2009-06-23, 22:46
Medlem
Hittar rtt drivrutiner och har nstan installerat klart nr jag fr en konstig bild. Det r vitt och rosa eller grnt som flimmrar. Svrt att frklara mnstret och kan inte ta print screen. Gr inte att starta windows fr d kommer den bilden upp. Har testat senaste drivrutinen och en lite ldre men fr samma problem. Nn som vet varfr.
Kr win vista ultimate SP2.
Citera
2009-06-23, 22:51
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlem4614
Hittar rtt drivrutiner och har nstan installerat klart nr jag fr en konstig bild. Det r vitt och rosa eller grnt som flimmrar. Svrt att frklara mnstret och kan inte ta print screen. Gr inte att starta windows fr d kommer den bilden upp. Har testat senaste drivrutinen och en lite ldre men fr samma problem. Nn som vet varfr.
Kr win vista ultimate SP2.

Blir det vitt/rosa/grnt ver hela skrmen?
Har du provat felskert lge?
Har du provat avinstallerat den nyare drivrutinen?
Har du kollat bildskrmsinstllningarna om du kan ndra ngot dr?

Nr denna bild dk upp under installationen, stngde du av datorn d?
Citera
2009-06-23, 23:22
Medlem
Japp hela skrmen och datorn reagerar inte p nnting
Gjorde terstllningspunkt innan jag installerade s jag krde felskert lge eftert fr att f tilllbaks datorn som den va innan och d frsvann ju den nya drivrutinen. S datorn funkar ju igen men har inte den nya drivrutinen.

Vet inte riktigt vilka bildskrmsinstllningar som kan pverka.
Citera
2009-06-24, 00:19
Medlem
fixade en bild p hur det ser ut.... Nu var det dock helt pltsligt svartvitt...

http://junsele.com/viewpic.asp?id=106847
Citera
2009-06-25, 01:39
Medlem
Verkar som om grafikkortet har gtt snder, ppna datorn och kolla om flkten gr som den skall och om kondensatorerna ser hela ut.
Citera
2009-06-25, 03:07
Medlem
hasenfrasens avatar
Du har rkat ut fr Nvidia-drivar-buggen i Vista som gr att grafikkort ur 7900-serien med udda hastigheter p minnena blir skrp. Kr GPUZ och kolla p din minneshastighet, ligger den p t.ex. 1550 eller 1570 MHz kan det funka om du ndrar den till 1540 eller 1560 Mhz. Jag fick BIOS-modda mitt 7900GT fr f Vista att funka som folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in