2024-12-18, 23:05
Medlem
r det ngot konstigt som har hnt med Minecraft p senaste tiden?

Jag kpte Minecraft r 2012 och hittar inte det nr jag loggar in. Den vill att jag kr demo eller kper..

Sist s krde jag kanske r 2019.
Citera
2024-12-19, 07:50
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swutch
r det ngot konstigt som har hnt med Minecraft p senaste tiden?

Jag kpte Minecraft r 2012 och hittar inte det nr jag loggar in. Den vill att jag kr demo eller kper..

Sist s krde jag kanske r 2019.
Fr ngra r sedan s migrerades alla Mojang-konton till Microsoft-konton. Detta behvdes gras manuellt av garen av kontot och man hade flera r p sig att gra det. Den slutgiltiga deadlinen var september 2023. Efter det s gr det inte att migrera Mojang-konton lngre, och det gr inte att spela med ett.

Det verkar som att det r krt, men du skulle kunna alltid kunna testa att kontakta support och se om de kan migrera det t dig om du kan bevisa att du har kpt och ger kontot. https://help.minecraft.net/hc/en-us/...19615552270221
Citera
2025-02-09, 20:33
Minecraft har slt 300 miljoner exemplar, vilket hade inneburit att 3,75 % av jordens befolkning ger Minecraft, om inte en del kpt spelet flera gnger p olika plattformar. Det borde nd vara minst 3 % av alla mnniskor p jorden som ger Minecraft. Det vore intressant att se om 10-15 r ifall denna procentsats kat eller minskat i takt med att vrldens befolkning kar.
Citera
2025-03-14, 14:54
Medlem
TheRockerss avatar
Jag spelar Minecraft ihop med min bror i hans Minecraft vrld. Det dumma r att jag kan inte logga in i hans vrld svida inte han invitar mig. Finns det ngot stt som jag kan lgga till hans vrld p mitt konto och logga in utan att han behver vara online?
Det kanske br nmnas att vi spelar p PS5
Citera
2025-03-14, 15:29
Medlem
Minecraft r underhllande att spela p LAN, sitta o kra survival-mode och dricka en kall (varfri dryck) med kompisar
Citera
2025-03-14, 16:54
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Jag spelar Minecraft ihop med min bror i hans Minecraft vrld. Det dumma r att jag kan inte logga in i hans vrld svida inte han invitar mig. Finns det ngot stt som jag kan lgga till hans vrld p mitt konto och logga in utan att han behver vara online?
En vrld finns bara p en enhet, men det ni skulle kunna gra r att skapa en realm och ladda upp vrlden dr, d kan ni bda oberoende av varandra spela p samma vrld ensamma eller tillsammans. En realm kostar typ 50kr i mnden att hyra.
Citera
2025-03-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Microsoft sljer realms fr ca 100 kr/mnaden. D kan bda hoppas in o spela utan problem
Citera
2025-03-15, 06:35
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
En vrld finns bara p en enhet, men det ni skulle kunna gra r att skapa en realm och ladda upp vrlden dr, d kan ni bda oberoende av varandra spela p samma vrld ensamma eller tillsammans. En realm kostar typ 50kr i mnden att hyra.

Citat:
Ursprungligen postat av Backa70
Microsoft sljer realms fr ca 100 kr/mnaden. D kan bda hoppas in o spela utan problem

Tack s mycket fr svaren! 🙂
Citera
2025-04-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Fr ngra r sedan s migrerades alla Mojang-konton till Microsoft-konton. Detta behvdes gras manuellt av garen av kontot och man hade flera r p sig att gra det. Den slutgiltiga deadlinen var september 2023. Efter det s gr det inte att migrera Mojang-konton lngre, och det gr inte att spela med ett.

Det verkar som att det r krt, men du skulle kunna alltid kunna testa att kontakta support och se om de kan migrera det t dig om du kan bevisa att du har kpt och ger kontot. https://help.minecraft.net/hc/en-us/...19615552270221
Jo, mrkte det sen. Har rotat bland mina mail eftert. Det r konstigt nd att dom gr s.

Tack, mjligt att jag frsker kontakta support.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in