2009-06-23, 22:00
Medlem
BunChalices avatar
Har ett gäng sativa knappt 3 veckor in i vegg. Iallafall minst ett par stycken av dom luktar ganska mycket, fast bara om man sätter näsan emot och luktar ordentligt. En luktar riktigt mycket, några knappt inte alls.

Jag bara undrar om någon har ett enkelt svar på varför? Ingen av plantorna borde väl lukta något alls ännu?? Kan det vara ett tecken på att de visar kön... eller vad?

Tacksam för svar!
Citera
2009-06-23, 22:03
Bannlyst
Du verkar inte ha huvudet på skaft. Tror du inte cannabisblad luktar eller, vilken idiot..
Citera
2009-06-23, 22:06
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enanthate
Du verkar inte ha huvudet på skaft. Tror du inte cannabisblad luktar eller, vilken idiot..
Du satte ord på mina tankar.

Självklart så kommer de att lukta en aning när de växer, men det kommer att lukta mycket värre när de har blommat ett tag. Vänta en eller två veckor till så bör du kunna se preflowers.
Citera
2009-06-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BunChalice
Iallafall minst ett par stycken av dom luktar ganska mycket, fast bara om man sätter näsan emot och luktar ordentligt.

vad är egentligen din definition av "luktar ganska mycket"??
Citera
2009-06-23, 22:45
Medlem
BunChalices avatar
Haha, härliga svar.. Skönt med folk som inte dömer en direkt..

Citat:

*gör high-five med Enanthate*

Sativa brukar inte lukta särskilt mycket så här tidigt in i vegg..

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
vad är egentligen din definition av "luktar ganska mycket"??

Svårt att skriva om lukt, eller hur.. Jag menar att det inte luktar någonting i rummet eller om man står en bit ifrån..
Citera
2009-06-23, 22:56
Medlem
korqs avatar
Det låter ju inte helt konstigt? Vänta tills blom, då lär det hända grejer.
Citera
2009-06-23, 23:20
Medlem
kcakhsalfs avatar
odlade fågelfrös hampa för skojj skull för nåt år sen. Och satte jag näsan nära och luktade på plantorna när dom va riktigt små luktade dom också hampa, och de är väll ganska självklart. Va glad de inte luktar lilja då hade du nog blivit lurad..
Citera
2009-06-23, 23:29
Bannlyst
Japp det luktar om plantorna
Betyder ingenting förutom att det är plantor som luktar.

Mvh Gimpen
Citera
2009-06-24, 00:02
Medlem
wembis avatar
De börjar lukta när THC-produktionen ökar. Gnider man fingrarna mot stammen varje dag och luktar på fingrarna känner man när det börjar bli dags.
Helt normalt. Inget att oroa sig över.
Citera
2009-06-24, 04:31
Medlem
CoiloCs avatar
Någon som inte är jag har två stycken småttingar på ca 10 dagar in i vegg, när man gnuggar lite på bladen luktar det som en blandning mellan någon citrusfrukt och sur fitta.
De stinker ju liksom inte, man känner bara en svag doft (som antagligen kommer stinka sönder hela lägenheten vid blom för den som inte är jag!)
Det ska vara en sativa/indica men jag tror det kommer bli starkt indicadominerat.
Citera
2009-06-24, 12:08
Bannlyst
Vissa grässorter luktar speciellt, man kan säga att plantorna har en karaktär av det och de, precis som vin eller whiskey. Jag har rökt grönt som luktat allt från Citrus till chocklad.
Citera
2009-06-24, 18:17
Medlem
Citat:

Och varför är du så jävla dryg då? DIN NEDRÖKTA JÄVEL!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in