Citat:
Ursprungligen postat av Axell
ACBB Paris tror jag det var min kompis bror mötte förra året i Gothia eller så var det ett annat lag från Paris. Jag kan ju säga att de var verkligen inte dåliga!
De hade samlat ihop massor av spelare och det var de bästa som lirade Gothia. Denna klubb levererade då med tydligen massor av spelare till b.la. PSG vad jag hade hört.
Sen så vore det även kul att höra folk berätta egna minnen från Gothia Cup. Själv spelade jag inte Gothia Cup någon gång då de bara var 18 åringarna som fick göra det i min klubb och jag slutade innan dess så jag fick aldrig uppleva denna turnering som man har hört ska vara någonting extra.

Jag spelade Gothia Cup när jag var 16 år (tror jag det var), det var samma år som vi hade kvalat in till Pojkallsvenskan Västra Götaland tills nästa säsong. Vi mötte Elfsborg, något italienskt lag och något annat lag jag inte kommer ihåg i gruppspelet. Det hela slutade iallafall att vi gick till B-slutspel som vi sedan vann, efter finalvinst mot ett norskt lag.
Det jag kommer ihåg efter vi vunnit B-slutspelet var att vi gick ner på Heden (finalen spelades inte där för oss) och tittade på semifinalerna i A-slutspelet. Frölunda mötte något brasilianskt lag och fy i helvete, jag tyckte att vi i vårt lag var storväxta men Frölunda var något in i hästväg, de såg mer ut som 25-åringar än 16-åringar.
Laget jag spelade i var Heimer IF, om någon undrar.