Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-24, 05:59
  #1
Medlem
R.Stotzkys avatar
Jag vet att det finns en del personer på Flashback som ägnar sig åt att skapa sådant som vanligt folk kallar oväsen. Jag fick därför en idé om att man skulle kunna samla ihop nog med material för att på nätet släppa en samlingsplatta. Om jag lyckas få tillräckligt många som är intresserade så kommer jag även att designa och bekosta tryckandet av en tunn booklet med information om alla artister och bränna 25-50 plattor till folk som vill köpa den + en till varje person som bidragit med musik.

Tanken är inte att tjäna en enda krona, utan att sprida denna form av musik till så många som möjligt. Så för att sammanfatta:

Mål
Att hitta nog många artister för att fylla en CD med musik. Skivan kommer att släppas på The Pirate Bay, men jag kommer även att trycka upp ett litet antal booklets för att kunna sälja några tiotal skivor om någon är intresserad (observera att detta inte är en annons, då tryckandet av booklets + inköp av skivor kommer att kosta mer än jag eventuellt kan få in på försäljning; om någon tvivlar så kan jag redovisa priser för tryckning och inköp av cd-skivor när det är ordnat). De stilar jag framför allt är intresserad av är:

- power electronics
- noise
- harsh noise
- industrial
- death industrial

Även dark ambient kan vara av intresse. Om du tror att du har något som passar så anmäl ditt intresse här eller maila mig på noisecompilation@gmail.com.

Syfte
Att sprida denna relativt okända musik till fler människor.

Disclaimer
Jag förbehåller mig rätten att refusera inskickade bidrag, men kommer inte att göra så utan förklaring. Extremt pubertal humor kommer inte att tolereras, så bry er inte om att göra en Onkel Kånkel-kopia med dist ovanpå.

Material som är eller löper stor risk att vara olagligt enligt svensk lag kommer att refuseras.

Kontaktinformation
noisecompilation@gmail.com
__________________
Senast redigerad av R.Stotzky 2009-06-24 kl. 06:02.
Citera
2009-06-24, 07:07
  #2
Medlem
Intressant idé! Jag ska definitivt följa utvecklingen av detta projekt, tyvärr skriver jag inget inom de genrerna(vad jag vet ), men jag kommer absolut att ladda ner när den kommer
Citera
2009-06-24, 08:58
  #3
Medlem
Rostmannens avatar
Som sagt ett intressant projekt som låter riktigt intressant.
Citera
2009-06-25, 07:52
  #4
Medlem
R.Stotzkys avatar
bump
Citera
2009-06-25, 22:25
  #5
Medlem
R.Stotzkys avatar
Bumpar denna igen så att folk förhoppningsvis ser den.
Citera
2009-06-25, 22:50
  #6
Medlem
Adversariuss avatar
Jag har en minimalistisk dark ambient-låt som du kan få. S-Pulse har också tillgång till en bra studio och vi är båda noisefantaster, så vi kan försöka få fram något.
Citera
2009-06-26, 19:10
  #7
Avstängd
S-Pulses avatar
Cool idé - i'm in.
Citera
2009-06-27, 00:35
  #8
Medlem
Ziel Meins avatar
När är deadline?
Citera
2009-06-27, 01:14
  #9
Medlem
Meskilstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky

De stilar jag framför allt är intresserad av är:

- power electronics
- noise
- harsh noise
- industrial
- death industrial


Tänkte kolla:

De stilarna följer väl lite olika regler, tänkte främst på noise och industrial. Är det att du vill ha musik som är influerad från de olika genrerna eller bör man hålla sig till en av dom fem? hihi.

EDIT: Jag lyssnar nu på Sutcliffe Jugend - Necro-Sadism.
Hehehe, man verkar inte ens behöva nåt för att göra sån här musik... man måste bara skrika lite, och i just den låten var det ett missljud som lät likadant helatiden. PS. det låter som om nån blir våldtagen.

Hmm... ska se om jag kan sampla min diskmaskin, lite tågljud och lite brus med olika kablar samt kanske ta en ton på ett keyboard och slå jätte sakta på min basgitarr när den är nerstämd en halv oktav. Fan, det här kan bli riktigt roligt.
__________________
Senast redigerad av Meskilstuna 2009-06-27 kl. 02:12.
Citera
2009-06-27, 02:47
  #10
Medlem
risters avatar
När är deadline? Jag är med!


:EDIT:

Borde inte drone räknas in i leken eftersom dark ambient är med?
Citera
2009-06-27, 09:26
  #11
Medlem
R.Stotzkys avatar
Jag satte ingen deadline, eftersom jag först ville veta om det var någon som var intresserad. Nu är vi ju i alla fall fem personer, så vi kan väl säga 31 augusti.

Det är lite drygt två månader från nu, det borde räcka.
Citera
2009-06-27, 09:28
  #12
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rister
När är deadline? Jag är med!


:EDIT:

Borde inte drone räknas in i leken eftersom dark ambient är med?
Dark ambient tog jag egentligen med som en eftertanke, men visst, drone går också bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback