2009-06-23, 22:05
Medlem
Gaasis avatar
Reggae, Hip hop , Psycadelic rave, 80-tals hits

Några fina klassiker är:

Brother Noland - Cocunut Girl
Laidback - Sunshine Reggae + Bakerman
Cypress Hill - Hits from the bong
Barrington Levy - Too experienced
Gregory Isaacs - Night Nurse
Bob Marley - Easy Skanking
Senast redigerad av Gaasi 2009-06-23 kl. 22:08.
2009-06-24, 01:34
Bannlyst
Hiphop/reggae, samma som när jag är sober!
2009-06-24, 01:40
Medlem
weed-mans avatar
älskar att alla knarkare lyssnar på samma musik.. nykära flummare tenderar till att enbart lyssna på reggae (bara lite sorgligt..) techhouse/chillhouse/lounge/viss techno typ tiesto/oldschool-hiphop samt gott och blandat av andra gengrer.. gillar inte att låsa in mig i ett hörn sov gott, jag är totalt väck allt såg skumt ut men skitsamma ciaaao
2009-06-24, 02:15
Medlem
Lipfis avatar
Star Wars-temat med surroundljud är mäktigt som fasen. (The tales of a Jedi)
John McKee.
Psytrance.
Pink Floyd.
2009-06-24, 02:23
Medlem
Vasterass avatar
Deep forest känns ju aldrig direkt fel.
2009-06-24, 02:24
Medlem
Dikes avatar
Samma musik som när jag är nykter/ren. Hiphop. Förstår inte varför ens musiksmak helt plötsligt skulle ändras bara för att man tagit en drog.
2009-06-24, 10:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dike
Förstår inte varför ens musiksmak helt plötsligt skulle ändras bara för att man tagit en drog.

Den ändras inte direkt, men man brukar få annat perspektiv på musiken, i alla fall i mitt fall.
2009-06-24, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dike
Samma musik som när jag är nykter/ren. Hiphop. Förstår inte varför ens musiksmak helt plötsligt skulle ändras bara för att man tagit en drog.
Det känns verkligen som att du inte kan ha testat mer än någon enstaka drog om du säger så eller är uuuung.
Annars verkar du vara en hemskt tråkig person.

Att man vill sitta och lyssna på hip-hop under ett Ecstasy eller för den delen ett LSD-rus låter för mig helt otroligt.
Eller att sitta och nodda på horse och lyssna på Hip-hop. Det känns bara absurt...
Vad för droger använder du egentligen?

Ska skriva ett inlägg lite senare. Tyckte bara det här lät så trist och skittråkigt att inte vara mer öppen för annat. Droger brukar trots allt öppna upp folk...
Senast redigerad av zniffe 2009-06-24 kl. 10:35.
2009-06-24, 10:39
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Det känns verkligen som att du inte kan ha testat mer än någon enstaka drog om du säger så eller är uuuung.
Annars verkar du vara en hemskt tråkig person.

Att man vill sitta och lyssna på hip-hop under ett Ecstasy eller för den delen ett LSD-rus låter för mig helt otroligt.
Eller att sitta och nodda på horse och lyssna på Hip-hop. Det känns bara absurt...
Vad för droger använder du egentligen?

Ska skriva ett inlägg lite senare. Tyckte bara det här lät så trist och skittråkigt att inte vara mer öppen för annat. Droger brukar trots allt öppna upp folk...

Jag har tagit en del droger....det mesta och har alltid lyssnat på hip-hop ( sen jag började med droger vid 13-14), kanske enformigt men det är ju det jag gillar

Klart att jag kan lyssna på annat också men inte frivilligt.
2009-06-24, 10:50
Bannlyst
Jag är som sagt en Tiesto lovah men denna mixen lyssnar jag ALLTID på när man flummar.

http://www.youtube.com/watch?v=BZmE3fUKU5U

Varsegod och njut!
2009-06-24, 10:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Att man vill sitta och lyssna på hip-hop under ett Ecstasy eller för den delen ett LSD-rus låter för mig helt otroligt. Eller att sitta och nodda på horse och lyssna på Hip-hop. Det känns bara absurt... Vad för droger använder du egentligen?

Det stämmer ju som du säger, att de flesta droger och musik som förknippas med varandra är som skapta för varandra, och då fungerar det ju sällan att lyssna på hiphop om man skjuter horsepannor eller dylikt. Men däremot om man är just van vid att lyssna på hiphop och drogen i fråga inte har den typen av inverkan på personen i fråga att man öppnar eller vidgar sinnet så kan jag förstå, men nu tror jag det inte handlar om det heller.
2009-06-24, 11:04
Medlem
Jungles avatar
Man lyssnar ju på det man gillar...men det är klart att om man käkar syra så kan det vara nice och lyssna på lite skev musik.

Men angående horse så passar det grymt, jag pratar inte om nån jävla mtv "hiphop".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in