2009-06-25, 01:30
Medlem
sampalitos avatar
Låter sjukt, men jag läste för ett tag sen en artikel om att han va i djup depression osv. Idag ringer min polare och säger att Martin Holm - Kickboxaren, har tagit sitt liv, genom att hänga sig, tydligen mitt ute på gården i ett bostadsområde i Täby. Någon som hört något mer? Detta hände alltså nu idag kring 17-18.

Hittade denna nu;

"Obekräftade källor uppger att Martin Holm, en av Sveriges bästa K-1 fighters och thaiboxare, har avlidit. Våra tankar går till hans vänner och familj." http://www.nockowt.com/2009/06/25/martin-holm-avliden/

Verkar vara sant, fyfan han var en helt strålande fighter, 33 år gammal blev han, R.I.P
Senast redigerad av sampalito 2009-06-25 kl. 01:35.
Citera
2009-06-25, 02:07
Medlem
R.I.P. Martin.

http://www.youtube.com/watch?v=4wzZHEoVewk
Citera
2009-06-25, 02:36
Bannlyst
jävla pucko som hänger sig helt öppet. antar att det bor småbarnsfamiljer i täby. kan inte inte vara kul för ett barn att få se en man hänga från ett träd or whatever när det enda man vill göra är att klättra i träd.

men sen så kan man ju försöka att sätta sig in i hans sits, jag tror inte man tänker på sånt när man vill bort från allt och bara dö. tragiskt att människor väljer just den utvägen.
Citera
2009-06-25, 03:18
Medlem
alcatrazs avatar
Ja han har väl inte mått allt för bra så det kom kanske inte så oväntat. Det var ju bl.a den historien med kronprinsessan Viktoria där han försökte rama Stockholms slott med sin bil eller vad det var.

Vilket fall som helst så är det tragiskt, får en att tänka på en annan stor kämpe, Mikael Ljungberg, som avslutade sitt liv på samma sätt. Båda framstående kampsportare och båda led av djupa depressioner.
Citera
2009-06-25, 08:30
Medlem
The_Insanes avatar
Tråkigt att detta hände men skapligt dåligt "avslut" att hänga sig mitt i ett bostadsområde, som ett försök att ropa på hjälp....
Citera
2009-06-25, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Och vem fan är Martin Holm?

En av sveriges absolut bästa kampsportare genom tiderna. Världsmästare i thaiboxning både som amatör och proffs, samt en av de bästa i K1 under den tiden han fightades där.
Citera
2009-06-25, 09:36
Medlem
Riktigt tråkigt. Han var en av dom som gjorde så att man fick upp ögonen för kamsporten.

Vila I Frid
Citera
2009-06-25, 09:52
Medlem
Blåsväder Innan!

Han har tydligen vart i blåsväder innan.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=247698&page=2

Han kanske inte har mått så bra under en lååång tid.
Citera
2009-06-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Och med tanke på att det inte är någon VETTIG MÄNNISKA som är intresserad av den där oseriösa "sporten" så är det fortfarande ingen kändis det handlar om.
Läste i en annan tråd att han var ett psykfall, så då var det ju ingen större förlust att han valde att ta sitt liv och det är ju mest psykfall och omogna fjortisar som inte har växt upp än som tycker det är såååååå tufft med K1 och sån skit.
K1 är en gren inom kanotsporten och inget annat!

Men du måste ju vara HELT Dum i Huvudet. Hur kan du ens uttala dig på det viset.?

På vilket sätt är sporten Oseriös? OCH vad gör han till Psykfall? Han mådde JÄVLIGT dåligt psykiskt och för det blir man inget Psykfall. Fick ingen riktig hjälp. Och tillslut orkade han inte mer.
Citera
2009-06-25, 10:10
Medlem
Jag törs nog påstå att alla som är intresserade av riktig kampsort eller ens bara har tittat på K1 vet vem Martin Holm var. Så kändis, ja definitivt.

Jag tycker det är riktigt tråkigt, hoppades på att han skulle göra en comeback snart.
Citera
2009-06-25, 10:21
Medlem
SilverTips avatar
Ytterligare ett tragiskt bevis på att psykvården inte längre fungerar. Det var ju inte precis ont om varningssignaler.
Citera
2009-06-25, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Ytterligare ett tragiskt bevis på att psykvården inte längre fungerar. Det var ju inte precis ont om varningssignaler.

Nej och det faktum att K1 existerar som "sport" är ju också ett bevis på att pyskvården inte fungerar eftersom det verkar bara vara pyskfall som håller på med K1. Var det inte någon med namnet Krut också som var verksam inom det och som gjorde bort sig big time genom att hamna i klammeri med rättvisan?

Som sagt - ingen vettig människa, sörjer om ett K1-pyskfall har lämnat in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in