Citat:
Ursprungligen postat av arnold palmer
Hej,
Har en kompis som har fått ett brev som påstår att hon har vunnit 815 000 dollar. Det är från ett företag som står i rubriken. I brevet står bl a att hon vunnit i ett slumlotteri som har varit i Europa och Asien. Hon har fått ett formulär att fylla i och skicka in där hon ska fylla i sitt bankontonummer för att få pengarna insatta. Där står även att hon gör med på att 10% av pengarna dras från hennes konto för att täcka för "skatter m.m.".
För mig luktar det här "nigeriabrev" lång väg, och är en form av bedrägeri som ska polisanmälas. Synpunkter på detta, har jag rätt?
Du jag har fått ett liknande brev, och det är bara skojeri. Dessutom kollar jag mitt företags mailbox varje morgon och liknande mail kommer dit också. Det enda man kan göra med såna meddelanden är att ta bort dom och glömma vad det stod, för inte fan är det någon som skickar 815 000 dollar till vem som helst runt jorden. Men det har Ni redan fattat hoppas jag.
Det enda tråkiga i sammanhanget är ju att det finns någon bland alla tusentals eller kanske miljontals mottagare som nappar på det där mailet och lämnar ut sitt kontonummer.....