft store heller för det är senaste installerad....

Tips på hur fan man uppdaterar detta fantastiska spel?

Tacka gud för hur det var förr när man tryckte på en lättillgänglig knapp som hette "update" sen var det klart.
Citera
2024-04-01, 20:30
  #15090
Medlem
Hur spelar man online? Mina barn har köpt spelet till sina datorer, Java och Bedrock men hur spelar de online? Kostar det extra pengar? Sjukt svårt att läsa sig till.
Citera
2024-04-02, 18:21
  #15091
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hur spelar man online? Mina barn har köpt spelet till sina datorer, Java och Bedrock men hur spelar de online? Kostar det extra pengar? Sjukt svårt att läsa sig till.
Vill dom spela tillsammans eller på servrar med andra spelare? På Java är det bara trycka på Multiplayer (osäker vad det står på svenska) och lägga till servrar. Som exempel kan du lägga till mc.hypixel.net för ett ansluta och spela på Hypixel som är den mest populära servern just nu.
Citera
2024-04-03, 10:05
  #15092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Vill dom spela tillsammans eller på servrar med andra spelare? På Java är det bara trycka på Multiplayer (osäker vad det står på svenska) och lägga till servrar. Som exempel kan du lägga till mc.hypixel.net för ett ansluta och spela på Hypixel som är den mest populära servern just nu.


Multiplayerknappen är inte klickbar
Citera
2024-04-03, 10:52
  #15093
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Multiplayerknappen är inte klickbar
Det var nytt för mig! Kan detta vara till hjälp? https://www.minecraft.net/en-us/article/minecraft-multiplayer-server-safety#:~:text=%E2%80%9CJOIN%20MULTIPLAYER%20GAMES %E2%80%9D%20SETTINGS, setting%20is%20set%20to%20'Allow.

Citat:
If you have your settings set to block joining multiplayer games, you can’t join any multiplayer games in Minecraft, including shared local worlds, Realms or servers. To enable multiplayer in Minecraft, make sure this setting is set to ‘Allow.’

Du kan alltså behöva gå in på inställningarna för kontot och slå på multiplayer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback