2009-06-24, 01:31
Medlem
Lipfis avatar
Ursäkta placeringen av tråden.
Jag har haft en tanke som har figurerat i min skalle det senaste.

Det sägs att James Watson som kom på DNA-molekylens struktur var "smacked" på LSD under tiden som han kom på den. Det finns också en kille som fick för sig att han kunde stoppa tåg när han var "smacked" på LSD.
Varför är det en sådan skillnad?
Har ni någon gång vänt er till droger och dylikt när ni skall t.ex. redovisa en svenskauppgift i t.ex. skolan?
Eller använder du droger som någon form av flykt från vardagen, som en flykt från ångest och oro, eller på samma sätt som du använder TV:n? För att "chilla"?

Har du kommit på någon riktigt bra idé som har också fungerat bra i ett nyktert perspektiv?

Don't be too harsh, jag har inte riktigt fått kläm på sök-funktionen ännu.

Reserverar mig för om en synonym tråd redan existerar.
Citera
2009-06-24, 01:38
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Uppåt går väl åt när man vill vara extra alert ibland, utöver det så är det för att fly från vardagen, tristess och ångestproblematik.
Citera
2009-06-24, 03:20
Medlem
Dikes avatar
Att använda droger i syftet att fly vardagen är nog rätt vanligt (bland dem som använder droger dvs) Sen tar nog andra droger inför andra saker med, tex benso om man ska träffa mycket folk och är nervös eller har fobi för större folkmassor. Droger är precis som mediciner, de funkar bra för endel saker, och mindre bra för endel andra saker.
Citera
2009-06-24, 03:53
Medlem
undervattenfisks avatar
LSD har hjälpt många med svåra utmaningar, såg en dokumentär om de dära, bla datortekniken och många arkitekter som fick stopp i skallen då dom skulle rita nya flashiga hus ;P
Citera
2009-06-24, 03:55
Medlem
Dikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
LSD har hjälpt många med svåra utmaningar, såg en dokumentär om de dära, bla datortekniken och många arkitekter som fick stopp i skallen då dom skulle rita nya flashiga hus ;P

Såg en dokumentär om när de använde LSD på 60talet eller vad det var mot alkolism, tydligen funkade det väldigt bra mot att bota olika beroenden. Men då var det rätt låga doser LSD de gav. Var ju knappast någon dundertripp de fick trippa sönder helt på. Intressant hursomhelst.
Citera
2009-06-24, 07:37
Medlem
Psykotons avatar
Ja, det finns mycket intressant forskning om hallucinogener, även från de forna östländerna, i Ungern gjorde dom experiment med LSD tillsammans med ljus/strob i olika frekvenser, sök på Dr Stanislav Grof till exempel. LSD och andra hallucinogener/entheogener som MDMA har ju visat stor potential vid behandling av många sjukdomar, men efter det liberalare 60-talet kom 70-talet med skrämselpropaganda och mediahysteri om droger, och det blev inte så lätt att få pengar till forskning inom dessa områden.

Undantag dock för militär forskning, de höll på / håller på som vanligt, men det är ju inget som publiceras.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in