2023-12-10, 15:09
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
En rad om dagen, är bra för magen.

Då borde du ju vunnit en del 😉
Citera
2024-01-01, 19:05
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Det skulle inte förvåna mig .

Nu kollade jag dragningen på svenskaspel.se. Det är ju en dataanimerad tombola

Fyfan vilken riggad skit.
Citera
2024-01-04, 00:09
Medlem
kulturstrategs avatar
Är det nån som har spelat keno regelbundet sen 90-talet? Har ni märkt om ni vunnit mindre sen de slutade filma programledaren och tombolan tillsammans?
Citera
2024-01-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snegda
Haha asså jag fattar inte varför dom ska ha ett "matlagnings"inslag mellan första och andra dragningen som bokstavligen är 10 sekunder.

"Idag ska jag visa hur man gör en smörgås,
Rosta ett bröd, lägg på lite smör, och slutligen på med ett pålägg! Tada!"

Ja eller hur. Binda juldekorationer. Dessa pyntinslag. Så less.
Citera
2024-01-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Är inte det här väldigt suspekt? https://www.gp.se/nyheter/sverige/ke...epris-1.578534

En uppenbart desperat och dålig lögn(från en snubbe med psykopatögon skall tilläggas). Kenovinster betalas till skillnad från lotto av svenska spel själva så där finns ju incitament till att fuska från svenska spels håll.

Här är en Keno-dragning från samma tidpunkt, Aug 2013: https://www.youtube.com/watch?v=sqmGs6ng7-I

Jämför den med denna dragning från 1998: https://www.youtube.com/watch?v=F8ATy6YQYww

I dragningen från 2013 sitter de inte i studion, utan det visas bara en tombola med förinspelad röst som läser upp numrena. I dragningen från 1998 sitter Tommy Wahlgren bredvid tombolan. Är ganska enkelt att tänka sig att de i förstnämnda har en massa förinspelade dragningar som de sedan lägger förinspelad uppläsning av numrena på.

Har gubben i artikeln rätt? Väljer de förinspelade dragningar för att undvika att för många vinner?

Ska sägas att jag inte har sett en senare dragning än den från 2013 så jag vet inte om dragningarna görs på samma sätt idag.

Tror jag läste att det är förinspelade dragningar. De har tom visat fel dragning vid ett tillfälle.

Var ett par högvinster då, en kvinna vann 1 miljon, men eftersom de visade fel dragning fick hon inte vinsten.
H8n försökte få rätt men lyckades inte
Citera
2024-01-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Är det nån som har spelat keno regelbundet sen 90-talet? Har ni märkt om ni vunnit mindre sen de slutade filma programledaren och tombolan tillsammans?

Är kanske färre högvinster. Minns att det oftare var miljonvinster från Keno 10

Men glöm inte att det tidigare var 60 nummer bara. Fanns ju bättre möjligheter att vinna.
Keno 11 fanns inte då heller
Citera
2024-01-08, 01:27
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snegda
Haha asså jag fattar inte varför dom ska ha ett "matlagnings"inslag mellan första och andra dragningen som bokstavligen är 10 sekunder.

"Idag ska jag visa hur man gör en smörgås,
Rosta ett bröd, lägg på lite smör, och slutligen på med ett pålägg! Tada!"

Citat:
Ursprungligen postat av traktortraktor
Ja eller hur. Binda juldekorationer. Dessa pyntinslag. Så less.

Såhär en vecka efteråt, så är det ju uppenbart att även Svenska Spel tyckte att det där var en usel idé. Det var garanterat TV4 som tyckte att tittarsiffrorna började peka neråt och ville försöka höja dem på "typiskt TV4-vis". Höja tittarsiffrorna på detta pyttelilla program på 3 minuter, vars ursprungliga funktion till stor del var att agera kryphål för att kunna klämma in en reklampaus mitt i ett program under 90-talet (som då var förbjudet!).
Citera
2024-01-08, 23:34
Medlem
laughingducks avatar
Någon / några som vann högsta möjliga vinst under 2023 ? 🤔
Citera
2024-01-09, 00:16
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Är kanske färre högvinster. Minns att det oftare var miljonvinster från Keno 10

Men glöm inte att det tidigare var 60 nummer bara. Fanns ju bättre möjligheter att vinna.
Keno 11 fanns inte då heller

Menar såklart från det att dem höjde till 70 bollar, 1998.
Citera
2024-02-01, 12:50
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Då borde du ju vunnit en del 😉

Många småvinster, helt klart. Men man hoppas ju på att det skräller någon dag. 🤑
Citera
2024-02-01, 21:49
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Många småvinster, helt klart. Men man hoppas ju på att det skräller någon dag. 🤑

Tror du att det är teoretiskt möjligt när det inte ens är riktiga dragningar(dataanimerad tombola)?

Förmodligen har det varit riggat ända sen de slutade visa programledaren och tombolan i bild samtidigt, men nu försöker de inte ens dölja riggen längre.
Citera
2024-02-03, 11:03
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Keno spelet där mal vinner ”Ofta” & lite . 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in