• 3
  • 4
2003-11-25, 19:12
Medlem
aj1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
I mitten på 90-talet kom det en
chips-serie som hette Delight.
Det var endera Estrella eller OLW
som gjorde den. Den innehöll mindre
fett än deras ordinarie produktserie.

Jag har för mig att jag tyckte om den.
Någon som har tydligare minnen
av den?
Vilka smaker som fanns?

Jag kommer inte ihåg smakerna. Men påsen var härligt "juppie-90-talig". De innehöll 30% mindre fett genom att de hade blåst bort ytfettet efter friteringen.

Citat:
Ursprungligen postat av freddag
när man var liten var det nån ful gubbe med stor näsa på påsarna(olw)..han saknar jag..

Det var inte en ful gubbe. Det var en varg. På bbq-chipsen höll han i en stekspade och hade kockmössa. Vassa tänder hade rackaren!

De godaste chipsen: Jonsson Mandelpotatischips från Långträsk- Norrbotten - Piteå. Riktiga lyxchips. Dessutom en sanslöst bra slogan:

" -En knöl med attityd!"

Kommer ni över en sådan påse ska ni vara lyckliga!
Citera
2003-11-25, 19:13
Medlem
aj1976s avatar
Glömde att säga att Delight chipsen var estrellas påhitt!
Citera
2003-11-27, 09:28
Medlem
e det nån som kommer ihåg
OLW´s Pepparchips
Grymt goa chips
Vet ej varför den lades ner
Den blå påsen glömmer man aldrig
Citera
2003-11-27, 09:49
Medlem
Comps avatar
Lägger dom nånsin ner dillchips så får dom mig och Yngwie Malmsteen på halsen...!
Å Yngwie är inget man vill ha på halsen. =)
Citera
2003-11-27, 15:48
Medlem
finns inget som tar ostbollar
Citera
2003-11-28, 15:45
Medlem
mac_ruless avatar
De franska vitlökschipsen som nämnts tidigare var ju helt fantastiska!

Ett annat tips så här en vanlig fredag är att blanda många vitlöksklyftor i gräddfil. Det ska vara så starkt att det fräter hål i burken. Typ. Använd sedan denna delikata dip att doppa ostbågar i. Kanon!!! Gäller bara att man inte har något viktigt för sig dagen efter för man luktar som en.....
Citera
2003-11-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, jag tror det... Den ändrade senare utseende till en mörkblå variant med eldflammor på... Svartpepparchios, tror jag att det var...

Gott?
Gottigottgott...

// Roger P.

Roger P, Du är fan i mej helt sanslös! *vrider mej av skratt*
Kör på!

Förresten finns det en variant på chips som jag lärt mig av en matglad men sund bekant.

Köp en palsternacka, skiva den, låt den torka och sen fritera den antingen i fritös eller i stekjärn med olja. Prova gärna och ge en kommentar, men själv tycker jag det är gottigott.
Citera
2003-12-02, 03:41
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarvarn
e det nån som kommer ihåg
OLW´s Pepparchips
Grymt goa chips
Vet ej varför den lades ner
Den blå påsen glömmer man aldrig

Jag är fan nästan hundra på att det var dom jag käkade härom veckan.

Det var någon som nämnde engelska chips. Förvisso så skulle väl ingen normal människa vid sinna sinnens fulla bruk kunna anklaga england/engelsmännen för att nära någon högre känsla för smak eller stil men helvetet på denna hjord stavas i mina mardrömmar Prawn Cocktail. För ca. 5 år sedan så vaknade jag bakfull och jävlig upp i en sleten lgh. i Stamford Hill (res. för stavningen). Lämplig frukost uppenbarade sig i form av en flaska öl och en chipspåse på soffbordet. Tog en klunk öl och därefter en näve chips. Den första reaktionen var att det smakade skunk den andra var ett okontrollerat hulkande som resulterade i en stor jävla blaffa i den soffa som jag hade spenderat natten i helt ovetande om kommande morgons trauma. Man kan kanske tycka att den rosa påsen var ett varningstecken men va fan....... Drog på mig paltorna och drog därifrån fort som fan. Jag är fortfarande osäker på vad fan jag gjort den natten/morgonen så när som på dessa chips. Den korta versionen: Undvik för allt vad du är värd Prawn Cocktail.

För övrigt är Lantchips saltade chips bäst.

/#LOUDmouth#
Citera
2003-12-02, 11:43
Medlem
ratboness avatar
nej fan, prawn cocktail är suveräna ju!

men vad jag inte fattar är hur dom kan äta chips till frukost...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in