2009-06-24, 15:15
Medlem
Erk Swedes avatar
Biltema

Vissa prylar på biltema är sämre än mecas o mekonomen,men inte allt.
Jag resonerar så här,ska man ha kvar bilen ca ett år,så duger biltema,ska man ha den längre så kostar jag på med meca/mekonomen eller ibland orginalprylar.
bromsskivor o slangar duger oftast på biltema,men bromsbeläggen gillar jag inte.
kulbultar ,pändar etc är kanske sämre kvalitet på biltema,men några år håller dom i varje fall.
men tycker som sagt att biltema blivit bättre...
Citera
2009-06-24, 16:49
Medlem
Köp på biltema! 2000 spänn kan man ha roligt för!
Jobbar själv som mekaniker och brukar laga släktingars bilar med biltemaprylar. Det enda problemet jag har haft är deras handbromswirar som sällan brukar fungera bra, men då har jag reklamerat.
Bytte drivknut på svärfars v70 för nån månad sen 700 spänn för biltemas inkl damask och allt, 2600 på mekonomen.
Byte bromsar runt om på min nu i vintras, inget att klaga på trots min körstil.
Fast dragkrok tar dom 1100 för vilket är sjukt billigt!
Enligt reservdelschefen på mitt jobb så funkar det så att allt tillverkas i samma fabrik sedan får dom delar som är testade bli originaldel, mellantinget till mekonomen & meca och det sista till Biltema. Men om det är sant vet jag ej.
Citera
2009-06-24, 17:09
Medlem
Draedons avatar
Ja visst kan man lägga 2 000,- på något roligare än bilhelvetet. Har nyss gjort en vanlig service med olja, filter etc samt bytt yttre drivknutar på båda sidor, sedan ska ett drag monteras. Börjar tröttna på att kasta pengar på bilen nu.

Man får tacka för alla svar, jag kör på Biltema.
Citera
2009-06-24, 18:45
Medlem
Mr-andersons avatar
Biltema alla dagar i veckan. Enda gången jag går någon annanstans är ifall det jag letar efter inte finns på biltema. Det tar förhelvete 250kr för en dimljus lampa på mekonomen medan biltema tar 60kr . Identiska lampor förutom förpackningen.
Citera
2009-06-24, 18:54
Medlem
NiV3Rts avatar
Biltema har sina guldkorn måste jag säga. Jag kör med bromsskivor från dem vilket har funkat klockrent. Beläggen vågade jag dock inte köpa därifrån då jag har hört att de ska damma något fruktansvärt. Sedan kör jag med en bränslepump från biltema. Pumpen har jag dock knappt haft ett år så kvalitén är väl lite tidigt att bedömma
Citera
2009-06-25, 00:22
Medlem
nerdinsides avatar
Renoverade en gammal volvo, med bara delar från biltema. altså hela hjulupphägninen i princip, kardanknutar och allt sådant. Hela tändsystemet och annat liknande ja inte orkar dra upp.

Var några år sedan, och den bilen rullar utan problem fortfarande, men hos en släkting till mig, nu för tiden.
Citera
2009-06-25, 10:27
Medlem
Topgun855s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
Biltema har sina guldkorn måste jag säga. Jag kör med bromsskivor från dem vilket har funkat klockrent. Beläggen vågade jag dock inte köpa därifrån då jag har hört att de ska damma något fruktansvärt. Sedan kör jag med en bränslepump från biltema. Pumpen har jag dock knappt haft ett år så kvalitén är väl lite tidigt att bedömma

Beläggen dammar ordentligt!
På min gamla golf 2a så köpte jag skivor och belägg fram för en femhundring.
Mina fina Alufälgar blev direkt dammiga!
En ide kan vara att köpa beläggen på Meca etc i framtiden så får man ok kvalite på dom.
Citera
2009-06-25, 11:18
Medlem
Kläppskogs avatar
Jag har flera gånger råkat ut för bromsskivor som slår sig tämligen omgående. Men Bilbuttericks verkar varken bättre eller sämre än Mekonomen på den punkten.
Citera
2009-06-25, 19:38
Medlem
Marodeurs avatar
Bromsskivor vetetusan om jag skulle köpa på biltema, men man kanske skulle ha provat någon gång. Bromsslang och belägg kan du lugnt köpa på biltema.

Ah nu ser jag att beläggen har dammtendenser. Men tja.. åtminstone bak på bilen ska du kunna ha biltemas belägg
Citera
2009-06-25, 23:18
Medlem
NiV3Rts avatar
Glömde att nämna att det är bak jag kör med bromsskivor från biltema. Fram vågade jag inte chansa. Jag är ju trots allt rätt ung så vardagskörning innebär inte nödvändigtvis att det går så jättelugnt till
Citera
2009-06-25, 23:25
Medlem
Knegares avatar
Ta biltema.
Jag kör alltid på deras reservdelar och det funkar jättebra. Ofta är ju deras priser hälften eller en tredjedel av vad andra tar. Mekodyrens överpriser ger jag ingenting för.
Citera
2009-06-25, 23:57
Medlem
**moonshine**s avatar
Sist jag köpte kamrem där så stod det GoodYear på den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in